Sida 2 av 3
Re: Jarmos överladdade camaro 68
Postat: sön sep 12, 2010 8:37 am
av Jarmo
Ja då var den mappad och klar.Även dyno körd!
Tråkit bara med bränslet mitt bränsle tog slut vi fick tanka i åhus deras bränsle var inte så bra dålig kvaliten på E85 SÅ VI FICK AVSLUTA MAPPNINGEN.
Jag är ändå nöjd va vi fick fram i bänken. Vi fick ett haveri på slutet men de va inte så falit de va transport vangnen motor låg på den vekte sig Hjulen var en aning underdimotionerade cbb var en aning tung. detta är ficksat nu vangnen är uppgraderad med grövre doningar!
Tack martin för underhållningen vi gubbar hadde roligt!!!
Fixade lite så det blev lättare att läsa //Steve
Postat: sön sep 12, 2010 1:23 pm
av Daniel J #43
Trevligt. Vad fick ni för effekt? Var ni hos Martin och bromsade?
Postat: sön sep 12, 2010 3:09 pm
av Jarmo
Daniel J #43 skrev:Trevligt. Vad fick ni för effekt? Var ni hos Martin och bromsade?
Vid blugsama 12psi blev det ialla fall 1019hk och 1140nm vid ´6500rpm.Ja vi var hos martin lundkvist!
Re: Jarmos överladdade camaro 68
Postat: sön sep 12, 2010 3:12 pm
av Jarmo
Jarmo skrev:Ja då var den mappad och klar.Även dyno körd!
Tråkit bara med bränslet mitt bränsle tog slut vi fick tanka i åhus deras bränsle var inte så bra dålig kvaliten på E85 SÅ VI FICK AVSLUTA MAPPNINGEN.
Jag är ändå nöjd va vi fick fram i bänken. Vi fick ett haveri på slutet men de va inte så falit de va transport vangnen motor låg på den vekte sig Hjulen var en aning underdimotionerade cbb var en aning tung. detta är ficksat nu vangnen är uppgraderad med grövre doningar!
Tack martin för underhållningen vi gubbar hadde roligt!!!
Fixade lite så det blev lättare att läsa //Steve
Tack steve skriver som en kråka inte lätt va finne i stora sverige!
Postat: ons okt 13, 2010 8:12 am
av THE SHOP
vad hände sen? har ni kört något?
camaron 67
Postat: lör okt 16, 2010 4:38 pm
av Jarmo
THE SHOP skrev:vad hände sen? har ni kört något?
Kul att någon är nyfiken på camaron.Blev inget kört iår.En del kvar göra på bilen inga stora grejer.De jag saknar är en turbin till lådan har haft kontakt med danielsson.Dom ska få göra mig en turbin dom kan sin sak.Så de är bara för mig att vänta med test repan 2011.
Postat: lör okt 16, 2010 7:31 pm
av Lakrismannen
Grymmt! Sjysst stereo btw!
Postat: sön okt 17, 2010 9:31 am
av THE SHOP
Då får man vänta och se vad 2011 ger. hoppas det går bra!
Postat: sön okt 17, 2010 9:53 am
av Jens Gustavsson
bilder från jarmo och martin lundqist.
fyll på med mer info nu jarmo och det vore intressant att höra ölite från martin också, spontana tankar gällande motorn och hur den va att bromsa.
från Martins bromsbänk
lite uppdateringar på oldsen...

cbb 461 +olds motorn
Postat: mån okt 18, 2010 2:53 pm
av Jarmo
Veven fick även dubbla kilspår så de var bara bes ny super demper med dubbla spår.Får hoppas på att den nu håller bättre.
Postat: lör okt 30, 2010 9:57 am
av Jarmo
Jens Gustavsson skrev:bilder från jarmo och martin lundqist.
fyll på med mer info nu jarmo och det vore intressant att höra ölite från martin också, spontana tankar gällande motorn och hur den va att bromsa.Min spontana reaktion var att de va nog ganska lätt att få ut hk ur denna motor som sakt mindre hjul på prochagern och de kommer mer galopperande hk och vrid!
från Martins bromsbänk
lite uppdateringar på oldsen...

Dem som undrar varför gördeln är så nerslipad fanns helt enkelt inte platts för tråget! Gördeln gör nog sin sak endå tror jag!Där sitter även H-profil stakar med goa L19 bult dessa ska tåla 1400hk!Får se om man årkar och och köra denna motor i martins dyno!?.

Postat: lör okt 30, 2010 12:15 pm
av 392HEMI
Blir garanterat riktigt grym när den blir klar

Hoppas att allt lirar inför 2011 då kan du komma ner till Jkpg och visa vad bilen går för

Postat: lör okt 30, 2010 9:56 pm
av Lantzen
Är fan den snyggaste modellen på bil som finns speciellt i detta utförande lycka till!!!!!

Postat: tor nov 04, 2010 5:57 pm
av Jarmo
392HEMI skrev:Blir garanterat riktigt grym när den blir klar

Hoppas att allt lirar inför 2011 då kan du komma ner till Jkpg och visa vad bilen går för

Tackar för inbjudan vad för tävling kör ni där!Hoppas få tummen ur så man får bilen lackerad.Försöka få till en rå lack!!!
Postat: tor nov 04, 2010 6:13 pm
av Jarmo
Lantzen skrev:Är fan den snyggaste modellen på bil som finns speciellt i detta utförande lycka till!!!!!

Jo visst är dom lite råa så att säga.Hoppas bara man kan få till en bra tid vad är idag en bra tid kan man ju undra.Lever lite på den goa tiden då när man körde en typ en hög tia då var de fort!Jag pratar ren gat bil nu!Och tack för din komplimang om bilen!