Sida 2 av 6
Postat: sön feb 01, 2009 4:58 pm
av johanengqvist
Lite bilder från dagens arbete då
Måste hitta på nåt seriösare än en brädbit att ha batteriet på tror jag
Nästa projekt blir väl att fixa till bränslepumparna i skuffen.
Nån som vet var man kan köpa 240 Gr-A vinge?
Postat: sön feb 01, 2009 10:34 pm
av Kling
realcar.se har börjat sälja Grupp-A vingar i plast och kolfiber
Postat: tor feb 05, 2009 7:30 pm
av johanengqvist
Har börjat bygga form till en vinge
Överdelen klar
Underdel under construction

Postat: tor feb 05, 2009 7:34 pm
av Mats_L
Är det nån typ av grupp-A vinge du bygger?
Postat: tor feb 05, 2009 8:07 pm
av johanengqvist
Mats_L skrev:Är det nån typ av grupp-A vinge du bygger?
Ja, de e de

Postat: lör feb 07, 2009 12:23 am
av johanengqvist
byggt färdigt formen till vingen idag

har oxå lackat lite skärmkanter o dörrhörn som va rostiga, resultatet vart sådär men:P
Postat: sön feb 08, 2009 8:30 pm
av johanengqvist
Meckade dit kjolar igår:P Har byggt dom själv

har bakdel till oxå, men den måste få lite färg först!
Funderar på att byta till 940 front, men vet inte om de e värt jobbet bara...

Postat: tor feb 12, 2009 9:59 pm
av johanengqvist
Byggde hållare till batteriet idag, su nu sitter de fast lite bättre
Kom över en massa alu profiler, skruvar o muttrer idag på jobbet, massa bra att ha:D

Har tyvärr fått något jobbigt elfel i bilen nu som jag måste ta tag i

Postat: tis feb 17, 2009 9:38 pm
av johanengqvist
Hittade elfelet, va riktigt dålig kontakt i kabelskon till minuspolen!
Började att byta bakaxel idag, blir väl klart imorgon hoppas jag

Postat: ons feb 18, 2009 10:39 am
av THING
johanengqvist skrev:
Funderar på att byta till 940 front, men vet inte om de e värt jobbet bara...

Nja inte ännu en 940 wannabee.. alla gör om 140 240 740 och piss &V 40´s till bilar med 940 front.. va udda behåll orginal.. jag kör min 745 med -90´ns
front som den såg ut i turboutförande i usa väldigt udda då turbo bilar får aut
940 front från -90 och varför vara lika alla andra???
i övrigt snyggt plastande...
Postat: lör feb 21, 2009 5:54 pm
av johanengqvist
Blev isåkning idag

tyvärr så har man inte lika många växlar i lådan längre
Får se om man orkar byta låda, lr om projekt 16v kanske tar fart nu;)
Postat: lör feb 21, 2009 7:50 pm
av johanengqvist
THING skrev:johanengqvist skrev:
Funderar på att byta till 940 front, men vet inte om de e värt jobbet bara...

Nja inte ännu en 940 wannabee.. alla gör om 140 240 740 och piss &V 40´s till bilar med 940 front.. va udda behåll orginal.. jag kör min 745 med -90´ns
front som den såg ut i turboutförande i usa väldigt udda då turbo bilar får aut
940 front från -90 och varför vara lika alla andra???
i övrigt snyggt plastande...
Du har en poäng i det du säger, tror nog att ja ska ha kvar orginalfronten

Postat: mån feb 23, 2009 8:43 pm
av Jimmy J
johanengqvist skrev:Blev isåkning idag

tyvärr så har man inte lika många växlar i lådan längre
Får se om man orkar byta låda, lr om projekt 16v kanske tar fart nu;)
projekt 16v röstar jag för

börjar ju närma sig hehe

Postat: sön mar 01, 2009 6:36 pm
av johanengqvist
Körde lite på isen i helgen, kändes som om att de kan ha vart sista gången
Va ut o burnade en sväng idag, o lyckades såklart köra sönder nåt i bakvagnen, hela axeln hoppar så fort de spinner lite

nån som har nån bra idé om hur man förstärker bagvagns bryggan som aluminiumstagen sitter i??
Postat: sön mar 29, 2009 7:22 pm
av johanengqvist
Har lyft ur motorn idag, så nu börjar de snart hända lite grejjer med bilen igen

få se om man orkar fortsätta imorgon!!