Sleeper_86 skrev:kollade du relät på expantionskärlet? det styr +12V till spridarna.
ska har 12V på spridarna så fort du vrider på tändningen.
Hur kollar jag relät då?
mät i spridarkontakten mot jord.
finns det inget där, ta bort relät och leta efter +12V ska finnas på 2 poler i den sockeln. har du kräm i socklen men inte i spridarkontakten så är relät kasst.
Sleeper_86 skrev:
mät i spridarkontakten mot jord.
finns det inget där, ta bort relät och leta efter +12V ska finnas på 2 poler i den sockeln. har du kräm i socklen men inte i spridarkontakten så är relät kasst.
nu har jag mätt i spridarkontakten mot jord, och de fanns 10v, men jag tror de bara fanns 10v för att de va sista krämen i batteriet. Men jag mätte bara när jag hade tändningen på.
Vad kan bör jag kolla som nästa grej?
Vad är bästa sättet att kontrolera att de kommer soppa ända till spridarna?
Sleeper_86 skrev:plocka bort returen efter BTR.. kör den ner i en hink lr liknande.. vrid av å på tändnigen lite så ska du ha en skvätt i hinken efter det..
Jag får pröva de imorgon, jag misstänker att soppafiltret är boven i dramat.
Sleeper_86 skrev:plocka bort returen efter BTR.. kör den ner i en hink lr liknande.. vrid av å på tändnigen lite så ska du ha en skvätt i hinken efter det..
De va torrt i BTRen och jag plockade ner pumpen under förarstolen, de fanns inte soppa i filtret och när jag vredpå tändningen så pumpade den inte ut nå soppa alls. jag börjar tro att de kan va pumpen i tanken, kommer man åt den utan att montera ner tanken?