B234F Vägrar att starta! [Snabba svar]

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

nej.. för den styr spridarna över jorden..

jorda mejseln, tändningen på, så ska du ha spänning på de ena stiftet.

+jorda mejseln och å pilla in den i de andra stiftet, kör på starten så ska den blinka.
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Lantzen
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: tis dec 04, 2007 6:04 pm
Ort: Sollentuna (sthlm)

Inlägg av Lantzen »

Har du kollat så kamremmen inte har gått av?
A.Kronberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 294
Blev medlem: lör apr 12, 2008 8:43 pm
Ort: hörnefors

Inlägg av A.Kronberg »

kamremmen har inte gått av vi har kollat det. troligen är det nå spök med nån box får ingen ström till spridarna.
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

kollade du relät på expantionskärlet? det styr +12V till spridarna.
ska har 12V på spridarna så fort du vrider på tändningen.
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
nisse89
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 90
Blev medlem: tor sep 25, 2008 8:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av nisse89 »

Sleeper_86 skrev:kollade du relät på expantionskärlet? det styr +12V till spridarna.
ska har 12V på spridarna så fort du vrider på tändningen.
Hur kollar jag relät då?
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

nisse89 skrev:
Sleeper_86 skrev:kollade du relät på expantionskärlet? det styr +12V till spridarna.
ska har 12V på spridarna så fort du vrider på tändningen.
Hur kollar jag relät då?
mät i spridarkontakten mot jord.

finns det inget där, ta bort relät och leta efter +12V ska finnas på 2 poler i den sockeln. har du kräm i socklen men inte i spridarkontakten så är relät kasst.
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
nisse89
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 90
Blev medlem: tor sep 25, 2008 8:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av nisse89 »

Sleeper_86 skrev:
mät i spridarkontakten mot jord.

finns det inget där, ta bort relät och leta efter +12V ska finnas på 2 poler i den sockeln. har du kräm i socklen men inte i spridarkontakten så är relät kasst.

nu har jag mätt i spridarkontakten mot jord, och de fanns 10v, men jag tror de bara fanns 10v för att de va sista krämen i batteriet. Men jag mätte bara när jag hade tändningen på.

Vad kan bör jag kolla som nästa grej?
Vad är bästa sättet att kontrolera att de kommer soppa ända till spridarna?
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

plocka bort returen efter BTR.. kör den ner i en hink lr liknande.. vrid av å på tändnigen lite så ska du ha en skvätt i hinken efter det..
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
nisse89
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 90
Blev medlem: tor sep 25, 2008 8:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av nisse89 »

Sleeper_86 skrev:plocka bort returen efter BTR.. kör den ner i en hink lr liknande.. vrid av å på tändnigen lite så ska du ha en skvätt i hinken efter det..
Jag får pröva de imorgon, jag misstänker att soppafiltret är boven i dramat.
nisse89
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 90
Blev medlem: tor sep 25, 2008 8:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av nisse89 »

Sleeper_86 skrev:plocka bort returen efter BTR.. kör den ner i en hink lr liknande.. vrid av å på tändnigen lite så ska du ha en skvätt i hinken efter det..

De va torrt i BTRen och jag plockade ner pumpen under förarstolen, de fanns inte soppa i filtret och när jag vredpå tändningen så pumpade den inte ut nå soppa alls. jag börjar tro att de kan va pumpen i tanken, kommer man åt den utan att montera ner tanken?
Skriv svar