325 turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
MiZt
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: mån jan 31, 2005 12:54 pm
Ort: Arjeplog/Arvidsjaur

Inlägg av MiZt »

Joo, det ska bli spännande att se hur det går...

Har just varit ute och tvärfilmat nån minut med de nuvarande inställningarna (eller brist på inställningar kan man väl säga), så att det finns nåt att jämföra med ikväll/imorgon om det fungerar bra med mappningen :D

/MiZt
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

mappningen igår gick hyffsat bra, vi sköt slagen från turbon 2gånger och de hade vi ju inte räknat med riktigt... så där for de nån timme iom att vi var ganska långt från garaget när det hände..

killarna som håller på med detta projekt http://bmw.alligatorn.com/ skall ha ett jätte tack!! det var dom som visade hur man skulle mappa och ställde in smt6:an bra.

vi har ett läkage någonstans på trycksidan nu som skall åtgärdas idag, så vi fick den inte att gå bra igår. Men de skall väll gå att fixa :D
är jätte nöjd nu och vi fick känna på ett rejält drag igår just före slangen flög första gången :twisted:
MiZt
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: mån jan 31, 2005 12:54 pm
Ort: Arjeplog/Arvidsjaur

Inlägg av MiZt »

Joo, det märks ju att det finns lite effekt att hämta när bilen drar på så pass bra som den gjorde på 3:an igår med 5pers i bilen...och dessutom vid bara 0.4bar!
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Fränt, sprätta fram en film nu ;)
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

vi har filmat med en DV kamera nu men har ingen anslutning i datorn för den :?
vi ska väll försöka fixa in den på något vis...
ökade laddet till 0.65 idag och slangarna satt då på plats iaf, men de e skitsvårt att mappa får se om vi far till Luleå nästa helg och hälsar på grabbarna som kan :wink:
men iofs så e de ju kul att grejja på!
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Pakko skrev:vi har filmat med en DV kamera nu men har ingen anslutning i datorn för den :?
vi ska väll försöka fixa in den på något vis...
ökade laddet till 0.65 idag och slangarna satt då på plats iaf, men de e skitsvårt att mappa får se om vi far till Luleå nästa helg och hälsar på grabbarna som kan :wink:
men iofs så e de ju kul att grejja på!
SMT6:an är väll inte så överjävlig att mappa?? Eller har jag fel?
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

nä den ska ju inte vara det har jag hört... men när man aldrig har gjort det förr så... :?
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Pakko skrev:nä den ska ju inte vara det har jag hört... men när man aldrig har gjort det förr så... :?
Där har du en poäng :)
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

har beställt brembo max slitsade skivor nu... dom gamla var skeva så det behövdes verkligen... + att 17" däcken kommer när som helst de ska bli najs! 8)
vill gärna byta ventiltätningar på den också men de är nog ganska trixigt om man inte vill ta lös toppen... och de vill jag inte..
har lite oljeläkage som ska fixas imorgon på dagen, hinner knappt skruva något pga att jag jobbar så mycket nu :x
ska ta några bilder när fälgarna kommer
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

lite updates....

Inlägg av Pakko »

Nu har jag skruvat lös turbon pga att den trycker olja..... kul...
beställt en "ny" garret t03 som ja hoppas ska passa fint

När jag skruvade lös turbon upptäckte jag en orsak till att det har varit svårt att mappa.... Böjen efter lmm hade flera stora hål i sig(knytnävshål) så den har ju alltså inte mätt riktigt så bra... Jävla amatörmässigt att inte se det, ibland fattar man ju inte va man håller på med...

Ska bygga om avgassystemet lite... + svetsa dit en lambdamutter, får snart en bb-lambda (dock olödd), tur att man har en kompis (MiZt) som är bilelektronikingenjör och har provat att löda. :wink:

film får dock vänta ett tag.... har inte fixat någon kabel och så är filmkameran utomlands
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

satanooo

Inlägg av Pakko »

kuuuula......
turbon passar inte.... wastegateklockan tar i blocket :evil:
jag tänkte inte alls på att kolla det iom att den nya turbon var mindre, dock så var den ju större på fel ställe :?

avgasflänsen passade inte heller (men de antog jag) men en sån har redan tillverkats (före vi visste att de va knas) och den gamla löskapad från avgassystemet, vilket var en tabbe för att vi har tänkt byta avgashus och hoppas på att de ska bli bättre om plats.
småjävlas hela tiden.. måste fixa wastegaten på avgashuset ja ska använda nu men de ska nog gå bra.

skönt att ventilera, kände för att kasta turbojäveln åt flatters nyss.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Vad för turbo? Kan du inte köra med extern wastegate?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

det är en garret t03 gammal modell.... och den ja hade på bilen var en kkk k24 från en diesel merca= 1986-89...
jo nog skulle de ju gå att göra det, men jag vill ha igång bilen så snart som möjligt och de lär ju ta nån dag att få tag i en extern + att meka dit den.
Får köra med detta i år och göra det bättre sen, om ja alls får till det
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

satan va avgashuset på nyturbon sitter.... måste nog värma lös den, om man kan de?
är ju inte så skojj att meka när man ligger på parkeringen utanför lägenheten i regnet :(
tur att jag har ett förråd ja kan svetsa i iaf... vet dock inte va grannarna tycker om det :roll:
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

jahapp..... avgashuset kom lös efter lite värmande..... men de passade inte.. så om nån är sugen att köpa en garret t03 så har jag en till salu. Nu ska ja köpa en kkk k24 = likadan som den gamla. ring eller hör av er om ni vet av någon fräch sådan!
0702549311
Skriv svar