325 turbo
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
mappningen igår gick hyffsat bra, vi sköt slagen från turbon 2gånger och de hade vi ju inte räknat med riktigt... så där for de nån timme iom att vi var ganska långt från garaget när det hände..
killarna som håller på med detta projekt http://bmw.alligatorn.com/ skall ha ett jätte tack!! det var dom som visade hur man skulle mappa och ställde in smt6:an bra.
vi har ett läkage någonstans på trycksidan nu som skall åtgärdas idag, så vi fick den inte att gå bra igår. Men de skall väll gå att fixa
är jätte nöjd nu och vi fick känna på ett rejält drag igår just före slangen flög första gången
killarna som håller på med detta projekt http://bmw.alligatorn.com/ skall ha ett jätte tack!! det var dom som visade hur man skulle mappa och ställde in smt6:an bra.
vi har ett läkage någonstans på trycksidan nu som skall åtgärdas idag, så vi fick den inte att gå bra igår. Men de skall väll gå att fixa
är jätte nöjd nu och vi fick känna på ett rejält drag igår just före slangen flög första gången
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
vi har filmat med en DV kamera nu men har ingen anslutning i datorn för den
vi ska väll försöka fixa in den på något vis...
ökade laddet till 0.65 idag och slangarna satt då på plats iaf, men de e skitsvårt att mappa får se om vi far till Luleå nästa helg och hälsar på grabbarna som kan
men iofs så e de ju kul att grejja på!
vi ska väll försöka fixa in den på något vis...
ökade laddet till 0.65 idag och slangarna satt då på plats iaf, men de e skitsvårt att mappa får se om vi far till Luleå nästa helg och hälsar på grabbarna som kan
men iofs så e de ju kul att grejja på!
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
SMT6:an är väll inte så överjävlig att mappa?? Eller har jag fel?Pakko skrev:vi har filmat med en DV kamera nu men har ingen anslutning i datorn för den
vi ska väll försöka fixa in den på något vis...
ökade laddet till 0.65 idag och slangarna satt då på plats iaf, men de e skitsvårt att mappa får se om vi far till Luleå nästa helg och hälsar på grabbarna som kan
men iofs så e de ju kul att grejja på!
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
har beställt brembo max slitsade skivor nu... dom gamla var skeva så det behövdes verkligen... + att 17" däcken kommer när som helst de ska bli najs!
vill gärna byta ventiltätningar på den också men de är nog ganska trixigt om man inte vill ta lös toppen... och de vill jag inte..
har lite oljeläkage som ska fixas imorgon på dagen, hinner knappt skruva något pga att jag jobbar så mycket nu
ska ta några bilder när fälgarna kommer
vill gärna byta ventiltätningar på den också men de är nog ganska trixigt om man inte vill ta lös toppen... och de vill jag inte..
har lite oljeläkage som ska fixas imorgon på dagen, hinner knappt skruva något pga att jag jobbar så mycket nu
ska ta några bilder när fälgarna kommer
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
lite updates....
Nu har jag skruvat lös turbon pga att den trycker olja..... kul...
beställt en "ny" garret t03 som ja hoppas ska passa fint
När jag skruvade lös turbon upptäckte jag en orsak till att det har varit svårt att mappa.... Böjen efter lmm hade flera stora hål i sig(knytnävshål) så den har ju alltså inte mätt riktigt så bra... Jävla amatörmässigt att inte se det, ibland fattar man ju inte va man håller på med...
Ska bygga om avgassystemet lite... + svetsa dit en lambdamutter, får snart en bb-lambda (dock olödd), tur att man har en kompis (MiZt) som är bilelektronikingenjör och har provat att löda.
film får dock vänta ett tag.... har inte fixat någon kabel och så är filmkameran utomlands
beställt en "ny" garret t03 som ja hoppas ska passa fint
När jag skruvade lös turbon upptäckte jag en orsak till att det har varit svårt att mappa.... Böjen efter lmm hade flera stora hål i sig(knytnävshål) så den har ju alltså inte mätt riktigt så bra... Jävla amatörmässigt att inte se det, ibland fattar man ju inte va man håller på med...
Ska bygga om avgassystemet lite... + svetsa dit en lambdamutter, får snart en bb-lambda (dock olödd), tur att man har en kompis (MiZt) som är bilelektronikingenjör och har provat att löda.
film får dock vänta ett tag.... har inte fixat någon kabel och så är filmkameran utomlands
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
satanooo
kuuuula......
turbon passar inte.... wastegateklockan tar i blocket
jag tänkte inte alls på att kolla det iom att den nya turbon var mindre, dock så var den ju större på fel ställe
avgasflänsen passade inte heller (men de antog jag) men en sån har redan tillverkats (före vi visste att de va knas) och den gamla löskapad från avgassystemet, vilket var en tabbe för att vi har tänkt byta avgashus och hoppas på att de ska bli bättre om plats.
småjävlas hela tiden.. måste fixa wastegaten på avgashuset ja ska använda nu men de ska nog gå bra.
skönt att ventilera, kände för att kasta turbojäveln åt flatters nyss.
turbon passar inte.... wastegateklockan tar i blocket
jag tänkte inte alls på att kolla det iom att den nya turbon var mindre, dock så var den ju större på fel ställe
avgasflänsen passade inte heller (men de antog jag) men en sån har redan tillverkats (före vi visste att de va knas) och den gamla löskapad från avgassystemet, vilket var en tabbe för att vi har tänkt byta avgashus och hoppas på att de ska bli bättre om plats.
småjävlas hela tiden.. måste fixa wastegaten på avgashuset ja ska använda nu men de ska nog gå bra.
skönt att ventilera, kände för att kasta turbojäveln åt flatters nyss.
Vad för turbo? Kan du inte köra med extern wastegate?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Pakko
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
- Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur
det är en garret t03 gammal modell.... och den ja hade på bilen var en kkk k24 från en diesel merca= 1986-89...
jo nog skulle de ju gå att göra det, men jag vill ha igång bilen så snart som möjligt och de lär ju ta nån dag att få tag i en extern + att meka dit den.
Får köra med detta i år och göra det bättre sen, om ja alls får till det
jo nog skulle de ju gå att göra det, men jag vill ha igång bilen så snart som möjligt och de lär ju ta nån dag att få tag i en extern + att meka dit den.
Får köra med detta i år och göra det bättre sen, om ja alls får till det