Jo det har du helt rätt i

Att få plats med motorn var inga problem egentligen, visst man fick bygga om lite grejer men annars var det som bara bulta dit den.. Den flyttades bak nu i år för att få plats med dubbla pipor, så var det tänkt iaf.. Men det var för trångt ändå så det fick bli en singel pipa tills vidare, men tanken är väl att bygga några egna pipor nån gång. Det var inte helt i onödan iaf för utan att flytta motorn så hade jag inte fått plats med den här pipan heller

Den är flyttat ca 20-25 cm, kommer inte ihåg hur mycket det nu blev.. Jag använder bakre motorkuddarna som främre nu, och där bak blev det nya.
Nackdelen är väl att man har ännu mindre plats att röra sig på, man får inte komma för nära motorn för då hamnar byxorna i förgasaren. Och så blev styrningen riktig värdelös pga noll skidtryck. Men rakt fram så går det ju bra
Såhär såg den ut ifjol med motorn på orginal position. Skidres bilden är från ifjol, men den har ju inte blivit sämre på det i år kan man säga
Och nu blev det såhär..
Motorn har aldrig gått riktig bra hittills, har kört med krokig vev hela tiden, verkar som att varenda 640 har det problemet. Nu har jag iaf fått veven balanserad samt att den har fått ett extra lager i mitten så att den förhoppningsvis ska fortsätta vara rak o fin också. Håller nu på porta lite och hoppas på det bästa

Med krokig vev, oportad, och singel 34 mm så gjorde den lite över 90 km/t, men den nådde den farten på 5-6 sek, bara det fanns grepp. Jag kommer bli jävligt besviken om jag inte kommer upp i 100 iaf efter all jobb på motorn och byte till dubbla flatslide 38:or, jag hoppas mer på 120-130. Orginalportningen var riktig dålig, men det är svårt att säga hur det blir, man får se när den är färdig

Det kommer bli en helt annan motor iaf, det är jag rätt säker på.
Det finns en enorm byggtråd på RSF:
http://skoter.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=828