Sida 2 av 2
Postat: mån feb 02, 2009 5:25 pm
av caterpillar

uhrdåli med webrer til audi 5syl....

Postat: sön feb 08, 2009 6:45 pm
av suppra_mkIII
tack för all hjälp grabbar. har som sagt bestämt mig för förgasare, har handlat på mig en förgasar brygga från en Yamaha R1 som ska moddas dit..
Postat: ons apr 15, 2009 6:49 am
av suppra_mkIII
Ja nu sitter mikunisarna där, men bilen är exakt som förut

. Den skjuter ut i förgasarna och ut i grenröret. Grenröret blir glödhet på bara ett litet ögonblick.
Den har tomgång osv men direkt man trycker på så börjar en skjuta och slutar varva..
Kan det vara fel på kammen ändå ??, omslipad original kam.
tacksam för tips igen

Postat: ons apr 15, 2009 7:00 pm
av Rasmus Annander
har du satt tändföljden rätt? 1342?

Postat: ons apr 15, 2009 8:25 pm
av Jens Gustavsson
Rasmus Annander skrev:har du satt tändföljden rätt? 1342?

min första spontana tanke med

Postat: tor apr 16, 2009 12:59 pm
av suppra_mkIII
Absolut.. Har fått bilen att gå på tomgång nu, lite oroligt dock. Kollar man med stroblampa så försvinner gnistan lite nu och då, går bra så länge man försöker gnugga igång den men sedan när den börjar tända så försvinner gnistan sporadiskt.
Det sitter nu MSD tändspole och brytarstyrt tändsystem, det jag ska pröva nu eftermiddag är bytta tändkablar och stift.
Någon som har fler ideer ??
Postat: tor apr 16, 2009 1:11 pm
av Jens Gustavsson
hittar rotorn av inne i fördelar locket?
Postat: fre apr 17, 2009 6:13 am
av suppra_mkIII
Jajamännsan. Men nu har jag varit och köpt nya tändkablar,rotor,fördelarlock och tändstift. Återkommer när jag har testat detta..
Postat: fre apr 17, 2009 9:02 am
av Rasmus Annander
kolla motor jorden.. o kablarna till tändmodulen.. eller testa med en annan tändmodul
Postat: fre apr 17, 2009 9:34 pm
av suppra_mkIII
motorjorden är kollad, plus till tändspolen är kollad, kollat jord för fördelare, bytt fördelare 2 ggr, tändspole 2 ggr, bytt tändkablar, tändstift , fördelarlock och rotor.
Fick bilen att varva idag efter bytt diverse grejer och justerat brytar avståndet. Men sedan när jag skulle köra in den i eftermiddag så blev den grinig igen och startade inte. Då hade brytarna slagit igen.
Sen efterjustering när jag skulle starta så skar startmotorn ihop

.
Ska fortsätta skruva imorgon, men fortsätter detta så har jag nog gått in i väggen innan helgens slut

Postat: lör apr 18, 2009 8:50 am
av Rasmus Annander
byt till brytar löst istället.. de fungerar mycket bättre
Postat: lör maj 02, 2009 4:02 pm
av suppra_mkIII
Nu fungerar bilen perfekt..
Tätade div hål i förgasarna och bytte till brytarlöst tändsystem från nyare volvo 240.
Grymt nöjd med hur rent och snyggt den går nu genom hela registret. Ska montera dit bredbandslambda nu till veckan ev om tid finns..
tack för all hjälp.
mvh