Sida 2 av 6

Postat: mån feb 23, 2009 9:08 pm
av Cpt Tuttle
grogge skrev:
Patrik Skellefteå skrev:Kanske skulle det kunna funka med en front från en 164, den rymmer ju en B-30, så audin kanske ryms där.
nä dom skärmarna är lika långa i fronten som en vanlig 14on :(
164an är betydligt längre, den har andra ramben och 1 dm längre hjulbas, så var du fått de uppgifterna ifrån undrar jag då.


Eller AH, du menar kanske från axelcentrum till framkant på fronten?

Postat: mån feb 23, 2009 9:29 pm
av grogge
Cpt Tuttle skrev:
grogge skrev: nä dom skärmarna är lika långa i fronten som en vanlig 14on :(
164an är betydligt längre, den har andra ramben och 1 dm längre hjulbas, så var du fått de uppgifterna ifrån undrar jag då.


Eller AH, du menar kanske från axelcentrum till framkant på fronten?
jo precis de är biten längst fram som spelar roll.. och de är samma på 164 och 142.. de som skiljer är att den är längre i bak kan och de hjälper inget :(

Postat: mån feb 23, 2009 9:35 pm
av Turbokoftan
En liten fundering bara, är det verkligen nödvändigt att förlänga den? Funkar det inte o göra fritt innnaför fronten och montera kylaren i skuffen t.ex.?

Postat: mån feb 23, 2009 9:49 pm
av grogge
Turbokoftan skrev:En liten fundering bara, är det verkligen nödvändigt att förlänga den? Funkar det inte o göra fritt innnaför fronten och montera kylaren i skuffen t.ex.?
jo tror de efter som att de är ett j***lskt överhäng på motorn nu

Postat: mån feb 23, 2009 9:57 pm
av Turbokoftan
Ja verkar likt.. Gjorde en snabb jämförelse:
100 motorn går väl ungefär dit linjen är (sett från sidan) om man tittar på din första bild?

Bild

Postat: mån feb 23, 2009 10:03 pm
av grogge
Turbokoftan skrev:Ja verkar likt.. Gjorde en snabb jämförelse:
100 motorn går väl ungefär dit linjen är (sett från sidan) om man tittar på din första bild?
om jag har tur så kanske ja klarar mig :hihi: fast de blir nog att montera intercoolern på sidan och kylarn i skuffen då

240 front?

Postat: mån feb 23, 2009 10:19 pm
av Tobbson
Jag byggde 240 flippfront i plåt på en 142 och dom skärmarna är nog nästan 2dm längre framför framhjulet dock fick man flytta bak framvagnen ca 2cm för att hjulet skulle hamna mitt i hjulhuset. dock så är det lite synd att förstöra en 142 med 240 front. Angående att trimma så har 20v motorn 220hk original vet dock ej säkert om de bara är att byta topp eller om nått skiljer.

Re: 240 front?

Postat: tis feb 24, 2009 9:22 pm
av grogge
här se men hur för kort skärmarna från 142an är
Bild

Bild

lägger upp några bilder på ett gammalt b20 turbo bygga som ja gjort förut också :)

Bild
Bild
Bild

Postat: ons mar 04, 2009 7:08 pm
av grogge
Bild

Postat: ons mar 04, 2009 8:05 pm
av loop
På Gustav N SAAB 99 quattro så syns det bra hur långt fram allt hamnar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=saab

Postat: ons mar 11, 2009 2:46 pm
av grogge
loop skrev:På Gustav N SAAB 99 quattro så syns det bra hur långt fram allt hamnar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=saab
men de är ju inte änns samma bil ju :shock:

Postat: ons mar 11, 2009 2:51 pm
av nasx
Kan du inte flytta motorn inåt i kupén då? Om det nu blir för långt? :roll:

Postat: ons mar 11, 2009 4:51 pm
av Steve
En 164-front med bakåtflyttade skärmkanter kanske skulle funka?

Postat: ons mar 11, 2009 6:53 pm
av loop
grogge skrev:
loop skrev:På Gustav N SAAB 99 quattro så syns det bra hur långt fram allt hamnar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=saab
men de är ju inte änns samma bil ju :shock:
Går ju att jämföra ändå. Att hitta en 99a att mäta på är ju inte så svårt. Att hitta en identisk 4wd 140 att mäta på är nog knivigare.

Postat: fre maj 22, 2009 7:26 pm
av grogge
har börja riva volvon nu :) sen har ja prata med dom på SFRO också.. så blir att rega till hösten och allt går som planerat :D..

Bild



Bild

Bild

nu är golvet utkapat också :D

Bild