Is-sm (strömsund) och morjärv/överkalix

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
storbäcken
För mycket laddtryck

Inlägg av storbäcken »

När man står på i böjen i slutet på startrakan å håller flagga så inser man hur h-vetes fort det går!! Å man får höra ljudet! :thumbright:
Faktist värt att stå ute i blåst å snörök å frysa!!
Synd bara att man inte hinner använda kamera åxå!!

Ska jobba nästa lördag i när det är tävling i Sikeå!
I´m not picking my nose.. I´m porting my head!!
Bild
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jo man har ju garanterat bästa plats. Men fan tänk skulle långnabbs bilarna komma mot kullen man står efter långa rakan, De går ju över 200 ändå.. Då är livet slut kamrater.. Men ja krävde att få stå i starten. Annars vägra jag när dom ringde :hihi:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag fick just en raport av kjell perssom han vart trea i första heatet.

han fick ingen bra start så han va 5-6 i starten men jobbade sig upp till tredje plats efter den vita 3L evo 142 och vinnare blev turbo BMw M3 på 560hk.

han va nöjd att ha krigat och slagit fjolårs vinnaren i sm som kör en 3L EVO 240 som går mycket bra.

motorn kändes visst ricktigt fin i dag men diffen skulle behövt servis.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Dennis Öhman skrev:
Jens Gustavsson skrev:jag va där med kjell persson (svart 240 i långnabb) men vi hadde problem med vatten i fördelaren så det small och missade mest.

fräna bilar var det och kul att se det var nog 10 år sen jag va på is race förut.
Jens, Ska du upp till morjärv/överkalix i helgen?
nej jag hadde tyvär inte tid. jobb , jobb , jobb :wink:

men jag rappoterar när jag har hört nått nytt!
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jo Kjell slutade 3a i första heatet och 2a i andra.. Grymt kört av han trots 2,5liter och GARANTERAT 50hk mindre än 3liters evon häggström/thingvall/englund mfl som hade just KentKarlsson evo.
Första heatet: Mikael Jansson vann överlägset trots att en tryckslang spruckit redan 3e varvet,, Kjell krigade länge på 4e plats för att på 6r varvet passera Fjolårs SM-vinnaren häggström med en fräck omkörning på innern alldeles framför min positionering (3). Fick med det på film. Ska lägga upp det imorrn efter överkalix racet.
Andra Heatet: Fredrik tiger vann överlägset, Han kom inte ens av startplattan första heatet pga han vred av drivaxeln. Vann som sagt stort. Andra platsen hölls längst av Anders Nyman i sin skit coola MG Metro 4x4 v6a. Kjell passerade med 3varv kvar och ökade runt 20meter för att gå i mål som 2a.
Detta var långnabbs klassen.

Kortnabben direkt DOMINERADES av kalixdrivern Schefstöm(ursäkta stavning) i sin grymma s40. Det roliga var att när ja såg i depån sen hade han en 530topp.. Så alla som nu e så hårt inprentade på svanhals historior. Kasta er i väggen :hihi: Nä men han var överlägsen. Hade faktiskt varit kul att se honom mot fjolårsvinnaren Jaako Ollila som körde en bubbla Wankel ifjol och totaldominerade, han körde inte årets serie. Hade i mina ögon vart jämnaste fajten sen Håkan Johansson och Kjell Persson kriga i början på 90talet. Uppdaterar med bilder filmer efter överkalix tävlingen imorrn..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jens Gustavsson skrev:vinnare blev turbo BMw M3 på 560hk.
Jansson har 460hk btw..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

Dennis Öhman skrev:
Jansson har 460hk btw..
http://www.teamjms.nu/
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Mickes motor är bromsad på 465hk vid 1,65bar, Jag känner han och hans farsa samt svärfar. Har jobbat ihop med honom oxå vid tidigare husmonteringar utförda av Trepart och Janssons VVS. Så det är 465hk som han kör med som max vid tävling..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Dennis Öhman skrev:
Jansson har 460hk btw..
ok jag mins fel, den går grymt hårt iallafall!

kul att du filmat lite det blir kul att se!

blir kul att höra hur det går imorron.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jens Gustavsson skrev:
Dennis Öhman skrev: Jansson har 460hk btw..
ok jag mins fel, den går grymt hårt iallafall!

kul att du filmat lite det blir kul att se!

blir kul att höra hur det går imorron.
de blev mest korta filmklipp.. Tog bilder i depån och action bilder på ca 2meter från bilarna. Dock blev actionbilderna jävligt dåliga pga farten i bilarna. Dom passerade ju 3an var ja stod i garanterat 160+.. återkommer efter allt nu, Ska börja bege mej tidigt för att hinna studera mer bilar nu :twisted:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

vi vill gärna se de korta sekvensena än om de inte har bästa kvalite :thumbright:

och mycke depå bilder :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

kjell ringde just han vart tvåa igen i söndagens första tävling.

det var sugmotor m3 med sexan som vann.

tror han har flest poäng i serien nu :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jens Gustavsson skrev:kjell ringde just han vart tvåa igen i söndagens första tävling.

det var sugmotor m3 med sexan som vann.

tror han har flest poäng i serien nu :thumbright:
Jo kjell kom 2a efter 1a racet. Tiger vann ÖVERLÄGSET men hade länge en kamp me micke jansson som fick ge sig med punktering i höger bakdäck.
Starten kan inte vara Kjells starka sida. Han kom ut 6a 7a typ. Men efter 3e kurvan låg han 3a och Anders Nyman 4a med sin hårda MG Metro Grupp B bil.

Inför race 2 ledde Kjell mästerskapet med 2poäng före micke jansson. Även detta år samma som 2004 när han vann SM guld. UTAN ATT HA EN SEGER..:shock:
2a racet vanns oxå det av fredrik tiger. Dock så hade han och micke någon sorts kamp längst fram länge. Sista kurvan mot mål så hade även jansson passerat men fick ytterspår så fredrik nåde linjen först. Kjell Persson kom "bara" 5a. Tror fjolårsmästaren Sören Häggstrom kom 3a.. Jansson leder åter igen mästerskapet i långnabb. Allt avgörs i robertsfors nästa helg.. Sista racet fick jag med hela racet på film. Film o bilder kommer imorrn för jag glömde kabeln till kameran i lägenheten :doh: Var en fin dag med solglimtar, dock lite mycke blåst. Funderar starkt på skaffa mej en 2150bil och börja köra Junior-SM. Tycker det är synd med bara 2startande idag.. Vet en som ska säljas efter rallycross säsongen så tillåter ekonomin köper ja den kärran..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

jag ska försöka hjälpa kjell med startena, det är också det ända jag begriper mig på och kan hjälpa han med förutom motorn då inte väghålning är min grej :)
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Kjell har ju egentligen en bra balans i bilen i sig anser jag, Han har ju knivkrängare bak. Tror oxå wattlänk.. Den går som ett strykjärn iaf.. Jo men starterna e svåra, Såg man ju bara i morjärv för Fredrik tiger. Man MÅSTE slira sig iväg. För med långnabbsdäcken har man MYCKE bättre fäste på isen än på vanlig asfalt.. Fredrik slira iväg bra i morjärvs första heat. Men mellan växlingen från 1an till 2an släppte han upp pedalen så drivaxeln gav sig,, Så 1an och 1an till 2an försiktigt. Men mellan 2an och 3an bara satsa på.. En rolig grej att veta Jens. I morjärv gick Kjells grenrör av. Och han fick bra mycke mer att åka med då :hihi: Detta är allvarligt alltså. Be han nu kasta 4-2-1 grenröret i skogen och trycka på ett redigt 4-1 8)
Dänniz 073-8447664
Skriv svar