Lossa oljepluggarna på B20?
Använder en grispitt av vanlig 4-kantig konisk modell .
Borra ett 8-10 mm hål i pluggen , rakt igenom .
Slå sedan dit grispitten precis så att den får grepp , använd gärna en kopparhammare att slå med så blir slagen "mjuka"och det är mindre risk att slå dit den för hårt .
Om man slår dit grispitten för hårt , då expanderar pluggen mot gängorna och den sitter hårdare , och då drar man av grispitten .
Då får man slå in resterna in i kanalen och göra ett nytt försök .
Men det händer aldrig om man bara tar det lungt och slår dit grispitten lagom hårt .
Borra ett 8-10 mm hål i pluggen , rakt igenom .
Slå sedan dit grispitten precis så att den får grepp , använd gärna en kopparhammare att slå med så blir slagen "mjuka"och det är mindre risk att slå dit den för hårt .
Om man slår dit grispitten för hårt , då expanderar pluggen mot gängorna och den sitter hårdare , och då drar man av grispitten .
Då får man slå in resterna in i kanalen och göra ett nytt försök .
Men det händer aldrig om man bara tar det lungt och slår dit grispitten lagom hårt .
8-10mm hål, pluggen är väl knappt över 10mm? Köpte en grispitt på 6mm nu, är den för liten då? Dom hade nog en till på ~10mm också. Köpte på Laitis.jonny skrev:Använder en grispitt av vanlig 4-kantig konisk modell .
Borra ett 8-10 mm hål i pluggen , rakt igenom .
Slå sedan dit grispitten precis så att den får grepp , använd gärna en kopparhammare att slå med så blir slagen "mjuka"och det är mindre risk att slå dit den för hårt .
Om man slår dit grispitten för hårt , då expanderar pluggen mot gängorna och den sitter hårdare , och då drar man av grispitten .
Då får man slå in resterna in i kanalen och göra ett nytt försök .
Men det händer aldrig om man bara tar det lungt och slår dit grispitten lagom hårt .
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt: