Sida 2 av 5
Postat: lör jun 11, 2005 9:19 pm
av Tox
Peppe >> 12,62@188 blev min bästa repa.
Jag blev 2:a i klassen så det var kul för en bonn trimmad
Postat: lör jun 11, 2005 9:52 pm
av peppe
Tox skrev:Peppe >> 12,62@188 blev min bästa repa.
Jag blev 2:a i klassen så det var kul för en bonn trimmad
Citerar mig själv "Så jävla överdrivet bra". Hur det nu låter? Men det är ju bra jag menar ..

Postat: lör jun 11, 2005 10:26 pm
av Tox
Tack för det Peppe .. men fästet var inte mycket bättre än på klockis .... du får nog sälja mig ett ägg

Postat: sön jun 12, 2005 12:26 am
av Turbo_Rekord
hehe den där snurran skulle man haft i en peugot 205 har för mej att Mi16 passar direkt på lådan

Postat: sön jun 12, 2005 12:55 am
av peppe
Tox skrev:Tack för det Peppe .. men fästet var inte mycket bättre än på klockis .... du får nog sälja mig ett ägg

Jag såg att det var lite klent med fäste.
Men dom limmade ju inte banan speciellt seriöst heller. Men det var ändå en bra tid, jag blev ialla fall glad.
Du skulle fått varva maskin lite till så du slipper att stoppen jävlas med dig så "tidigt" då det väl spinner.
- Ägg ska vi inte beblanda oss med, bättre preppad bana säger jag
Jag blev då glad över tiden som sagt, var skit roligt att du placerade dig så väl dessutom.
Även glad att se Boström, Jens, Söderlund, Simon e.t.c.
Postat: sön jun 26, 2005 9:38 am
av Jckssn
Turbo_Rekord skrev:hehe den där snurran skulle man haft i en peugot 205 har för mej att Mi16 passar direkt på lådan

Men orginallådan i 205:orna är inte mycket att hurra för.
Jag har på gång en 205 Mi16 (utan turbo dock) men dom går rätt bra även med sugmotor

.
Grymt roligt att se bilen i Piteå, riktigt bra ös i den!
Postat: ons jun 29, 2005 2:53 pm
av DIRAVI
Kul se dig här efter prat på besiktningen i går, gick lite tungt för dig med besiktningen va? kanske ses ute i helgen.
//Magnus (besiktade kompisens gula 99'a )
Postat: lör jul 30, 2005 5:28 pm
av Tox
Hmmm ... yep dom var lite gnälliga gillade inte extra pumpar, catchtankar och lustgas solinoider, dom var inte ens säkra på att det var en pug motor. Men det är fixat och den är besiktigad och glad.
Jag har bytt stressfläkt och fick dit större spridare på tillskottet igår så jag kunde ladda på lite.
Vet någon om man tjänar på att höja oktantalet, man borde inte göra det så länge det inte spikar eller att man gör det för att kunna ladda ännu mer.
Jag har mappat in den nu och det ser ut att fungera bara gött med 2.1bar i maxladd, så lite argare känns den iaf. Nu ska jag bara försöka snickra dit en bättre Ic.
Men det torde väl snart åka en vevstake ut genom blocket

Postat: lör jul 30, 2005 7:26 pm
av peppe
Tox skrev:Hmmm ... yep dom var lite gnälliga gillade inte extra pumpar, catchtankar och lustgas solinoider, dom var inte ens säkra på att det var en pug motor. Men det är fixat och den är besiktigad och glad.
Jag har bytt stressfläkt och fick dit större spridare på tillskottet igår så jag kunde ladda på lite.
Vet någon om man tjänar på att höja oktantalet, man borde inte göra det så länge det inte spikar eller att man gör det för att kunna ladda ännu mer.
Jag har mappat in den nu och det ser ut att fungera bara gött med 2.1bar i maxladd, så lite argare känns den iaf. Nu ska jag bara försöka snickra dit en bättre Ic.
Men det torde väl snart åka en vevstake ut genom blocket

Helt sjukt grymt Inge!
- Den här åkturen måste bara bli av

Postat: mån aug 01, 2005 9:08 pm
av Armin
vill ha lite info på maskinen din..
vad är det för block? stakar kolvar??
Postat: tor aug 04, 2005 6:54 pm
av Tox
Standard block, stakar o vev ... 8v 1.9 gti kolvar ... de e ju en bonnatrimmad bil
H-profil stakar det får Peppe ha i brallan
Hmmm dom lovar regn i Mantorp på lördag, så jag sitter och fundrar, det skulle vara djävlig om man kört nästan 100mil och enda man får göra är att se en blöt bana. Men mest troligt så åker jag i morgon mot södern med grodätar räsern.
Postat: tor aug 04, 2005 7:41 pm
av robban
Vad kör du för sprut/tänding samt aggregat?
Postat: tor aug 04, 2005 7:50 pm
av Tox
sprut orginal med tillskottsprut 4 extra 511cc spridare, tändning orginal .. den går inte att ställa, knacksensor är orginal.
Garret T4b med eftermarkands turbinhus ... V-trim kompressorn ... P-trim på turbinen.
Postat: tor aug 04, 2005 7:52 pm
av peppe
Tox skrev:Standard block, stakar o vev ... 8v 1.9 gti kolvar ... de e ju en bonnatrimmad bil
H-profil stakar det får Peppe ha i brallan
Hmmm dom lovar regn i Mantorp på lördag, så jag sitter och fundrar, det skulle vara djävlig om man kört nästan 100mil och enda man får göra är att se en blöt bana. Men mest troligt så åker jag i morgon mot södern med grodätar räsern.
Haha
H-profil är det bästa

Postat: tor aug 04, 2005 7:56 pm
av Tox
yep yep ... Peppe
En stor stark Hprofil stake
