Sida 2 av 3

Postat: lör apr 18, 2009 9:22 am
av 242 t5
Härligt med en project tråd! :) Denna bil har man åkt,går bra kan ja säga! :P

Postat: lör apr 25, 2009 11:28 am
av Mattias Pettersson
rödluvan skrev:Pv,n har fått en upprustning under vinter! var lite sliten.. ny färg, större fälgar, renoverad motor, framvagn, tändning....
du vill inte sälja gamm fälgarna? gör sig grymt bra på en pv! :D mest flådig är den förövrigt.

Postat: tis maj 05, 2009 4:41 pm
av Worre
och en nästintill färdig bil slutligen då.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: tis maj 05, 2009 11:26 pm
av jimzon
"vill ha" faktorn har aldrig varigt så hög som nu! :D

banan !!!

Postat: ons maj 06, 2009 8:31 am
av calle Bengtsson
banan vilket fint bygge :)


sjukt fint :)

Kör du vems?? jag skall bzgga dit mitt Vems system snart! Får jag skicka ett PM fall jag behöver tips. bra med erfarenheter av turbo femman

MVH Calle

Postat: ons maj 06, 2009 8:45 am
av * * * NXJ * * *
Kanoners :thumbright: :thumbright: :thumbright:

Grym Pv :evil: :twisted: :evil:

Tror vi snackat med varann för nåt år sen. Kul att det blivit projekttråd på STS. Hoppas ägaren via pekfingervalsen eller snälla kompisar kan fylla på tråden :roll:

:arrow: /NXJ

Postat: ons maj 06, 2009 2:10 pm
av DanielW
Ja, det är VEMS han kör med.

Det är "Rödluvan" här på forumet som äger den.

Postat: ons maj 06, 2009 3:13 pm
av 16-v
Fan så snyggt med R fälgar på pvn :thumbright:

Postat: tor maj 07, 2009 5:35 pm
av Worre
han vill inte vika ut sig på nätet krävs nog att någon tankar den lilla dvärgen med sprit för att han ska öppna hjärtat :hihi:

Postat: tor jun 04, 2009 10:48 pm
av mattias
Danne, Micke (flp) och jag besökte Tomas Egmark i Älvsbyn www.rallycross.nu för lite mappning och effektmätning av PVn och det gick väl både bra och dåligt.

Uppspänd och klar:

Bild

420 hk på hjulen är väl inte så pjåkigt vid 1.4 bar ? :revs:

Det dåliga var att regulatorn för bränsle-trycket inte höll måttet utan varierade ett par hekto, det var tur att Tomas envisades med att koppla in en tryck-givare där. Vi fick ingen repeterbarhet i justeringarna vilket inte kändes tryggt så vi avbröt effektjakten med 25% kvar på spridarna. Det ska inte vara några problem att hitta närmare 600 hk i motorn bara det problemet går att lösa, och något är redan på gång tydligen. Den gamla tryckregulatorn ska in i pressen och sen skickas tillbaka till Kina så får något som fungerar ta dess plats..


Bild


Prydligt och fint, numera ingen fördelar-tändning utan spolar från V70 med inbyggda tändsteg (CDI?). Lite grövre intercooler skulle inte skada, men det går ändå.

Bild

Postat: tor jun 04, 2009 11:54 pm
av micke999
skitcoolt bygge

men vill gärna ha mer info om motor å drivlina

Postat: fre jun 05, 2009 12:09 am
av zajja
Riktigt grym! :thumbright:

Postat: fre jun 05, 2009 3:51 am
av Jckssn
Alltid varit imponerad av putsen på bilen, klart imponerande bygge!

Angående Egmark's bänk, 420whp. Hur mycket klarar den nu?
Kanske man skulle låsa mittdiffen och fara dit en sväng senare i sommar! :)

Postat: fre jun 05, 2009 8:16 am
av jo.lindholm
worre, hur går det med avgassystemet, fått dit ändröret? annars ser det ju riktigt bra ut! :thumbright:

Postat: fre jun 05, 2009 10:21 am
av mattias
Joakim: Bänken klarar mer, upp mot 600 hk. Men ska man upp över det måste man ta bort el-bromsen och köra på ren acceleration av rullarna.
Om din motor sjunger ut som den ska ligger den nog som gränsfall, och då måste du få grepp på rullarna också. Jag skulle ringa han eller hälsa på, så du får koll på hur det ligger till.