nu sitter hon i iallafall och går men som sagt de är de där med kopplingen som inte kopplar ur som den ska. så tips på kopplings cylindrar som kan lira tillsammans med opels slavcylinder är väldigt intressant:)
Herman skrev:Det är lätt att byta till 3.0, skruva av allt utvändigt på din 2.6:a å sätt på en 3.0:a, montera i bil, klart.
Alla CIH sexors block är likadana i konstruktionen rent exteriört. Leta reda på en C30NE, det är den starkaste 12v motorn som satt i Omegan.
Vill man ha mer mos, skaffa en 24ventilare.
aha men hur går de med insug och avgas tänkte de sitter juh på samma sida på 2,6an och på 3,0an sitter de väl på varsin ? lr är inte så haj på de där med opel har bara skruvat volvo .
Alla 12ventilers-motorer har insug och avgas på samma sida, de så kallade CIH motorerna. Camshaft In Head. 3.0 24v DOHC har insug och avgas på motsatt sida.
Som jag skrev, en C30NE är bolt on. Du får byta ventilkåpa, insug, grenrör och tråg, eftersom du byggt om det så det passar Volvon. Sen bara montera.
Herman skrev:Alla 12ventilers-motorer har insug och avgas på samma sida, de så kallade CIH motorerna. Camshaft In Head. 3.0 24v DOHC har insug och avgas på motsatt sida.
Som jag skrev, en C30NE är bolt on. Du får byta ventilkåpa, insug, grenrör och tråg, eftersom du byggt om det så det passar Volvon. Sen bara montera.
å fan de är så pass enkelt men då är juh frågan är de värt att skaffa en sådan och stoppa i istället ? tänkte juh montera en liten luftsnurra till vintern med ..
Finns C30NE-motorer nästan gratis på skrotarna numera.
hehe jo de är juh sant ska ta och kika upp de där .. kan juh vara kul bara för att man kan .. du har ingen aning om vilken kopplingscylinder som kan lira ihop med opels slav ? den som sitter orginal på 2,6an har stora problem med att hitta en från en omega så andra alternativ vore bra ..
Kom ihåg bara att om du skaffar en motor att det är en "NE".
Finns en motor som heter C30LE också, den är sämre, mindre ventiler, inga ventilurttag i kolvarna så lite vassare kam ej går att montera utan ingrepp. Original-kammen i LE:n är skittråkig också.
Nae, kopplingscylindrar har jag dålig koll på, jag kör oftast med wire
Herman skrev:Kom ihåg bara att om du skaffar en motor att det är en "NE".
Finns en motor som heter C30LE också, den är sämre, mindre ventiler, inga ventilurttag i kolvarna så lite vassare kam ej går att montera utan ingrepp. Original-kammen i LE:n är skittråkig också.
Nae, kopplingscylindrar har jag dålig koll på, jag kör oftast med wire
hehe okej vilken tur att du sa de annars hade de kunnat blitt jobbigt ..
aj då ja jag hade önskat att de va de på den här med . hade varit så mycke enklare då ..
Herman skrev:Du är säker på att du fått ur luften ur kopplingsssystemet? Brukar ju vara bökigt att få det luftat helt bra ibland.
jo då de är helt ur tappade inte trycket och då stog ja still i 10 min men kopplingen ner tryckt och växel i men de funkade kanon men sen när ja börjar köra helt normalt så försvinner trycket :S.. och kopplingen ligger på hela tiden :S. hel skumt. blir precis som om de kommer in luft i systemet när man kör :S..
Men det finns säkert nån här på forumet som kan hjälpa dig. Den låda som följde med min Omega-sexa har wire så jag är inte riktigt 100 på hur den med hydraul-koppling ser ut.