En annan sak att tänka en tanke över är...

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
MrHedlund
För mycket laddtryck

Inlägg av MrHedlund »

Fast i sådan lägen kan man alltid andvända sig av en tumregel. Att aldrig ta allting för givet. Kolla gärna upp det.
Sen kan det ju alltid bero på om det är en förstårsigpåare av oanad kaliber eller av erfarenhet känd byggare. Det kan märkas relativt snabbt här på sidan, som någon sade.

/Pontus
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Re: En annan sak att tänka en tanke över är...

Inlägg av subw000fer »

Jens Gustavsson skrev:
ANorberg skrev:En annan sak att tänka en tanke över är...

Är det viktigare att veta vem det är som skriver ...
Än vad som skrivs, och om det ligger något i uttalandet..??
/ Anders N
det fins väldigt många experter på internätet som kan allt men som alldrig haft nån egen bil eller haft skitiga figrar :hihi:

som tur är så har vi väldigt få sånna här då de oftast blir genomskådade och ned plockade på jorden på vårt forum rätt snabbt.

jag tycker att ett bra sätt att framstå som seriös och trovärdig är att ha med sitt ricktiga namn i sin signatur eller som användar namn då man blandar in sig i avancerade diskussioner.
då vet man att det är folk som törs stå för sina inlägg också och det minskar skit snack och smuts kastning.

jag hjälper gärna en 16 årig nybörjare som har seriösa frågor och funderingar men jag orkar inte, eller jag har inte tid, att ha avancerade diskussioner med dem om saker som är väldigt avancerade som de egenteligen inte har en aning om. att de läst om saker på andra forum och kan allt och att de tror att det kan allt.

jag själv är nu med många år i branschen rätt osäker på många saker och jag tar inte nått för givet då allt är mycke mer avancerat än vad nybörjarna tror.
det är inte bara "16-åringar" ;) förstog ju varför du tog det exeplet dock :P
men det är mååånga som tror de kan saker, självutnämda experter finns i alla åldrar :P

jag är bara 16 år, jag har läst kopiösa mängder info om bilar och trimning på internet, jag vill alltid lära mig saker om sånt som intresserar mig.
men jag kan fortfarande inget.
jag anser aldrig att jag kan nåt som jag läst eller så. frågar någon nåt så svarar jag kanske även om jag läst det nånstans, men då skriver jag det. jag "kan" inte speciellt mkt, speciellt inte när det handlar om frågor som det finns lika många svar som de finns motortrimmare. tex, hur ser det ultimata grenröret ut? vilket system är lättast att mappa? hur ska viktfördelningen se ut på en driftbil?

inte hunnit få så mkt erfarenhet än vilket är ganska logiskt :roll: men jag tackar och bockar till alla som delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper på internet! lära av andras misstag så man slipper dem själv är guld 8)

/nybörjaren
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Användarvisningsbild
Mats_L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Mats_L »

Vem är den där oldog som raderar sinameddelanden? :? :?
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

Mats_L skrev:Vem är den där oldog som raderar sinameddelanden? :? :?
Hörs vara nån äldre herre från Umeåtrakten som inte alls trivs med att olika lösningar och trimtips diskuteras öppet på forum som detta.
Användarvisningsbild
ANorberg
För mycket laddtryck

Re: En annan sak att tänka en tanke över är...

Inlägg av ANorberg »

Martin H skrev:Anders N: håller helt med dig, bara för att man är en känd trimmare betyder absolut inte att man är kunnig i ämnet.
Jag är en sån där jobbig en som alltid frågar "varför är det så" och har pratat med många genom åren och det är få som kan förklara sig. jag misstänkte att du hakat upp dig på mitt inlägg tidigare då du skrev din meritlista i presentationen :)
men jag tycker ändå att ett sätt att stå för vad man skriver är att skriva vem man är.
mvh martin häggström
Hej Martin. Har i grunden samma åsikt som dig. Ja har i min presentation haft uppgifter om mig hela tiden. Tyckte det var en kul grej med presentationen av mig själv i den tråden med mera info om mig. Tycker oxå att det är helt fritt att skriva vad man vill om vem man är där.

Menar att man kanske måste se på substansen i det som någon skriver i stället för vad man har för titel.

Ja kan ju vara en 75 årig tant på hemmet som gillar att fråga och påstå.
Skriva att ja är motorutvecklare.
Hihi.

/ Anders N
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Skriv svar