B20 Turbo Bygge *Uppdate 19maj

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

Jodu johan all tillvärkning klarar jag av. men några frågor ska du allt få svara på ;)
volvo_144
För mycket laddtryck

Inlägg av volvo_144 »

köp en risig 240/740 tic och lyft o sätt den motorn i va du vill ha då slipper du bygga en massa.

såg att du inte fått sålt epan ännu. den blev väl helrenoverad innan du börja köra me den?
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

Nopp epajäeln står kvar på gården. jo allt vart renoverat på den. nä inte ska jag bara lyfta över. jag ska bygga det är det som är själva meningen för mig med det här. att bygga saker och ting själv. för gillar inte endel projekt där allt bara beror på hur stor börs man har. tycker det har förlorat sin mening då..
jaxy
För mycket laddtryck

Inlägg av jaxy »

Duvmo skrev:Jodu johan all tillvärkning klarar jag av. men några frågor ska du allt få svara på ;)
Hehe ;) Jodu. Kul å hjälpa när de gälelr volvo mek! :thumbright: Har du bestämt dig för om de blir sprut eller gasare? 8)
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

Står och väger mellan dom, man får se när den dan kommer vilket som känns bäst ;)
jaxy
För mycket laddtryck

Inlägg av jaxy »

Kika blocket, fanns ett k-jet från en et motor, med härva å allt tror ja :thumbright:
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

NU är bilen inhandlad. en helt fungerande 142a som snart kommer börjas plockas ner och fixas till. Norrlandskörd så det finns bara ytterst lite rost i skarmkanterna och lite ytrost där lacken är borta.500kr var den värd :twisted: ni får hålla tillgodo med dom här bilderna så länge.

Bild
Bild
jaxy
För mycket laddtryck

Inlägg av jaxy »

sådärja! :thumbright: En riktig pärla var det! Men det måste bli turbo!! Inte sugtrim, det suger! :twisted:
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

Nu har jag hittat massa delar av en bekant jag ska fara och hämta nu i veckan. En steg 3 topp. b20 block som är borat til b21. extraktor grenrör, vassara kamm, han kom inte ihåg vilken det var. dubbla su förgasare och en massa delar. bygger nog en stark sugmotorn innan den blir turbo konventerad ;)
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

Jag var även och snurrade lite i sävar igår på natten när jag var till umeå och sålde min gammla granada ;) var in i sävar men fattade aldrig hur raggen gick och såg inga fräna bilar så det vart att dra till umeå och lämna bilen sen fort som fan hem igen med hyrbil ;)
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Duvmo skrev:Jag var även och snurrade lite i sävar igår på natten när jag var till umeå och sålde min gammla granada ;) var in i sävar men fattade aldrig hur raggen gick och såg inga fräna bilar så det vart att dra till umeå och lämna bilen sen fort som fan hem igen med hyrbil ;)
haha .. Sävar har ingen ragg..aldrig någonsin haft en så långt jag vet?.
alla sävarbor som nu dricker öl etc i bilarna drar ju te stan och drar den klassiska "frasseraggen" :)..så om du letade coola bilar i sävar på natten får du leta tills du blir dö less :wink:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!

För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

Hehe okey det var då lagomt dött där iaf ;) man trode man skulle få se en massa fräna turbo 140is men nejnej :P
jaxy
För mycket laddtryck

Inlägg av jaxy »

Duvmo skrev:Hehe okey det var då lagomt dött där iaf ;) man trode man skulle få se en massa fräna turbo 140is men nejnej :P

Haha fail! :hihi:
Duvmo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Duvmo »

nu är snart alla småfel fixat på bilen innan besiktning. Bytte motorkuddar idag och fixade lite smått och gott, märkte av ren slump att det satt en steg 2 topp på bilen ;) ibland blir man lite lycklig ;). Det blir nog den toppen som då kommer användas till turbo bygget efter jag har fått leka av mig lite med sugtrimmer ;)

Hare gött..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Duvmo skrev:Hehe okey det var då lagomt dött där iaf ;) man trode man skulle få se en massa fräna turbo 140is men nejnej :P
dom kommer fram då det är mörkt och smyger iväg mot bullmarks rakorna för att avrätta ris kokare och raggare bilar 8) .
Skriv svar