Sida 2 av 3
Postat: fre maj 15, 2009 8:34 am
av Duvmo
Jodu johan all tillvärkning klarar jag av. men några frågor ska du allt få svara på

Postat: fre maj 15, 2009 2:15 pm
av volvo_144
köp en risig 240/740 tic och lyft o sätt den motorn i va du vill ha då slipper du bygga en massa.
såg att du inte fått sålt epan ännu. den blev väl helrenoverad innan du börja köra me den?
Postat: fre maj 15, 2009 2:56 pm
av Duvmo
Nopp epajäeln står kvar på gården. jo allt vart renoverat på den. nä inte ska jag bara lyfta över. jag ska bygga det är det som är själva meningen för mig med det här. att bygga saker och ting själv. för gillar inte endel projekt där allt bara beror på hur stor börs man har. tycker det har förlorat sin mening då..
Postat: sön maj 17, 2009 6:23 pm
av jaxy
Duvmo skrev:Jodu johan all tillvärkning klarar jag av. men några frågor ska du allt få svara på

Hehe

Jodu. Kul å hjälpa när de gälelr volvo mek!

Har du bestämt dig för om de blir sprut eller gasare?

Postat: sön maj 17, 2009 9:52 pm
av Duvmo
Står och väger mellan dom, man får se när den dan kommer vilket som känns bäst

Postat: mån maj 18, 2009 9:53 pm
av jaxy
Kika blocket, fanns ett k-jet från en et motor, med härva å allt tror ja

Postat: tis maj 19, 2009 1:32 pm
av Duvmo
NU är bilen inhandlad. en helt fungerande 142a som snart kommer börjas plockas ner och fixas till. Norrlandskörd så det finns bara ytterst lite rost i skarmkanterna och lite ytrost där lacken är borta.500kr var den värd

ni får hålla tillgodo med dom här bilderna så länge.

Postat: ons maj 20, 2009 7:23 am
av jaxy
sådärja!

En riktig pärla var det! Men det måste bli turbo!! Inte sugtrim, det suger!

Postat: tor maj 21, 2009 2:52 pm
av Duvmo
Nu har jag hittat massa delar av en bekant jag ska fara och hämta nu i veckan. En steg 3 topp. b20 block som är borat til b21. extraktor grenrör, vassara kamm, han kom inte ihåg vilken det var. dubbla su förgasare och en massa delar. bygger nog en stark sugmotorn innan den blir turbo konventerad

Postat: tor maj 21, 2009 11:33 pm
av Duvmo
Jag var även och snurrade lite i sävar igår på natten när jag var till umeå och sålde min gammla granada

var in i sävar men fattade aldrig hur raggen gick och såg inga fräna bilar så det vart att dra till umeå och lämna bilen sen fort som fan hem igen med hyrbil

Postat: fre maj 22, 2009 12:29 am
av Roger Berglund
Duvmo skrev:Jag var även och snurrade lite i sävar igår på natten när jag var till umeå och sålde min gammla granada

var in i sävar men fattade aldrig hur raggen gick och såg inga fräna bilar så det vart att dra till umeå och lämna bilen sen fort som fan hem igen med hyrbil

haha .. Sävar har ingen ragg..aldrig någonsin haft en så långt jag vet?.
alla sävarbor som nu dricker öl etc i bilarna drar ju te stan och drar den klassiska "frasseraggen"

..så om du letade coola bilar i sävar på natten får du leta tills du blir dö less

Postat: fre maj 22, 2009 5:37 pm
av Duvmo
Hehe okey det var då lagomt dött där iaf

man trode man skulle få se en massa fräna turbo 140is men nejnej

Postat: sön maj 24, 2009 6:18 pm
av jaxy
Duvmo skrev:Hehe okey det var då lagomt dött där iaf

man trode man skulle få se en massa fräna turbo 140is men nejnej

Haha fail!

Postat: tis maj 26, 2009 1:33 pm
av Duvmo
nu är snart alla småfel fixat på bilen innan besiktning. Bytte motorkuddar idag och fixade lite smått och gott, märkte av ren slump att det satt en steg 2 topp på bilen

ibland blir man lite lycklig

. Det blir nog den toppen som då kommer användas till turbo bygget efter jag har fått leka av mig lite med sugtrimmer
Hare gött..
Postat: tis maj 26, 2009 1:52 pm
av Jens Gustavsson
Duvmo skrev:Hehe okey det var då lagomt dött där iaf

man trode man skulle få se en massa fräna turbo 140is men nejnej

dom kommer fram då det är mörkt och smyger iväg mot bullmarks rakorna för att avrätta ris kokare och raggare bilar

.