Sida 2 av 3

Postat: ons maj 13, 2009 10:13 am
av j björk
Jäkligt cleant :thumbright:

Postat: fre maj 15, 2009 2:46 pm
av kallevedlund
nu har vi börjat mappa och det skjuter på fint... blir dock inte så mycket åka åt gången då bilen drar till sig lite blickar.... lite film kommer när vi börjar bli nöjda med effekten 8)

Postat: mån maj 18, 2009 12:10 pm
av kallevedlund
Är inte nöjda med effekten än..
verkar som vi har problem med spolarna... av någon anledning släcks gnistan vid 6000rpm 1,3 ladd och 11 AFR... kör original-spolar direkt från MS:et. Testat lite olika dwell men vågar inte gå upp för högt eftersom spolarna är kända att inte palla med så mycket...
blir förmodligen att trixa dit ett par VAG-spolar...

lite film på torrgasa iaf...

http://www.youtube.com/watch?v=wrLCOxx_sCw

Postat: mån maj 18, 2009 12:47 pm
av jonnystrand
jag kör med vag spolar nu 115r modellen och har testat 1.5 bar med afr kring 11 och över 7000rpm på min 6 cyl 2jzgte och det funkar bara bra! gjorde nya fästen så att man bara trycker ner spolarna blev kanon går fort att ta lös byta stift osv! jag köpte 6 spolar på ebay till rätt kurs!

Postat: mån maj 18, 2009 1:38 pm
av kallevedlund
fan va grymt, då vet vi att det går att få ner dom iaf! blir till att köpa ett par sådana då. grymt irriterande att den börjar lagga när det borde skjuta på som mest...

Postat: mån maj 18, 2009 9:00 pm
av kallevedlund
upptäckte en liten miss idag.. tyckte det var lite väl mycket brus på varvsignalen i loggen, testade att justera pottarna till VR-kretsen och vipps så kunde man varva som man ville... blev ett helt annat ryt i motorn nu.. :thumbright:

Postat: tis maj 19, 2009 7:42 am
av kallevedlund
Bild

bromsar från supra MKIII
Bild

Postat: lör maj 23, 2009 7:07 pm
av kallevedlund
Nu har vi filmat lite...
Ingen tid nerlagd på filmen men visar lite hur den går...

Bild

Postat: lör maj 23, 2009 7:35 pm
av Herman
Verkar ju flytta på sig :thumbright:

Sången från maskin e ju inte tråkig heller.

Postat: lör maj 23, 2009 7:43 pm
av skogsboo
riktigt grym maskin :thumbright:

Postat: tis maj 26, 2009 5:32 pm
av kallevedlund
då blev det Kjula på söndag.
Han har ingen licens eller dragsvålar så d blir bara prova på, men kul o se vad det kan bli för tid :roll:

Postat: lör feb 20, 2010 11:51 am
av kallevedlund
Nu har det hänt lite med bilen.

Ny turbo
Nytt avgas
Kammar från 2JZ eurospec på väg i med ställbara kamdrev

Karaktären på motorn förra året var inget att hurra över. Kammarna i 1JZan visade sig vara helt värdelösa, slutade helt att dra efter 6000. Mycket kort register. Med eurospeckammarna får man nån mm mer i lyft och ett par grader mer durration. Sen flyttar vi nog upp registret lite med kamdreven med. Den gamla turbon visade sig vara väldigt sliten och började gå tungt i lagren, verkade även läcka olja. Nya turbon är nån turbobanditenhistoria, blir intressant att se hur den funkar.

Postat: tis feb 23, 2010 9:51 am
av kallevedlund
Idag har vi kollat över vevhusventen lite. Var inget problem förra året men tänkte ta det säkra före o uppgradera lite i år... Blir separata rör från ventilkåporna samt ett rör från tråget ovan oljenivån. Dessa dras sen till en ny ordentligt ventilerad tank. Bilder på detta kommer.
Blir även lite omdragning av vattenrören, då förra årets setup va lite av en nödlösning....
Kylaren ska även få ny fläkt med ordentlig inkapsling.

Postat: mån mar 01, 2010 6:09 pm
av kallevedlund
Nu är kammarna omsvarvade för att passa i 1JZan.. Främre lagerytorna fick breddas och diametern för tätningen i framkant minskas. Nu väntar vi bara på kamdreven från england så kan dom läggas i och ställas in.

Bilder kommer inom kort...

Postat: tor mar 11, 2010 9:04 pm
av kallevedlund
Bild
Bild

Nya torbon o ny downpipe


Bild

Kammarna har ramlat i


Bild

Kamdrev

Bild

Nytt soppasystem på gång..

Osså lite teaserbilder på polarens räser. kommer förhoppningsvis ut till sommaren

Bild
Bild
Bild