Postat: ons maj 20, 2009 9:32 pm
tills det inte stiger mer.. och den ska vara bra dåligt (typ 3) för att den inte ska gå på den cylindern
Ett forum för motorentusiaster
https://forum.savarturbo.se/
tja 3kg är det inte mycket kraft i motorn ,mer slut Disel ...Kolla ventilerna om de är täta . Med T-rödVolvoAnton skrev:hehe![]()
okej men över 3 Kilo är det ju garanterat så då kan det ju inte vara det som är felet? vad kan det vara för fel då? tändningsproblem? eller ventilerna som kan vara brända?
har tagit upp och kollat på toppen kolvar etc. då såg jag inget fel ja bytte toppackning gjorde som ja skulle me hjälp av min far.
stopp nu ...När du har toppen på arbetsbänken .Sen häller du in i en kanal och tittarVolvoAnton skrev:T-röd säger du. Hur ska jag gå tillväga?? hälla i den i tändstifts hålet och dra runt?
MV skrev:stopp nu ...När du har toppen på arbetsbänken .Sen häller du in i en kanal och tittarVolvoAnton skrev:T-röd säger du. Hur ska jag gå tillväga?? hälla i den i tändstifts hålet och dra runt?
Jaja , jag föreslog nu bara för att spara tid åt dig...kan mycket väl sluta med topp på arbetsbänkVolvoAnton skrev:MV skrev: stopp nu ...När du har toppen på arbetsbänken .Sen häller du in i en kanal och tittar
okej men dude där kommer ja nog inte kunna kolla förns ja ha blivigt så desperat så jag plockar bort toppen och kollar de
okej okejMV skrev:Jaja , jag föreslog nu bara för att spara tid åt dig...kan mycket väl sluta med topp på arbetsbänkVolvoAnton skrev:
okej men dude där kommer ja nog inte kunna kolla förns ja ha blivigt så desperat så jag plockar bort toppen och kollar de
den går skit bra på tvåan och trean de är 1an och 4an som är döda.-Steve skrev:Gissar på att du har satt tändkablarna fel?
Klassiskt fel på en b20 är att sätta tvåan och trean fel på fördelaren eftersom den snurrar åt andra hållet jämfört med en b21/b23