Sida 2 av 2

Postat: ons maj 20, 2009 9:32 pm
av Blom
tills det inte stiger mer.. och den ska vara bra dåligt (typ 3) för att den inte ska gå på den cylindern

Postat: ons maj 20, 2009 9:33 pm
av VolvoAnton
Okej då ska ja kolla det imorgon :hihi:

Postat: ons maj 20, 2009 9:33 pm
av LarC
Finns inget "rätt" tryck. det är ju på startmotorvarv. Men full gas och varm motor.

Postat: ons maj 20, 2009 9:33 pm
av Blom
hehe fan så många som svarade samtidigt

Postat: ons maj 20, 2009 9:35 pm
av VolvoAnton
hehe :P
okej men över 3 Kilo är det ju garanterat så då kan det ju inte vara det som är felet? vad kan det vara för fel då? tändningsproblem? eller ventilerna som kan vara brända?
har tagit upp och kollat på toppen kolvar etc. då såg jag inget fel ja bytte toppackning gjorde som ja skulle me hjälp av min far.

Postat: ons maj 20, 2009 9:38 pm
av MV
VolvoAnton skrev:hehe :P
okej men över 3 Kilo är det ju garanterat så då kan det ju inte vara det som är felet? vad kan det vara för fel då? tändningsproblem? eller ventilerna som kan vara brända?
har tagit upp och kollat på toppen kolvar etc. då såg jag inget fel ja bytte toppackning gjorde som ja skulle me hjälp av min far.
tja 3kg är det inte mycket kraft i motorn ,mer slut Disel ...Kolla ventilerna om de är täta . Med T-röd :thumbright:

Postat: ons maj 20, 2009 9:40 pm
av VolvoAnton
T-röd säger du. Hur ska jag gå tillväga?? hälla i den i tändstifts hålet och dra runt? :twisted:

Postat: ons maj 20, 2009 9:42 pm
av Blom
ta ett komp prov och berätta vad du fick först

Postat: ons maj 20, 2009 9:43 pm
av VolvoAnton
okej då gör jag så
Tack för all hjälp ! :thumbright:
skriver mer imorgon så får ni se hur det gick :)

Postat: ons maj 20, 2009 9:45 pm
av MV
VolvoAnton skrev:T-röd säger du. Hur ska jag gå tillväga?? hälla i den i tändstifts hålet och dra runt? :twisted:
stopp nu ...När du har toppen på arbetsbänken .Sen häller du in i en kanal och tittar :thumbright:

Postat: ons maj 20, 2009 9:46 pm
av VolvoAnton
MV skrev:
VolvoAnton skrev:T-röd säger du. Hur ska jag gå tillväga?? hälla i den i tändstifts hålet och dra runt? :twisted:
stopp nu ...När du har toppen på arbetsbänken .Sen häller du in i en kanal och tittar :thumbright:


okej men du :) de där kommer ja nog inte kunna kolla förns ja ha blivigt så desperat så jag plockar bort toppen och kollar de :)

Postat: ons maj 20, 2009 9:49 pm
av MV
VolvoAnton skrev:
MV skrev: stopp nu ...När du har toppen på arbetsbänken .Sen häller du in i en kanal och tittar :thumbright:


okej men du :) de där kommer ja nog inte kunna kolla förns ja ha blivigt så desperat så jag plockar bort toppen och kollar de :)
Jaja , jag föreslog nu bara för att spara tid åt dig...kan mycket väl sluta med topp på arbetsbänk :thumbright:

Postat: ons maj 20, 2009 10:23 pm
av VolvoAnton
MV skrev:
VolvoAnton skrev:

okej men du :) de där kommer ja nog inte kunna kolla förns ja ha blivigt så desperat så jag plockar bort toppen och kollar de :)
Jaja , jag föreslog nu bara för att spara tid åt dig...kan mycket väl sluta med topp på arbetsbänk :thumbright:
okej okej :) aja då kan ja lika gjärna byta hela motorn igen :) de går ju på 1kväll så är dne i och går :)

Postat: lör maj 23, 2009 9:24 am
av Steve
Gissar på att du har satt tändkablarna fel?
Klassiskt fel på en b20 är att sätta tvåan och trean fel på fördelaren eftersom den snurrar åt andra hållet jämfört med en b21/b23

Postat: tis maj 26, 2009 1:37 pm
av VolvoAnton
Steve skrev:Gissar på att du har satt tändkablarna fel?
Klassiskt fel på en b20 är att sätta tvåan och trean fel på fördelaren eftersom den snurrar åt andra hållet jämfört med en b21/b23
den går skit bra på tvåan och trean de är 1an och 4an som är döda.- :?: