
kabelhärva från b234f i en volvo 145
Moderator: backeliten
Okej, nu har jag vart och hämtat en kabelhärva. vet dock inte om det blev rätt. Men hur sitter system relät? skulle det sitta nera vid a-stolpen vid boxarna?? fanns ett kontaktstycke där som fattades. kan det vara det som går till relät? va iaf typ ett 6 poligt (inte riktigt säker) stycke. Vad går det till? relä eller något annat?
Eller har jag fel igen?
Det ska vara ett 6poligt relä, brukar vara ett vitt och ska sitta ihop med boxarna vid a-stolpen, så är nästan säkert de du saknar. Är samma relä i 7/940, fast då sitter de i säkringscentralen,
Satte i LH 2.4 i en kadett jag byggdes i vintras med volvo 16v motor. Ritkigt smidigt system att koppla in. //Larsson
Satte i LH 2.4 i en kadett jag byggdes i vintras med volvo 16v motor. Ritkigt smidigt system att koppla in. //Larsson
-BMW E30 M50 Touring
Okej. men är inte helt säker på att jag fått rätt. fick du byta någon givare? och vevaxelgivarn som sitter bak på svänghjulet finns väl inte på 240in? Eller har ja fel:D_larsson_ skrev:Det ska vara ett 6poligt relä, brukar vara ett vitt och ska sitta ihop med boxarna vid a-stolpen, så är nästan säkert de du saknar. Är samma relä i 7/940, fast då sitter de i säkringscentralen,
Satte i LH 2.4 i en kadett jag byggdes i vintras med volvo 16v motor. Ritkigt smidigt system att koppla in. //Larsson
Eller har jag fel igen?
Vevaxelgivaren ska trigga mot svänghjulet, enkelt sätt att se om de är 2.4 är att du har en Diagnosgrej, gula spridare, 016 luftmassemätare.16-v skrev: Okej. men är inte helt säker på att jag fått rätt. fick du byta någon givare? och vevaxelgivarn som sitter bak på svänghjulet finns väl inte på 240in? Eller har ja fel:D
Enda givarna jag fick byta va en tempgivare i toppen som inte hade samma kontakt, annrs va de bara koppla in härvan, körde dock med B230block..
-BMW E30 M50 Touring
diagnosgrej och gula spridare finns_larsson_ skrev:Vevaxelgivaren ska trigga mot svänghjulet, enkelt sätt att se om de är 2.4 är att du har en Diagnosgrej, gula spridare, 016 luftmassemätare.16-v skrev: Okej. men är inte helt säker på att jag fått rätt. fick du byta någon givare? och vevaxelgivarn som sitter bak på svänghjulet finns väl inte på 240in? Eller har ja fel:D
Enda givarna jag fick byta va en tempgivare i toppen som inte hade samma kontakt, annrs va de bara koppla in härvan, körde dock med B230block..


Eller har jag fel igen?
Det där med vevaxelgivarn. Tyckte inte jag såg något kontaktstycke, givarn sitter ju redan mot svänghjulet_larsson_ skrev:Vevaxelgivaren ska trigga mot svänghjulet, enkelt sätt att se om de är 2.4 är att du har en Diagnosgrej, gula spridare, 016 luftmassemätare.16-v skrev: Okej. men är inte helt säker på att jag fått rätt. fick du byta någon givare? och vevaxelgivarn som sitter bak på svänghjulet finns väl inte på 240in? Eller har ja fel:D
Enda givarna jag fick byta va en tempgivare i toppen som inte hade samma kontakt, annrs va de bara koppla in härvan, körde dock med B230block..
Eller har jag fel igen?
- Tobias Kuru
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 188
- Blev medlem: tor jul 24, 2008 2:07 pm
- Ort: Södertälje
På den här sidan fins en drös med elscheman till 200 och 700 serien.
Med lite tur så kan du nog hitta igen den där
http://www.volvoracing.se/volvo_200.htm
http://www.volvoracing.se/volvo_700.htm
/Thomas
Med lite tur så kan du nog hitta igen den där

http://www.volvoracing.se/volvo_200.htm
http://www.volvoracing.se/volvo_700.htm
/Thomas
Volvo 740 16V GLT Turbo
Thomas Bergström
Thomas Bergström