kabelhärva från b234f i en volvo 145

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

Haha okeej :) Får se hur jag gör då
Eller har jag fel igen?
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

Okej, nu har jag vart och hämtat en kabelhärva. vet dock inte om det blev rätt. Men hur sitter system relät? skulle det sitta nera vid a-stolpen vid boxarna?? fanns ett kontaktstycke där som fattades. kan det vara det som går till relät? va iaf typ ett 6 poligt (inte riktigt säker) stycke. Vad går det till? relä eller något annat?
Eller har jag fel igen?
Användarvisningsbild
_larsson_
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av _larsson_ »

Det ska vara ett 6poligt relä, brukar vara ett vitt och ska sitta ihop med boxarna vid a-stolpen, så är nästan säkert de du saknar. Är samma relä i 7/940, fast då sitter de i säkringscentralen,

Satte i LH 2.4 i en kadett jag byggdes i vintras med volvo 16v motor. Ritkigt smidigt system att koppla in. //Larsson
-BMW E30 M50 Touring
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

_larsson_ skrev:Det ska vara ett 6poligt relä, brukar vara ett vitt och ska sitta ihop med boxarna vid a-stolpen, så är nästan säkert de du saknar. Är samma relä i 7/940, fast då sitter de i säkringscentralen,

Satte i LH 2.4 i en kadett jag byggdes i vintras med volvo 16v motor. Ritkigt smidigt system att koppla in. //Larsson
Okej. men är inte helt säker på att jag fått rätt. fick du byta någon givare? och vevaxelgivarn som sitter bak på svänghjulet finns väl inte på 240in? Eller har ja fel:D
Eller har jag fel igen?
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

Relät ja hade passade iaf i det 6 poliga uttaget. så antar att det är där det ska sitta :D
Eller har jag fel igen?
Användarvisningsbild
_larsson_
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av _larsson_ »

16-v skrev: Okej. men är inte helt säker på att jag fått rätt. fick du byta någon givare? och vevaxelgivarn som sitter bak på svänghjulet finns väl inte på 240in? Eller har ja fel:D
Vevaxelgivaren ska trigga mot svänghjulet, enkelt sätt att se om de är 2.4 är att du har en Diagnosgrej, gula spridare, 016 luftmassemätare.

Enda givarna jag fick byta va en tempgivare i toppen som inte hade samma kontakt, annrs va de bara koppla in härvan, körde dock med B230block..
-BMW E30 M50 Touring
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

_larsson_ skrev:
16-v skrev: Okej. men är inte helt säker på att jag fått rätt. fick du byta någon givare? och vevaxelgivarn som sitter bak på svänghjulet finns väl inte på 240in? Eller har ja fel:D
Vevaxelgivaren ska trigga mot svänghjulet, enkelt sätt att se om de är 2.4 är att du har en Diagnosgrej, gula spridare, 016 luftmassemätare.

Enda givarna jag fick byta va en tempgivare i toppen som inte hade samma kontakt, annrs va de bara koppla in härvan, körde dock med B230block..
diagnosgrej och gula spridare finns :D Okej. de va samma givare som ja funderader på å byta. får väl ta en sväng förbi skroten imonr då å hämta sista grejorna :)
Eller har jag fel igen?
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

_larsson_ skrev:

Det där med vevaxelgivarn. Tyckte inte jag såg något kontaktstycke, givarn sitter ju redan mot svänghjulet
Eller har jag fel igen?
Användarvisningsbild
Tobias Kuru
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobias Kuru »

Tackar och bockar :dance2: :dance2: :dance2: ska till skroten iveckan hämta Ford delar och ta ett eller två 2.4 system denna tråd är UNDERBAR !
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

Någon som vet vart man kan hitta ett kopplingschema till det 9 poliga kontaktstycket som sitter vif boxarna?
Eller har jag fel igen?
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Har det nedskrivet på ett papper någonstans, slänger upp det så fort jag hittar det!
Chevelle SS -65
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

Stener skrev:Har det nedskrivet på ett papper någonstans, slänger upp det så fort jag hittar det!
Tack så mycket, skulle vara skit bra om du hitta det :D
Eller har jag fel igen?
16-v
För mycket laddtryck

Inlägg av 16-v »

Ingen som har?
Eller har jag fel igen?
Användarvisningsbild
Krypto
Lite mer laddtryck

Inlägg av Krypto »

På den här sidan fins en drös med elscheman till 200 och 700 serien.
Med lite tur så kan du nog hitta igen den där :)

http://www.volvoracing.se/volvo_200.htm
http://www.volvoracing.se/volvo_700.htm

/Thomas
Volvo 740 16V GLT Turbo
Thomas Bergström
Skriv svar