projekt turbo på en vecka(volvo 744) STARTAD sid 2

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
lille-skutt
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Ort: ljungby

Inlägg av lille-skutt »

kan berätta att det funkar alldeles ypperligt att trycka genom luftvågen på detta k-jetronicet, gjorde detta på en gamel 142a som vi mecka på ett t04b agg å detta sprutet, gick faktiskt ruggigt mycke bättre än vi vågat hoppas! dock så räcker inte orginal soppapumpen till att köra me kallstarten på hela tiden!
learning by trail and error
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am

Inlägg av volvo740turbo »

lille-skutt skrev:kan berätta att det funkar alldeles ypperligt att trycka genom luftvågen på detta k-jetronicet, gjorde detta på en gamel 142a som vi mecka på ett t04b agg å detta sprutet, gick faktiskt ruggigt mycke bättre än vi vågat hoppas! dock så räcker inte orginal soppapumpen till att köra me kallstarten på hela tiden!
det låter ju jävligt bra det :D

vad gjorde ni i bränsle väg? extra pump eller ställde ni på den lite bara?
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am

Inlägg av volvo740turbo »

UPPDATE :D


köpte slang
Bild

detta y-kors måtte va det bästa som finns vid turbokonventeringar :D

Bild

så lätt,enkelt,snabbt :D då var oljetillförseln ur världen :P

Bild

blästrad/slipad/planad och portad inuti :D tammefan nästan seriöst ju :o

Bild

jag har en stark förvarning att jag måste göra om min retur ganska snart :roll:

Bild

liten min snurra vart :roll:
Bild

blästrat(avgashus?) 8)

Bild

glödgad skruv

Bild

monterad turbo+oljetillförsel :D

Bild

börjat bygga avgas,3" och skarvmuff modell åslund :lol:

Bild

släng in en komentar om du känn för de :P
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

:D ser ut som nåt av mina byggen ungefär...e85 kan du nog glömma, skulle köra med 98oktan, suga genom luftvågen och en switch till kallstartsspridaren som slås på när det ska gasas, kommer inte på nåt smidigare sätt att lösa dedär med bränslet, men bränslet kommer i vilket fall inte räcka om du tänkte köra utan wastegate. det verkar dumt, då håller nog inte motorn många minuter tror jag. du ska nog inte ladda mer än typ 0,7 bar om du vill det ska hålla ihop en stund....då behöver du ingen intercooler heller, men ska du ladda max så, hittar du nån mer intercooler så sätt dit den oxå. i övrigt är det väl bara att köra på, ser förbannat kul ut :thumbright:
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am

Inlägg av volvo740turbo »

henkeboi skrev::D ser ut som nåt av mina byggen ungefär...e85 kan du nog glömma, skulle köra med 98oktan, suga genom luftvågen och en switch till kallstartsspridaren som slås på när det ska gasas, kommer inte på nåt smidigare sätt att lösa dedär med bränslet, men bränslet kommer i vilket fall inte räcka om du tänkte köra utan wastegate. det verkar dumt, då håller nog inte motorn många minuter tror jag. du ska nog inte ladda mer än typ 0,7 bar om du vill det ska hålla ihop en stund....då behöver du ingen intercooler heller, men ska du ladda max så, hittar du nån mer intercooler så sätt dit den oxå. i övrigt är det väl bara att köra på, ser förbannat kul ut :thumbright:
mjo en wg vore inte fel :roll: men intercooler har jag ju!? har du missa den? :)

2 som säger att pumpen inte orkar med kallstarten hela tiden så det får bli en av/på knapp i hytten!

men tack :D
volvo740turbo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am

Inlägg av volvo740turbo »

uppstartad i söndags :D

http://www.youtube.com/watch?v=cWgVN3J0 ... r_embedded

polarn orka inte hålla emot wg luckan så jag har i prinsip 0 i ladd :hihi: en wg så ska den nog ladda! bakaxeln är på svetsning också(AGA-diff) ska blir roligt att provköra den sen :thumbright:
Skriv svar