projekt turbo på en vecka(volvo 744) STARTAD sid 2
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
- Ort: ljungby
kan berätta att det funkar alldeles ypperligt att trycka genom luftvågen på detta k-jetronicet, gjorde detta på en gamel 142a som vi mecka på ett t04b agg å detta sprutet, gick faktiskt ruggigt mycke bättre än vi vågat hoppas! dock så räcker inte orginal soppapumpen till att köra me kallstarten på hela tiden!
learning by trail and error
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am
det låter ju jävligt bra detlille-skutt skrev:kan berätta att det funkar alldeles ypperligt att trycka genom luftvågen på detta k-jetronicet, gjorde detta på en gamel 142a som vi mecka på ett t04b agg å detta sprutet, gick faktiskt ruggigt mycke bättre än vi vågat hoppas! dock så räcker inte orginal soppapumpen till att köra me kallstarten på hela tiden!

vad gjorde ni i bränsle väg? extra pump eller ställde ni på den lite bara?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am
UPPDATE
köpte slang

detta y-kors måtte va det bästa som finns vid turbokonventeringar

så lätt,enkelt,snabbt
då var oljetillförseln ur världen

blästrad/slipad/planad och portad inuti
tammefan nästan seriöst ju

jag har en stark förvarning att jag måste göra om min retur ganska snart

liten min snurra vart

blästrat(avgashus?)

glödgad skruv

monterad turbo+oljetillförsel

börjat bygga avgas,3" och skarvmuff modell åslund

släng in en komentar om du känn för de

köpte slang

detta y-kors måtte va det bästa som finns vid turbokonventeringar


så lätt,enkelt,snabbt



blästrad/slipad/planad och portad inuti



jag har en stark förvarning att jag måste göra om min retur ganska snart


liten min snurra vart


blästrat(avgashus?)


glödgad skruv

monterad turbo+oljetillförsel


börjat bygga avgas,3" och skarvmuff modell åslund


släng in en komentar om du känn för de



-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am
mjo en wg vore inte felhenkeboi skrev:ser ut som nåt av mina byggen ungefär...e85 kan du nog glömma, skulle köra med 98oktan, suga genom luftvågen och en switch till kallstartsspridaren som slås på när det ska gasas, kommer inte på nåt smidigare sätt att lösa dedär med bränslet, men bränslet kommer i vilket fall inte räcka om du tänkte köra utan wastegate. det verkar dumt, då håller nog inte motorn många minuter tror jag. du ska nog inte ladda mer än typ 0,7 bar om du vill det ska hålla ihop en stund....då behöver du ingen intercooler heller, men ska du ladda max så, hittar du nån mer intercooler så sätt dit den oxå. i övrigt är det väl bara att köra på, ser förbannat kul ut


2 som säger att pumpen inte orkar med kallstarten hela tiden så det får bli en av/på knapp i hytten!
men tack

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 1:51 am
uppstartad i söndags
http://www.youtube.com/watch?v=cWgVN3J0 ... r_embedded
polarn orka inte hålla emot wg luckan så jag har i prinsip 0 i ladd
en wg så ska den nog ladda! bakaxeln är på svetsning också(AGA-diff) ska blir roligt att provköra den sen 

http://www.youtube.com/watch?v=cWgVN3J0 ... r_embedded
polarn orka inte hålla emot wg luckan så jag har i prinsip 0 i ladd

