Sida 2 av 3

Postat: tor apr 29, 2010 12:04 pm
av turboamazon
Nybromsad på VM igår. 1147whp 1115wNm.
Supran med högst effekt i världen på E85!

Film skulle komma i helgen.

Bild på bromspapper.
http://www.vsc.nu/attachment.php?attach ... 1272530919

Postat: tor apr 29, 2010 6:01 pm
av johan johansson
:thumbright: lät ju inte direkt trött i bänken häller

Postat: tor apr 29, 2010 9:47 pm
av Mattias J
är det bara jag som tycker att det är konstigt att han har så mkt effekt så tidigt i varv?

900 hjulhästar vid 6000rpm

Postat: lör maj 01, 2010 1:39 am
av micke999
Mattias J skrev:är det bara jag som tycker att det är konstigt att han har så mkt effekt så tidigt i varv?

900 hjulhästar vid 6000rpm
är väl inge konstigt när ska dom annars komma?

Postat: lör maj 01, 2010 9:47 am
av JBlom
Men satan. Vilken effekt. :thumbright:

Postat: lör maj 01, 2010 11:46 am
av Fredde Holmgren
Mattias J skrev:är det bara jag som tycker att det är konstigt att han har så mkt effekt så tidigt i varv?

900 hjulhästar vid 6000rpm
Jag hade 875 motorhästar vid 6000 i min lilla volvofyra så.. nog stämmer det säkert bra, blir nog spännande att köra! :thumbright:

Postat: lör maj 01, 2010 3:37 pm
av RoGGaH
Riktigt ordentligt med mos :)
Lär bli spännande att köra :twisted:

Missade den vid 7400rpm eller vad är det för nått som göra att effekten sjunker så under några hundra varav?

Postat: lör maj 01, 2010 4:27 pm
av Mattias J
Fredde Holmgren skrev:
Mattias J skrev:är det bara jag som tycker att det är konstigt att han har så mkt effekt så tidigt i varv?

900 hjulhästar vid 6000rpm
Jag hade 875 motorhästar vid 6000 i min lilla volvofyra så.. nog stämmer det säkert bra, blir nog spännande att köra! :thumbright:
jo iofs :thumbright:

Postat: mån maj 03, 2010 11:09 pm
av Armin

Postat: mån maj 03, 2010 11:13 pm
av Armin
RoGGaH skrev:Riktigt ordentligt med mos :)
Lär bli spännande att köra :twisted:

Missade den vid 7400rpm eller vad är det för nått som göra att effekten sjunker så under några hundra varav?
Japp en misständning... fick till det senare med nya stift, de som satt i hade gått över en säsong.. Men vi fick aldrig ut mer än 1147, det var max.

Annars körde vi 1134whp, 1119whp, 1128whp... ja en jävla massa 11xxwhp repor..


en till graf...

Bild

Postat: tis maj 04, 2010 12:33 pm
av Elias_
vansinne ! :twisted:

Postat: tis maj 04, 2010 2:45 pm
av mattias
Mycket fränt! :thumbright:

Registret verkar inte så tokigt i motorn, hur ser laddtrycks-styrningen ut?
Skulle va intressant å se laddtrycket i grafen.

....

Postat: tis maj 04, 2010 3:57 pm
av krille.j
Grattis till den fina effekten :)

Postat: tis maj 04, 2010 4:00 pm
av Armin
Mac-ventil
mattias skrev:Mycket fränt! :thumbright:

Registret verkar inte så tokigt i motorn, hur ser laddtrycks-styrningen ut?
Skulle va intressant å se laddtrycket i grafen.

Postat: tis maj 04, 2010 9:41 pm
av Elias_
1147 hk är ju på hjulen så med förlusten i drivlinan blir det ju 1433 i motorn ( räknat på 15 % ) en gång till VANSINNE :thumbright: :twisted: