Nu ska jag då passa på att fråga före.. innan jag gör nått
Hittade en kille här i stan med ett lättat svänghjul, se bilden.
Det jag undrar nu, kan det skilja på bultmönster för kopplingen och så?
Var ju bultmönster det sket sig på sist så jag var inte så sugen att göra om det misstaget.
Hmm. ja nu måste jag ju nästan få tummen ur, ska ringa killen idag så jag får köpa svänghjulet. Upp med motorn på torsdag tror jag, tillbaka i bilen på fredag om allt går som det ska.
Sen ska jag slå en signal till herr_o under helgen så det blir lite fart på den.
Jag ska ligga i så det blir nått Börjar ni bli otåliga?
JAS skrev:Hmm. ja nu måste jag ju nästan få tummen ur, ska ringa killen idag så jag får köpa svänghjulet. Upp med motorn på torsdag tror jag, tillbaka i bilen på fredag om allt går som det ska.
Sen ska jag slå en signal till herr_o under helgen så det blir lite fart på den.
Jag ska ligga i så det blir nått Börjar ni bli otåliga?
mvh JAS
Inte otåliga, men det vore skoj att få se den . Själv så får jag tillbaka mitt borrade block just innan helgen, så jag har nån/några veckor kvar innan jag kan stoppa i nya motorn. Jag är riktigt nyfiken på hur en B20 med r-kam beter sig också då det är samma kam som jag ska köra med.
Halringar är luftkonorna som ska öka lufthatigheten i gasarn.
De brukar har ett stansat nummer med diametern (ex vis 38 ) men för att vara säker så får man pilla ut spridaren och sen halringen och mäta dem med skjutmått (är ganska vanligt att man svarvar upp dem ibland)