Upp lite? Trots stiftens utseende? Ok. Har en inköpslista med saker och bestyckning skulle upp på den ändå.
55 eller till och med 60?
Ponera att man byter till en FS122 kam (något vassare än K och H) börjar man närma sig 60 då istället eller är skillnaden mindre?
Och när man ändå beställer, vad blir nästa uppgraderingssteg (ordentligt grenrör med halvstor turbo typ hx40-50 lurar i faggorna) i bestyckningen. Kan lika gärna beställa lite mer som att betala frakt 2-4 gånger. Så dyra är ju inte munstyckena. Vet att jag har 240 luft liggandes men jag gissar att det är en bit kvar att trimma innan man når dit...

Spjällen är synkade. Dock av undertecknad så jag får väl säga att det är 95%:igt kanske. En expert hade kanske hittat liiite till men jag har stått och vägt ganska mycket fram och tilbaka för att hitta vart det är så bra som jag kan se.
Det borde väl visa sig på stiften med om det är osynkat iaf om det bara är tomgångskörning som är gjord på en uppsättning nya stift?
Luftskruvar skuvade enl normal ordination. Helt in och så släppa upp dem 1-2 varv.
Ej stum tändning. Dock är inte tryckklockan inkopplad. Så bara vartalsjustering.
30-33 grader ca på tomgång. Minns inte hur mycket det slog när vi varvade upp den lite. Bulten kanske läser och det var han som höll i stoben och fick stötar.
Funderat och analyserat lite mer medans jag sovit.
Den var fortfarande lite svävande på tomgången, typ fastnade på 2200 varv och höll sig lite innan den saaakta dalade neråt. Om jag duttade till ytterst försiktigt på gasen en gång så sjönk den fortare än om jag lät den vara. Dock fortfarande inte stabilt på tomgång. Tenderar att dö om den får stå på tomgång.
Som jag skrev så tyckte jag att jag sprutade startgas överallt utan någon reaktion från motorn. Vart lite snurrig i kolan nästan...
Kan det fortfarande vara tjuvluft?
För det skrev jag inte heller, den misstände bara när man varvade upp, stog man och höll den på ~900-1000 varv så var det ingen fara.