Lite mer spec på motorbygget.
Motorblock: WorldProduct MotownRaceBlock med billetöverfall.
Vevaxel: Eagle 4" slag.
Vevstakar blir: Eagle H-profilare frästa för 4" slag
Kolvar blir: Mahle 10-10.5:1
Toppar: Brodix T1, rostfria ventiler 2.08" in 1.6" ut, jesel 1.5utvxl. vippor.
Kamaxel blir: En custom slipad DougHerbert smallbasecircle rullkam 250-260 i duration vid .050" lyft, lyft runt .600", lobesep. 112-114grader.
Insug: Brodix HLV1002 insug.
Spjällhus: egentillverkad 4x55mm spjäll.
Sprut&tändning: Electromotive.
Spridare blir: TrickFlow 1260cc.
Tänkte köra dubbla 044:or och E85, behåller orginaltanken,
sätter i en dränkpump i tanken som pumpar över till en catchtank på runt 4-5liter.
Turbon ska placeras bakom bakaxeln, med eget oljesystem.
Bild på insuget, foggern är bortplockad.
8mm plexiskiva som lock över trycklådan, ska ev. bytas ut till en aluskiva.
