Sida 2 av 7

Postat: fre nov 27, 2009 10:09 pm
av ogge
nu har det äntligen ramlat in kolvar till bilen,.. så snart är det full fart på den igen!
Billigt blev det om man köper från staterna.

Bild
Bild

Postat: lör nov 28, 2009 3:49 pm
av G.Nauta
Kolvarna är nog väldigt vettiga :thumbright:
Går i tankarna att köpa såna med lite senare till min 16v...

Men, då ser man dig sladdandes på mantorp i sommar då :wink: :twisted:

Postat: lör nov 28, 2009 7:04 pm
av martinssoN
Vågar man fråga vad kolvarna kostade? du beställde utan mellanhänder direkt från CP eller?

läcker bil! :)

Postat: sön nov 29, 2009 12:16 pm
av Limpan88_
Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår :twisted:

Postat: sön nov 29, 2009 7:12 pm
av Wilson
Ser sjukt gött ut! (Förutom ena bromsröret :) )

Är coiloversen avsedda för original dämparfäste?

Postat: sön nov 29, 2009 11:48 pm
av Peter Johansson
Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår
Om du tittar på bilden på lådan han har så står det www.cppistons.com :thumbright:

För övrigt åker jag till staterna om 17 dagar :dance2:

Postat: mån nov 30, 2009 12:18 pm
av Limpan88_
Peter Johansson skrev:
Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår
Om du tittar på bilden på lådan han har så står det www.cppistons.com :thumbright:

För övrigt åker jag till staterna om 17 dagar :dance2:
Hehe ojdå det missa ja :doh: fan så fint :twisted:

Postat: mån nov 30, 2009 9:26 pm
av ogge
G,nauta det blir nog mycket möjligt att man åker till mantorp och sladdar lite :)

Martinsson dom kostade ca 6000kr hemma i swe med plasmamolly top ringar.

Wilson coiloversena passar i orginal stötdämpar fästena

Postat: mån jan 04, 2010 10:58 pm
av ogge
just nu är den här tråden stendöd!
jag går och väntar på min motor fortfarande och lite ventilfjädrar å retainers
Under tiden så plastar jag om ett par kjolar till en 850 så att dom passar. funderar på att ha dom svarta sen samt nederdelen på stötfångaren
jag är även kluven över vad ma nska köra med för agregat till bilen om man ska ha ett holsset agregat eller kosta på sig en presiscion turbo kostar ju lite mera men e kanske värt de?

Bild
Bild
Bild

Postat: mån jan 04, 2010 11:49 pm
av subw000fer
blir ballt som bara satan ju :thumbright:

Postat: tis jan 12, 2010 10:45 am
av AlexanderEmilsson
fint bygge! mer bilder :D

Postat: tis jan 12, 2010 11:50 am
av Stener
Så jävla snyggt :thumbright: Kommer bli en av dom snyggaste 740ina i sverige

Postat: tis jan 12, 2010 11:50 am
av martinssoN
Som sagt, ge oss helhetsbilder ! :D

Postat: sön jan 24, 2010 6:19 pm
av shorty
Läste i en tråd nånstans att du hade distanser så du får ner länkarmarna fram ! hur tjocka valde du att ha? och har du separata distanser till styrstagen eller har du kombinerat länkarm/styrstags distans ?

/stefan

Postat: tis jan 26, 2010 6:46 pm
av ogge
tack för alla kommentarer! det värmer så här i kylan

jag fick ett par som var 50 eller 55mm tjocka urfrästa så man flyttade ner spindelleden :)

Styrstagena löste jag inget på i sommar . men blev en jävla bumpster när det fjädrade haha

men har funderat på unibal länkar till styrstag och sedan svarvade distanser till i sommar!

motorn e hemma nu och på väg ihop.

fick hem dubbla ventilfjädrar och kammar från enem så nu är det på väg ihop iaf!