Sida 2 av 7
Postat: fre nov 27, 2009 10:09 pm
av ogge
nu har det äntligen ramlat in kolvar till bilen,.. så snart är det full fart på den igen!
Billigt blev det om man köper från staterna.

Postat: lör nov 28, 2009 3:49 pm
av G.Nauta
Kolvarna är nog väldigt vettiga
Går i tankarna att köpa såna med lite senare till min 16v...
Men, då ser man dig sladdandes på mantorp i sommar då

Postat: lör nov 28, 2009 7:04 pm
av martinssoN
Vågar man fråga vad kolvarna kostade? du beställde utan mellanhänder direkt från CP eller?
läcker bil!

Postat: sön nov 29, 2009 12:16 pm
av Limpan88_
Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår

Postat: sön nov 29, 2009 7:12 pm
av Wilson
Ser sjukt gött ut! (Förutom ena bromsröret

)
Är coiloversen avsedda för original dämparfäste?
Postat: sön nov 29, 2009 11:48 pm
av Peter Johansson
Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår
Om du tittar på bilden på lådan han har så står det
www.cppistons.com
För övrigt åker jag till staterna om 17 dagar

Postat: mån nov 30, 2009 12:18 pm
av Limpan88_
Peter Johansson skrev:Har du länk till cps hemsida, skulle va kul och veta vart dom har sina butiker i usa ska nämligen åka dit en månad i vår
Om du tittar på bilden på lådan han har så står det
www.cppistons.com
För övrigt åker jag till staterna om 17 dagar

Hehe ojdå det missa ja

fan så fint

Postat: mån nov 30, 2009 9:26 pm
av ogge
G,nauta det blir nog mycket möjligt att man åker till mantorp och sladdar lite
Martinsson dom kostade ca 6000kr hemma i swe med plasmamolly top ringar.
Wilson coiloversena passar i orginal stötdämpar fästena
Postat: mån jan 04, 2010 10:58 pm
av ogge
just nu är den här tråden stendöd!
jag går och väntar på min motor fortfarande och lite ventilfjädrar å retainers
Under tiden så plastar jag om ett par kjolar till en 850 så att dom passar. funderar på att ha dom svarta sen samt nederdelen på stötfångaren
jag är även kluven över vad ma nska köra med för agregat till bilen om man ska ha ett holsset agregat eller kosta på sig en presiscion turbo kostar ju lite mera men e kanske värt de?

Postat: mån jan 04, 2010 11:49 pm
av subw000fer
blir ballt som bara satan ju

Postat: tis jan 12, 2010 10:45 am
av AlexanderEmilsson
fint bygge! mer bilder

Postat: tis jan 12, 2010 11:50 am
av Stener
Så jävla snyggt

Kommer bli en av dom snyggaste 740ina i sverige
Postat: tis jan 12, 2010 11:50 am
av martinssoN
Som sagt, ge oss helhetsbilder !

Postat: sön jan 24, 2010 6:19 pm
av shorty
Läste i en tråd nånstans att du hade distanser så du får ner länkarmarna fram ! hur tjocka valde du att ha? och har du separata distanser till styrstagen eller har du kombinerat länkarm/styrstags distans ?
/stefan
Postat: tis jan 26, 2010 6:46 pm
av ogge
tack för alla kommentarer! det värmer så här i kylan
jag fick ett par som var 50 eller 55mm tjocka urfrästa så man flyttade ner spindelleden
Styrstagena löste jag inget på i sommar . men blev en jävla bumpster när det fjädrade haha
men har funderat på unibal länkar till styrstag och sedan svarvade distanser till i sommar!
motorn e hemma nu och på väg ihop.
fick hem dubbla ventilfjädrar och kammar från enem så nu är det på väg ihop iaf!