Måste bygga om till hand koppling på bilen.

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
J.K Nilsson
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av J.K Nilsson »

Modda om och köra med SAABs Trionic 5.5 sprut och sensonic automatkoppling?

J.K Nilsson
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

J.K Nilsson skrev:Modda om och köra med SAABs Trionic 5.5 sprut och sensonic automatkoppling?

J.K Nilsson
Hur lirar det med budget?
J.K Nilsson
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av J.K Nilsson »

En rostig 900 kan du få för några lappar, provkör bara så du vet att grejorna är grejt. Sedan kan du mappa själv, budget en par hundra och för att det skall bli bra så sikta på 1500:-

Jag vet av en som byggt en Fiat Uno Turbo och styr det med Trionic 5.5

J.K Nilsson
redheat
Forumsberoende

Inlägg av redheat »

varför inte luftstyrd koppling, en tryckknapp på växelspaken och en cylinder som trycker på koppingsarmen

en luftcylinder, en tryckknappsventil ,el driven kompressor ( går ju att bygga om en sån där liten som kan pumpa däck med ,som startas med en tryckvakt när trycket sjunker i tanken) och en liten lufttank

eller använda en sådan här -pump med inbyggd tank och tryckvakt har en sådan på min terrängbil till diffspärrarna

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ARB-Air- ... ccessories
Senast redigerad av redheat den tis okt 27, 2009 8:58 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Moufasa
För mycket laddtryck

Inlägg av Moufasa »

Tack för massa ideer och inspiration..

Var ju ett som lät mer intressant

"kallevedlund"

Det är ju suveränt enkelt låter det som, och tror verkligen att det går att få o funka. Ska absolut kollas upp :P .

"redheat"
Det är väl nästan den ideen som ligger närmast till hands nu, har en vän som har lite sånt liggandes :thumbright: , utom kompressorn dvs så din länk är väldigt intressant.

Ska börja riva lite i bilen nån dag här och kolla på vilket av alla förslag som blir smidigast och lättast.

"J.K Nilsson"
Du får mer än gärna fråga din vänn som byggt på en Uno hur han fick det att lira samt om det var omständigt? Vill ju undvika att behöva riva ner allt i onödan när den äntligen är klar.
Men är det inte värsta historian att göra så vill jag gärna ha hans "resept" samt hur han har löst allt. Är mer eller mindre helt oinsatt i saab så att veta vad jag ska leta efter är Guld.

Sen får jag prova mig fram mellan lite olika alternativ och hoppas att man lyckas få till nått av dom, och det största plusset är ju att jag kan prova alla intressanta förslag tills jag hittar rätt, inget av dom är speciellt dyra att labba med vilket är ett pluss.

MVH
Fiat Uno Turbo 88a..
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck

Inlägg av Love »

Hur går det med bygget?
Här har du en länk till en rallycross åkare med många finurliga lösningar på det mesta! www.sportbilder.se/ohmans/
Finns även ett reportage från svt. www.sportbilder.se/ohmans/2009/07/
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Skriv svar