Modda om och köra med SAABs Trionic 5.5 sprut och sensonic automatkoppling?
J.K Nilsson
Måste bygga om till hand koppling på bilen.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 54
- Blev medlem: fre dec 07, 2007 2:35 pm
- Ort: Luleå
varför inte luftstyrd koppling, en tryckknapp på växelspaken och en cylinder som trycker på koppingsarmen
en luftcylinder, en tryckknappsventil ,el driven kompressor ( går ju att bygga om en sån där liten som kan pumpa däck med ,som startas med en tryckvakt när trycket sjunker i tanken) och en liten lufttank
eller använda en sådan här -pump med inbyggd tank och tryckvakt har en sådan på min terrängbil till diffspärrarna
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ARB-Air- ... ccessories
en luftcylinder, en tryckknappsventil ,el driven kompressor ( går ju att bygga om en sån där liten som kan pumpa däck med ,som startas med en tryckvakt när trycket sjunker i tanken) och en liten lufttank
eller använda en sådan här -pump med inbyggd tank och tryckvakt har en sådan på min terrängbil till diffspärrarna
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ARB-Air- ... ccessories
Senast redigerad av redheat den tis okt 27, 2009 8:58 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Tack för massa ideer och inspiration..
Var ju ett som lät mer intressant
"kallevedlund"
Det är ju suveränt enkelt låter det som, och tror verkligen att det går att få o funka. Ska absolut kollas upp
.
"redheat"
Det är väl nästan den ideen som ligger närmast till hands nu, har en vän som har lite sånt liggandes
, utom kompressorn dvs så din länk är väldigt intressant.
Ska börja riva lite i bilen nån dag här och kolla på vilket av alla förslag som blir smidigast och lättast.
"J.K Nilsson"
Du får mer än gärna fråga din vänn som byggt på en Uno hur han fick det att lira samt om det var omständigt? Vill ju undvika att behöva riva ner allt i onödan när den äntligen är klar.
Men är det inte värsta historian att göra så vill jag gärna ha hans "resept" samt hur han har löst allt. Är mer eller mindre helt oinsatt i saab så att veta vad jag ska leta efter är Guld.
Sen får jag prova mig fram mellan lite olika alternativ och hoppas att man lyckas få till nått av dom, och det största plusset är ju att jag kan prova alla intressanta förslag tills jag hittar rätt, inget av dom är speciellt dyra att labba med vilket är ett pluss.
MVH
Var ju ett som lät mer intressant
"kallevedlund"
Det är ju suveränt enkelt låter det som, och tror verkligen att det går att få o funka. Ska absolut kollas upp

"redheat"
Det är väl nästan den ideen som ligger närmast till hands nu, har en vän som har lite sånt liggandes

Ska börja riva lite i bilen nån dag här och kolla på vilket av alla förslag som blir smidigast och lättast.
"J.K Nilsson"
Du får mer än gärna fråga din vänn som byggt på en Uno hur han fick det att lira samt om det var omständigt? Vill ju undvika att behöva riva ner allt i onödan när den äntligen är klar.
Men är det inte värsta historian att göra så vill jag gärna ha hans "resept" samt hur han har löst allt. Är mer eller mindre helt oinsatt i saab så att veta vad jag ska leta efter är Guld.
Sen får jag prova mig fram mellan lite olika alternativ och hoppas att man lyckas få till nått av dom, och det största plusset är ju att jag kan prova alla intressanta förslag tills jag hittar rätt, inget av dom är speciellt dyra att labba med vilket är ett pluss.
MVH
Fiat Uno Turbo 88a..
Hur går det med bygget?
Här har du en länk till en rallycross åkare med många finurliga lösningar på det mesta! www.sportbilder.se/ohmans/
Finns även ett reportage från svt. www.sportbilder.se/ohmans/2009/07/
Här har du en länk till en rallycross åkare med många finurliga lösningar på det mesta! www.sportbilder.se/ohmans/
Finns även ett reportage från svt. www.sportbilder.se/ohmans/2009/07/
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.