Dokumentären om Koenigsegg

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende

Inlägg av Daniel-635 »

Intressant länk Torpis !

Kan undra när dessa bilder är tagna ?

Om Saab affären blir av kommer det vara ganska unikt med en så tekniskt kunnig som Christian på ett eller annat sätt delaktig i företags ledningen.

Att han dessutom är ett affärs snille av rang behöver man väl knappast tvivla på.

Eftersom tråden lever vidare så kryddar jag med lite foto som jag tagit på dessa skönheter, bilderna kommer från MPH mässan i Göteborg 2007.

Bild

Bild

Bild

Bild

Och ett par bilder även från 2008.

Bild

Bild

MPH mässan blev inställd nu i höst i Göteborg och jag vet inte om den kommer att leva vidare.
Jag hoppas det då det var en helt unik mässa med bara Lyx och Superbilar.

Observera att det som står på hemsidan gäller 2009

Liten varning för den underbara ljudupplevelsen när man klickar på länken http://mph.nu/ :wink:

Har klickat flera ggr. nu bara för att lyssna :doh:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
MrChilly
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av MrChilly »

torpis skrev:
MrChilly skrev:Angående er som som tycker att Christian inte gör något själv, så säger jag bara en sak. Vem tror ni har designat grundidén till bilen? Karossform, mm?
Svenharry?!

Jag håller fortfarande på Chrille, han tog över där förra ägaren gav upp, och han har ju lyckats!
Point taken,men du förstod andemeningen i mitt inlägg? Varför ser folk inte vilken enorm bedrift det är att lyckas med det Egget faktiskt är? En SVENSK supersportbil! Som dessutom står sig mycket bra i konkurrensen internationellt, mot aktörer som har massor av år bakom sig. Dessutom utan att ha samma grundinställning i sina länder till den här typen av vagnar.
Jaja, nog snackat... Hoppas bilarna fortsätter utvecklas och att fler modeller kommer på marknaden många år framöver.
torpis
Forumsberoende

Inlägg av torpis »

MrChilly skrev:
torpis skrev: Svenharry?!

Jag håller fortfarande på Chrille, han tog över där förra ägaren gav upp, och han har ju lyckats!
Point taken,men du förstod andemeningen i mitt inlägg? Varför ser folk inte vilken enorm bedrift det är att lyckas med det Egget faktiskt är? En SVENSK supersportbil! Som dessutom står sig mycket bra i konkurrensen internationellt, mot aktörer som har massor av år bakom sig. Dessutom utan att ha samma grundinställning i sina länder till den här typen av vagnar.
Jaja, nog snackat... Hoppas bilarna fortsätter utvecklas och att fler modeller kommer på marknaden många år framöver.

Jag håller helt med dig på alla plan, dock vet vi inte exakt vad han gör eller har gjort, bara att han jobbar extremt hårt och lyckas fantastiskt bra.

Det skall bli mycket spännande att se vart detta leder om det nu blir så att "han" tar över Saab.

Jag ser med spännd förväntan fram emot vad som komma skall. Det är ju uppenbart att de måste fortsätta bygga bilar som alla kan köpa, men det vore ju tufft med 350hk alternativ till alla modeller och kanske nån M3/M5/RS6 utmanare på 4-500hk och XWD :)
/Henke
-=Performance by torpis=-
*S40 Upgrades* <--- delar till bla vitmotorer
Skriv svar