Audi 100 -86 TQ 20v AAN (startad och klar)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Fina fisken Jimmy :thumbright: Var köpte du snigeln och vad fick du pröjsa för den?

Kommer bli fränt med nya grenröret, turbon och sprutet :)

Bäst du gör klart allt på tyskarna dina för så fort jag får jobb så ska du få slava åt mig bakom TIG:en :lol:
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

Inlägg av lord_nordkvist »

ja pyntade 2300 för den, hittade nån 16t å 18t men alla va så snorigt dyra :crashed: annars hade en sån varit kanon.. menmen, nu fick man ju en ny, så man kan ju hoppas den duger..

hehe, joru, de eju lite smått å gott kvar på både den här å beemern..
ska väl börja på svetsa i insuget å turbon m.m på den å snart.. så egentligen har jag ju fullt upp mest hela tiden om ja vill :thumbright:

vad är det du ska hava svetsat då da?
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Jaha nå kinagrejs?

Ja vart köpte du den då? Den lär väl säkert duga för dom effekterna du tänkt ta ut :thumbright:

Ja du det lär väl bli nå nytt insug, nya tryckrör osv. hoppas jag tills nästa säsong, alu :thumbright: just nu sitter det i pengarna, och dom första pengarna jag får ska gå till Martin så han kan göra klart toppen åt mig.

Efter de blir det annat mumma :twisted:
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

jo de är nån kinakopia.. ridetech sålde ut dom billigt så ja passa på att nypa mig en jäkel.. såg dom tog slut rätt fort efter det :hihi:

får si då hure blir med slavandet.. har en massa svetsning själv också ja ska göra, men nån dag framöver när du är färdi me allt så ska de säkert gå att bränna ihop det..

övrigt på den här fronten så går ju aset fortfarande då.. sfro har besiktat och godkänt motorbytet, men bilprovningen rynkade på näsan när han skulle skriva in papprena :evil:
han villa promt ha tankröret från donatorbilen (med tankstrypningen) och kolkanister isatt.. trots att både bilprovningen (tekninska frågor som ja ringde förut) och sfro inte hade sagt ett ord om det, då bromsar, orginal grenrör, turbo och ic samt katalysator satt på plats, så skulle det gå bra..

ska dit me skiten också då så äre väl lugnt sen..

har iaf efter många om och men fått ordning på instrumentbelysning bla. hörde rykten om ett stereobygge i denna bil för nåt år sen som slutade med kolsvart panel å lite halvmuppig klimatkontroll.. men men...

vart även en halvstor catchtäänk för vevhusventilation med 40mm filter som kommer trilla dit efter stöket me besiktningen är klar.. :wink:
så han slipper slaska i sig alla onyttigheter..

Bild

Bild
smen
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av smen »

ser trevligt ut. åker själv i en likvärdig bil som vinterbil. du kan ladda på den rätt bra med små enkla trix. ska du köra med vatten insprut oxå??
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

nja de blir bara ett sprut och ett gäng spridare som räcker till..
laddade strax över kilot me den förut och då tuffade den på riktigt fint..
kör ju utan orginalkabelhärva med alla knacksensorer, tändlägesgivare å allt jidder.. bara stummad tändning och gamla motorns uppvärmnings ventil (med vakum uttag) Link lambdamätare och knacksensor att tjyvkika lite på ibland bara.. sen har det varit att försöka sig fram till en bra inställning..
:wink:

är lite mycket strul nu med massa annat så de händer inte så mycke på ådi fronten just nu.. men blire lite tid över så kommer det monteras lite grejjer nån helg.. ska bli intressant.. :hihi:
smen
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av smen »

trevligt ;) själv så har jag lurat equn bla samt satte en reducerings ventil från vastgaten mm. laddar nu stumt 1-1.1 med min. borrade upp nippeln till wastgaten till 12mm. fick dock installera en extra laddmätare för orginalet litar jag inte riktigt på pga den bara visar de atmosfäriska trycket. har du kollat in denna sida. funkar riktigt bra faktiskt ;)

http://nordicaudi.com/index.php?url=ark ... 0.php&var=

enda som jag inte gillar med audi är ju att det skall vara så satans trångt när man är van vid bla volvo exempel. lyckades att trycka i ett kkk 27k agg samt lite annat "lull lull" :twisted: tanten trodde som sagt att det bara skulle vara en vanlig bruks vinter bil ;)
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

äntligen reggad och klar med turbo motorn, efter mångo och och men..

började med att sätta dit en vevhusburk (som tidigare visat)
sen påställt ladd till ca 0.7 bar bill villt ös (än sålänge)

dumpen äter monterad.. går fin fint, ger på en duktig skjuts, och använder den som brukis...

nturbon/grenrör och ett megasquirt är påväg.....

en bild på maskineriet bjuder jag faktiskt på denna dag :)

Bild

Bild

så äre... mer uppdates kommer senare med ev. ett sprut....
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

:thumbright: Ny turbo, grenrör och sprut och påställt ladd 5-6 bar någonstans så banan :hihi:

Ska du byta intercooler också eller? gavlarna lossnar väl om du är för ladd-kåt på dom där...
Chevelle SS -65
smen
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av smen »

trevligt. vill du ha större ic och har vägarna förbi så kan du ta få en ;)
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

ja den funkar riktigt bra nu, skönt att den slipper söla i sig allt dynga från vevhuset.. ja visst, ic:n vill väl gärna skjuta gavlarna har jag hört.. tror de går bra att spänna ihop han med ordentligt plastband och svets..
råkar ju ha lite sånna grejjer på jobbet så de är väl värt ett försök sen när de blir dags för någe ladd.. :hihi:

jasså, va är det för intercooler då smen?
smen
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av smen »

ja du,, vad det e dör någre de kan jag inte säga. stål alu gavlar är det. fick med 2 st extra till min som förra ägaren skulle sätta i den jag har nu. men sedan blev det inte så mycket mera. kan ta någe kort på dom. vart annat har ja ett riktigt trevligt som passar bra från en cossie ;) långsmalt samt annslutning till dump direkt på ic,n
Tobbe88
Lite mer laddtryck

Inlägg av Tobbe88 »

hur gåre för dej??:)
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

hehe jorå de går fint.. händer inte så mycke mera just nu här heller.. håller dels på flyttar, å sen äre lite bmw mek ibland, å skoteråkande å skotermekande.. så de är lite fullt upp :hihi:

men härom helgen vart de iaf ett nytt avgasrör på stackarn, slängde bort katten tillsvidare och byggde från downpipen, ett 3" med 2st ljuddämpare bara.. så nu flåsar den ur sig riktigt bra, känns gå mycke lättare nu allting.. å skenar i ladd gör han me :hihi: är väl bitvis uppåt 1,4 bar nu så man får hålla lite koll.. hmm, men de får gå sålänge.. vart fin ork i den me, suger iväg riktigt bra för en gammhärk :hihi:

men som sagt, är rätt så lugnt på ådi fronten just nu.. bara tuffar å går varje dag hittills..
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Kör du fortfarande k-jet eller har du hämtat sprutet? :wink:

Vart ska du flytta förresten?
Chevelle SS -65
Skriv svar