har haft tur eller otur med skolan då vi bara varit på 3 stycken rättegångar angående misshandel , kompisar som blivit misshandlade eller misshandlat har jag varit och kikat på och några ännu mer tragiska. bor i umeå och i dagens samhälle slåss man inte på schjyssta villkor , det händer juh i princip bara på filmbmw02touring skrev:Var faan bor du? I vilka kretsar rör du dig? Har du varit på minst 10 rättegångar ang misshandel? Själv är jag 36 och har aldrig varit på någon misshandelsrättegång, hoppas jag slipper det också. Saknar tiden då man om det blev bråk slogs en stund på schyssta vilkor.
övervåld
den som kastar bensin på elden får lågorna tåla. varför ens börja slå? tycker den som gav sig på din polare gjorde helt rätt för hur det än är så var inte den killen nån slagskämpe och myra i samhället utan en som ville ha sig ett pök medans polarn din är en plåga i samhället som startar slagsmål för ingenting. men nu har den spermasprutande jätten trampat på myran!
205 GTI med 405 mi16 motor tillsalu pris 2000kr
HAHAHAHA. klockrent.stubben skrev:den som kastar bensin på elden får lågorna tåla. varför ens börja slå? tycker den som gav sig på din polare gjorde helt rätt för hur det än är så var inte den killen nån slagskämpe och myra i samhället utan en som ville ha sig ett pök medans polarn din är en plåga i samhället som startar slagsmål för ingenting. men nu har den spermasprutande jätten trampat på myran!

kan inte annat än hålla med.
Man måste kunna lösa saker på annat sätt än att ta till nävarna..
Jag skulle aldrig starta ett bråk, för jag gillar inte att slåss.
Men om någon kom och slog mig på käften skulle jag utan tvekan ge tillbaks tiofalt.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Bara för att förtydliga mitt tidigare inlägg, har själv aldrig heller varit i slagsmål, och menade inte att våld är bra överhuvudtaget. Men om man nödvändigtvis ska slåss vore är ju en shysst fight att föredra.Patrik H skrev:ja är 39 år och har aldrig varit i slagsmål![]()
men däremot så ångrar ja att ja inte ingrep en gång när ja som 18åring såg ett våldsamt övervåld på en kille ja inte kände, som fick så mycket stryk att det inte gick att känna igen honom efter 5 minråkade bara vara vid samma gatukök
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
det var inte adresserat till dig eller någon annan speciell ,bara tänkte lite högtbmw02touring skrev:Bara för att förtydliga mitt tidigare inlägg, har själv aldrig heller varit i slagsmål, och menade inte att våld är bra överhuvudtaget. Men om man nödvändigtvis ska slåss vore är ju en shysst fight att föredra.Patrik H skrev:ja är 39 år och har aldrig varit i slagsmål![]()
men däremot så ångrar ja att ja inte ingrep en gång när ja som 18åring såg ett våldsamt övervåld på en kille ja inte kände, som fick så mycket stryk att det inte gick att känna igen honom efter 5 minråkade bara vara vid samma gatukök

Folk har aldrig slagits schysst, det är en myt(fråga äldre om de känner till folk som dött i fylleslagsmål så får ni höra, fan vad man slogs för 30 år sedan och längre tillbaka). Det är dock betydligt mindre slagsmål nu förtiden och då uppmärksammas det mer. Och sen så anmäls mycket mer numera.Linkan skrev:har haft tur eller otur med skolan då vi bara varit på 3 stycken rättegångar angående misshandel , kompisar som blivit misshandlade eller misshandlat har jag varit och kikat på och några ännu mer tragiska. bor i umeå och i dagens samhälle slåss man inte på schjyssta villkor , det händer juh i princip bara på film
Jag har nog varit på 5-6 rättegångar, polare som fått spö och en misshandelsrättegång med skolan(samhällskunskapen i 9an).
Det är lärorikt att ha besökt en rättegång.
Man kan bli lite överraskad över domsluten, men även hur korkade folk är. En kompis blev påhoppad av en nazist(20m från en polisbil på en öppen plats), den killen satt och muckade med åklagaren under rättegången. Ja, han blev dömd.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Hade totalt missat att det var din polare som började puncha, då blir det nog värre, då får han ju skylla sig själv känns det som.
Och om du tror att det inte spelar något roll hur personerna ser ut efter fighten, tänk om, helt ärligt.
Än om vem som startade, och varför så kommer det spela roll.
Mvh
Och om du tror att det inte spelar något roll hur personerna ser ut efter fighten, tänk om, helt ärligt.
Än om vem som startade, och varför så kommer det spela roll.
Mvh
Det enda som spelar roll i rättegång är om någon brukat mer våld än nöd kräver. Vem som börjat är oviktigt, om den som blev slagen först inte slutar slå är det ändå han som åker dit. Vore intressant att få se bilder på hur den andra killen såg ut efteråt, innan dess kan vi inte alls ge dig ens en gissning om vem som kommer vinna målet. Om du brukar mer våld än vads om krävs för att försvara dig själv eller förhindra att någon annan kommer till skada till följd av annans handlingar kommer du bli dömd för misshandel/grov misshandel. Enkelt uttryckt...
Alkohol är till 99% inblandat i sånt här när det gäller vuxna människor, om det inte är riktiga hedenhös-idioter förstås. Och jag kan bara hålla med här, börjar man med första slaget får man leken tåla och tyvärr blir vissa människor ta mig fan skogstokiga och ska inte dricka alls. Min uppfattning är att det nog är bäst att låta bli att dra det här till en rättslig instans.. polisen har dessutom bättre saker att göra.
Jag har aldrig varit i ett riktigt slagsmål sen småskolan och det går nog inte att jämföra, men om någon skulle hoppa på mig idag så får vi väl se om tekniken sitter kvar från mina år av kampsport-träning på 90-talet (jävla knä som ska gå sönder). Vad jag menar med det är att man ska aldrig underskatta vad människor är kapabla till när de måste försvara sig, som i det här fallet.
Jag har aldrig varit i ett riktigt slagsmål sen småskolan och det går nog inte att jämföra, men om någon skulle hoppa på mig idag så får vi väl se om tekniken sitter kvar från mina år av kampsport-träning på 90-talet (jävla knä som ska gå sönder). Vad jag menar med det är att man ska aldrig underskatta vad människor är kapabla till när de måste försvara sig, som i det här fallet.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
vill bara poängtera att hur stora armar man har eller hur hårt man slår spelar ingen roll i ett slagsmål.Theis skrev:Har alltid fått lära mig att man skall inte påbörja en sak om man inte kan rå projektet i land. Sen skadar det nog inte att ha lite grövre överarmar än en doeflaska om man skall slåss...
allt har med tekniken att göra, det gäller att slå fort och på rätt ställe inte slött och hårt.
alla har ju nångång slagit i sin tå i en tröskel och stått o svurit som f*n så tar det som exempel.
vad gör då mest ont.
om du slår i tån hårt engång?
eller om tån får på fan lite mjukare men 2-3 gånger i loppen om 5 sek?
resultat: givetvis kommer man ha mycket mer ont om man slår i den fler gången då tån redan är öm innan nästa smäll kommer.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För mycket laddtryck
Elias Linder skrev:
vill bara poängtera att hur stora armar man har eller hur hårt man slår spelar ingen roll i ett slagsmål.
allt har med tekniken att göra, det gäller att slå fort och på rätt ställe inte slött och hårt.
Sedär.
Vill dock minnas att killen med stora armar slog hårdare än den lille killen som flög iväg när vinden kom

Theis Christiansen
Helsingborg
142 turbo
10.5x30.5-15 Hoosier slicks
4.93s and 232km/h 1.13 60 fot @201m
Helsingborg
142 turbo
10.5x30.5-15 Hoosier slicks
4.93s and 232km/h 1.13 60 fot @201m
-
- Forumsberoende
har en kompis som varit ett riktigt råskinn elias han är groteskt stor bondpojk och tror aldirg han slagit nån mer än 2slag oftast bara ett slag var och vittnade för han när han hadde klappat på en kille en smäll.killen fick näsan avslagen och käken bruten av en smäll.så en kraftig smäll kan nog göra mer än ont också.min slutsats stora knytnävar som kommer i en jävla fart gör ont.prova med en slägghammare på handen jämfört med en finsnickarhammare flera små fjuttslag.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!