Sida 2 av 2
Postat: tis feb 02, 2010 12:45 pm
av Smurfen
Man skall rensa bilen från allt annat. Så ren som möjligt. Är olika betalt för hur noga man sorterar. Spelar ingen roll om det är bil eller annat.
Postat: sön feb 14, 2010 11:01 am
av Hoolen
Man kan lämna en redogörelse till transportstyrelsen i samband med att man skickar in papprena så löser det sig ändå.
Man måste inte gå till en bilskrot.
Maila deras kundtjänst och fråga
Postat: fre mar 19, 2010 10:33 pm
av Misse
Stener skrev:För att få betalt för metallskrot så måste man väl ha ett företag?
Och kan man köra dit en helt mer eller mindre komplett bil på en metallskrot? Eller ska man rensa bilen på allt plast, gummi osv?
Varierar från metallskrot till metallskrot. Vissa kräver ren kaross andra accepterar en massa plast å gummi.
Angående registeravgifter så går det inte längre att strunta i dom, de ska drivas in
När jag pratade med någon på bilregistret så sa den att de skulle kräva retroaktivt tillbaka till 2008

Postat: tis mar 23, 2010 4:02 pm
av Lappen
Ja, tyvärr så går det inte att skita i att betala och så försvinner bilen. Jag står på en bil som numer rullar i Lettland, litauen eller liknande.
Håller som bäst på att vädja till transportstyrelsen för att den skall försvinna.
Funkar inte det så blir det stöldanmälan. Men jag vill iaf försöka göra det riktigt när det blev fel vid "exporten".
Jag visste ju egentligen (undermedvetet) att det inte går till så som balten sa men det lät ju bra när han sa det. Och skiten skulle försvinna från gården. Enda trösten är ju att de inte fick med sig sakerna till imobilizern så det lär få koppla lite innan de får igång skiten.
Postat: tis mar 23, 2010 11:26 pm
av Magnus_142
Ja fy helvete vad lappar det trillar in nu, 2 st per bil. En för förra året och en i förskott där avgiften är höjd också

.