BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
- Henrik Braun
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
Vi har originalstorlek 37,5mm.norrback skrev:hur stora tryckare har ni i toppen?
/Andre'
Stämmer vi har anlitat Racerfeldt ganska mycket.The skrev:Såg ut som Asserfeldts borrverk på en av bilderna
Man hör rullarna vina när han trycker in kopplingen på slutet för att mäta förlusterna i drivlinan, det klipper lite i filmen samtidigt.Henrik Braun skrev:Fy fan va den snarkar gott =) Men ramlade kardan av i slutet på filmen eller ska det låta så?
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
Jo det var en tändmodul som strulade och gjorde att den misstände när den blev varm. Och eftersom vi hade glömt reserverna hemma så var det ju inte det enklaste att hitta en trekanalig modul, men till slut fick vi låna en från en i publiken som hade en bekant med en 960sparkz skrev:Ja den sången...![]()
Minns Strängnäs när Tiger fick träna själv på kvällen efter strul med ?tändmodul? Hela depån stannade upp och bara lyssnade...
Får man kapa ut så mycket i bak när man inte konverterar från framhjulsdrift?

Tidigare fick man inte det men numer får man göra samma modifieringar oavsett om man konverterar eller inte.
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Det är väl klart att det finns intresse för rallycross här, det är ju det roligaste som finnsNiklas Sandström skrev:Det verkar ju finnas lite intresse för rallycross här så jag tänkte lägga upp bilen som jag har konstruerat och som vi i teamet har byggt.

Lycka till på is-sm
//Tomas
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
grattis till is segrarna
berätta gärna lite om årets is race sesong.

berätta gärna lite om årets is race sesong.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
Om vi börjar med fjädringsvägen så har vi så mycket som dämparna tillåter med ca 40% infjädring och 60% ut, kommer inte riktigt ihåg men jag tror det var 26cm fjädringsväg bak iaf. Fjädrarna har jag försökt räkna på men efter praktiska prov så fungerar det alltid bättre med mjukare fjäder än vad teorierna tycker ska fungera bäst.loop skrev:Du skulle inte kunna berätta lite om hur ni tänker om chassiet? Fjäderhårdhet,krängningshämmare, fjädringsväg och liknande?
Vi har ju en stel bakaxel så då måste man åka dom mjuk för att få fäste. Nu har vi en progressiv fjädersetup som inom det normala arbetsområdet ligger på 22N/mm bak och 35N/mm fram, enligt han som sätter ihop stötdämparna så ska det inte fungera på en så tung bil

När jag hade räknat för bästa balans på krängarna så tappade vi allt sidledsfäste bak så det byttes mot ett väldigt klent krängarrör bak med en total fjäderkonstant på 22N/mm som man dubblar för att få hjulkonstanten, fram ligger den på 74N/mm. Fram kan man gärna ha lite mer rollstyvhet för att inte ytterhjulet ska niga ner och man tappar fäste inner bak. Nu är framdämparna lite för korta så den lyfter innerhjulet fram lite väl högt men det fungerar ju så det får vara så.
Geometrin fram ligger på 0% antidive för att få mycket viktförskjutning vid bromsning, bak är det justerat för bästa starter med ett IC just bakom framhjulet ca 40cm över marken.
Det är vad jag kommer ihåg såhär på direkten.
Senast redigerad av Niklas Sandström den tor feb 24, 2011 8:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Forumsberoende