Sida 2 av 5
Postat: tor mar 04, 2010 6:41 am
av Henrik Braun
Fy fan va den snarkar gott =) Men ramlade kardan av i slutet på filmen eller ska det låta så?

Postat: tor mar 04, 2010 8:53 am
av Niklas Sandström
norrback skrev:
hur stora tryckare har ni i toppen?
/Andre'
Vi har originalstorlek 37,5mm.
The skrev:Såg ut som Asserfeldts borrverk på en av bilderna

Stämmer vi har anlitat Racerfeldt ganska mycket.
Henrik Braun skrev:Fy fan va den snarkar gott =) Men ramlade kardan av i slutet på filmen eller ska det låta så?

Man hör rullarna vina när han trycker in kopplingen på slutet för att mäta förlusterna i drivlinan, det klipper lite i filmen samtidigt.
Postat: tor mar 04, 2010 10:13 am
av Hammarström
Fina siffror i bänken,
Vad sitter det för kammar i den (värden)?
Postat: tor mar 04, 2010 11:50 am
av Niklas Sandström
Hammarström skrev:Fina siffror i bänken,
Vad sitter det för kammar i den (värden)?
Dom började som 316 grader med 13,4mm lyft på både insug och avgas. Nu har stefan slipat om insugskammen och jag vet inte vad det är för värden på den nu.
Postat: tor mar 04, 2010 4:43 pm
av sparkz
Ja den sången...
Minns Strängnäs när Tiger fick träna själv på kvällen efter strul med ?tändmodul? Hela depån stannade upp och bara lyssnade...
Får man kapa ut så mycket i bak när man inte konverterar från framhjulsdrift?
Postat: tor mar 04, 2010 5:23 pm
av Niklas Sandström
sparkz skrev:Ja den sången...
Minns Strängnäs när Tiger fick träna själv på kvällen efter strul med ?tändmodul? Hela depån stannade upp och bara lyssnade...
Får man kapa ut så mycket i bak när man inte konverterar från framhjulsdrift?
Jo det var en tändmodul som strulade och gjorde att den misstände när den blev varm. Och eftersom vi hade glömt reserverna hemma så var det ju inte det enklaste att hitta en trekanalig modul, men till slut fick vi låna en från en i publiken som hade en bekant med en 960
Tidigare fick man inte det men numer får man göra samma modifieringar oavsett om man konverterar eller inte.
Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport
Postat: tor mar 04, 2010 10:22 pm
av Arnesson Rallycross
Niklas Sandström skrev:Det verkar ju finnas lite intresse för rallycross här så jag tänkte lägga upp bilen som jag har konstruerat och som vi i teamet har byggt.
Det är väl klart att det finns intresse för rallycross här, det är ju det roligaste som finns
Lycka till på is-sm
//Tomas
Postat: ons mar 24, 2010 10:44 am
av Jens Gustavsson
grattis till is segrarna
berätta gärna lite om årets is race sesong.
Postat: ons mar 24, 2010 5:44 pm
av smygarn
tog ca 7timmar att få fram den där modulen,men sen vart de åka av och en norrländs björnkram fick man

Postat: tis maj 11, 2010 12:09 pm
av Rasmus Annander
grymt rattat i strängnäs
bilen går ruskigt bra

Postat: sön jul 04, 2010 5:41 pm
av loop
Du skulle inte kunna berätta lite om hur ni tänker om chassiet? Fjäderhårdhet,krängningshämmare, fjädringsväg och liknande?
Postat: sön jul 04, 2010 10:15 pm
av Niklas Sandström
loop skrev:Du skulle inte kunna berätta lite om hur ni tänker om chassiet? Fjäderhårdhet,krängningshämmare, fjädringsväg och liknande?
Om vi börjar med fjädringsvägen så har vi så mycket som dämparna tillåter med ca 40% infjädring och 60% ut, kommer inte riktigt ihåg men jag tror det var 26cm fjädringsväg bak iaf. Fjädrarna har jag försökt räkna på men efter praktiska prov så fungerar det alltid bättre med mjukare fjäder än vad teorierna tycker ska fungera bäst.
Vi har ju en stel bakaxel så då måste man åka dom mjuk för att få fäste. Nu har vi en progressiv fjädersetup som inom det normala arbetsområdet ligger på 22N/mm bak och 35N/mm fram, enligt han som sätter ihop stötdämparna så ska det inte fungera på en så tung bil

Eftersom fjädrarna är riktigt mjuka så är stötdämparna lite hårdare satta.
När jag hade räknat för bästa balans på krängarna så tappade vi allt sidledsfäste bak så det byttes mot ett väldigt klent krängarrör bak med en total fjäderkonstant på 22N/mm som man dubblar för att få hjulkonstanten, fram ligger den på 74N/mm. Fram kan man gärna ha lite mer rollstyvhet för att inte ytterhjulet ska niga ner och man tappar fäste inner bak. Nu är framdämparna lite för korta så den lyfter innerhjulet fram lite väl högt men det fungerar ju så det får vara så.
Geometrin fram ligger på 0% antidive för att få mycket viktförskjutning vid bromsning, bak är det justerat för bästa starter med ett IC just bakom framhjulet ca 40cm över marken.
Det är vad jag kommer ihåg såhär på direkten.
Postat: sön jul 04, 2010 10:39 pm
av Dennis Öhman
Kan bara beklaga att inte fredrik fått grejer så han körde brännaberget i helgen, såg dej och han där på Lördagen

Postat: mån jul 05, 2010 10:17 pm
av loop
Niklas : Tackar.
Postat: mån aug 09, 2010 7:52 pm
av B_Christoffersson
här var de länge sen en uppdatering
