avgastemp på indy 580 "rasad"
En press och mothåll gjort av 10 mm stål med ett urtag som ett u för vevstaken använder då jag.. Sen är det bara börja utifrån och gå inåt.. Men en tvåcyl är snabb att få bra kontra en trippel.. mycket tid.. brukar dock inte ge mej förrän det är 99.99999% rakt.. Om man nöjer sej med polaris toleranser på gammeltripplarna är det riktigt krokigt..
alltså man måste pressa loss vevstakarna för att byta ramlager?
jag har ju fantiserat att bygga en mekanisk press som trycker loss vevpartierna från vrandra, om det nu fungerar är en annan sak men 


sidney karlsson
Bmw 318i e36 -96 bruksbil
Bmw 325i e36 -91 busbil
toyota celica -72 repobj
Lincoln continental -62 finbil
Bmw 318i e36 -96 bruksbil
Bmw 325i e36 -91 busbil
toyota celica -72 repobj
Lincoln continental -62 finbil
vevstakarna är bytta för inte alls länge sedan, och är inom fabrikstolerans så dom skall jag inte byta... men alla 7st ramlager hade jag tänkt byta... ifall jag nu inte händelsevis rammlar över en riktigt fin vev med riktigt bra ramlager... men det tror jag knappast händer
sidney karlsson
Bmw 318i e36 -96 bruksbil
Bmw 325i e36 -91 busbil
toyota celica -72 repobj
Lincoln continental -62 finbil
Bmw 318i e36 -96 bruksbil
Bmw 325i e36 -91 busbil
toyota celica -72 repobj
Lincoln continental -62 finbil