Abris BMW 2002-TIC

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

mycket stiligt!

Ni råkar inte ha några e21 bromsköldar liggandes? Ska byta till e21 trummor bak när jag ändå håller på :)

AndreasH: Ja fixa fram en film å bilder på updateringarna.... vore trevligt.
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
abris
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 13, 2005 11:37 pm
Ort: Sävar

Inlägg av abris »

Hoho!
Nu har det då äntligen hänt lite i garaget igen....
igår vart det spjällhusmek.

Jag kommer som sagt att köra med M5spjällhus som jag skarvar ihop med orginalfläns...här kommer lite bilder på det :D

Orginalinsug grovkapat...
Bild

Jag spännde fast dem i fräsen för lite planfräsning inför sammanfogningen.. ( Tack Polare Bruno för lån av maskiner)

Bild
Bild

Grovkapar M5spjällhusen... :?
Bild

Planfrässning.....måtte det inte hugga fast.... :?
Bild
Bild
Bild

Ja som ni ser så stämmer insugen ruskigt bra mot varandra :D
Bild

Det var allt för nu men jag återkommer med bilder på dem när jag svetsat klart!!

//a
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"

-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

verkar passa bra.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Kalas Abris! Gick de lika bra för CH?? Fick ju som ingen lägerrapport igår när jag ringde, mer än att ni va hos Bruno!

Adios! 8)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Härligt att dom passade så där bra ihop med varandra. Nu är det väll bara att rulla ut TIGen och bränna ihop det?
Användarvisningsbild
abris
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 13, 2005 11:37 pm
Ort: Sävar

Inlägg av abris »

Nicke Nyman skrev:Kalas Abris! Gick de lika bra för CH?? Fick ju som ingen lägerrapport igår när jag ringde, mer än att ni va hos Bruno!

Adios! 8)
Jo för CH gick det väl åxå bra....jag planade hans insug åxå..
CH borrade avgasflänsar åt oss hela kvällen (han har nån slags biverksamhet ...som säljer M10 flänsar.... :lol: ) nej skämt åsido
det finns iaf. några avgasflänsar över för den som behöver...
pm´a ch eller mig i så fall..

Ang. svetsnigen så blir det nog miggen som får stå till tjänst....jag har laddat med teflonledare och 1,2 mm alutråd...det verkar funka fint,
får bara se till att fogbereda ordentligt först.
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"

-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

väntade på att ch skulle ringa ang flänsen min han skulle ha som mall. men det löste sig tydligen än då, va bra :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
pzn
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: mån jan 26, 2004 10:43 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av pzn »

abris skrev:Ang. svetsnigen så blir det nog miggen som får stå till tjänst....jag har laddat med teflonledare och 1,2 mm alutråd...det verkar funka fint,
får bara se till att fogbereda ordentligt först.
Ett tips lämna in det för tiggning hos SMT, inte alls dyrt och du lär inte bli missnöjd!
Spindelbygge på G :)
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
Användarvisningsbild
abris
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 13, 2005 11:37 pm
Ort: Sävar

Inlägg av abris »

pzn skrev:
abris skrev:Ang. svetsnigen så blir det nog miggen som får stå till tjänst....jag har laddat med teflonledare och 1,2 mm alutråd...det verkar funka fint,
får bara se till att fogbereda ordentligt först.
Ett tips lämna in det för tiggning hos SMT, inte alls dyrt och du lär inte bli missnöjd!
Visst kan man göra det (blir förmodligen skitbra) men....nu råkar jag vara typen som tycker det är kul att göra så mycket som möjligt själv
både för att det är kul och för att man lär sig något :wink:

Krisar det så uppsöker jag Polare Bruno på sävarsmedjan , han kan liksom det där med svetsning han åxå
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"

-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Rätt inställning abris! :D din bil kommer rocka fett! :D
Användarvisningsbild
blownharley
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 27, 2005 11:54 am
Ort: Insjön, Dalarna

Inlägg av blownharley »

Och för er som söker en billig justerbar btr så kan man ta en från en Ford Sierra/scorpio med doch-motorn och sprätta bort locket över justerskruven.....
den skall visst funka bra upp till 5bar :shock: har dock ej provat själv....men billig var den...50 spänn på skroten :D

Jag har provat och fick inte upp trycket till mer än 3,5 Bar?
Vet inte om alla är såna :?:
DaNy
För mycket laddtryck
Inlägg: 165
Blev medlem: mån jun 27, 2005 11:47 pm
Ort: Umeå

Inlägg av DaNy »

abris skrev:
pzn skrev: Ett tips lämna in det för tiggning hos SMT, inte alls dyrt och du lär inte bli missnöjd!
Visst kan man göra det (blir förmodligen skitbra) men....nu råkar jag vara typen som tycker det är kul att göra så mycket som möjligt själv
både för att det är kul och för att man lär sig något :wink:

Krisar det så uppsöker jag Polare Bruno på sävarsmedjan , han kan liksom det där med svetsning han åxå
Hur blev det med insuget? Blev det bra?

Mera Bilder.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag hade nog haft nån bild om jag haft kameran med mig igår.. men jag tycker det såg ut väldigt bra, över förväntan med tanke på att det var svetsat med MIG och passformen i kanalerna var riktigt bra fast behöver lite putsning.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
abris
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 13, 2005 11:37 pm
Ort: Sävar

Inlägg av abris »

Hej pojkar... här kommer bilderna!

Inför svetsning...ordentlig fogberedning :shock:
Bild

Bild

Svetsat o klart... :lol:
Bild

Återkommer med mer bilder när det är färdigslipat !!

//a
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"

-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Hälit abris, då är de inte så långt kvar... Bara resten... :P
Skriv svar