det är inte jag som gör dessa...jag beställde 4st när jag gjorde en åt mig själv. Men om det är några stycken som ska ha så kan man nog fixa en ny leverans.
har du ritning på dom då, ifall det bara blir jag som skall ha
så får jag prata med nån på mekanisk verkstad
(se om man kan utnyttja sin kontakter lite )
man vill ju komma så billigt undan som man kan
tänkte börja med installationen i början av nästa år
skall ju som sagt köra med vems så man kan kasta det dära
k-jet sprutet som inte orkar leverera tillräkligt med soppa
Du borde kunna räkna ut rätt mycket genom bilderna i början av tråden.
Det har mycket att göra med vilken typ av givare du använder - hur tänderna ska se ut och hur djupa dom ska vara.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
självklart kan jag räkna ut detta själv tänkte bara underlätta det lite för mig om någon av er har ritning bara
vill även tacka för alla snabba svar som ni ger
sen till sommarn får vi väll se öm jag får igång vemset på allvar och då ska jag bottna turbon som egentligen är alldeles för liten bara en 15g från 850 så effekten kommer inte bli så där jätte ruskig men hoppas på över 250hk i alla fall men som sagt TACK en gång till för alla svar
mattias skrev:Här är en triggerskiva vi ska testa/utvärdera i Sävar på Eric Wiklunds turbomaskin och Jonas sugmotor:
Vi får hoppas att en balansering inte är nödvändig. Det är sugpassning på standardremskivorna och man punktar fast triggerhjulet.
Vi ska använda en Honeywell GT1 Hall-givare till de här hjulen
Synpunkter på hur ni tror det kommer fungera är välkomna!
Vad är hålen till för? Är de bara för fästa när den ncfräses eller är de till för att punkta fast i remskian genom? Kommit på nån smart infästning till b20 till tiggern som de finns bild på?
Magnus motor använder en remskiva av solid aluminium med grov (14 mm?) gängad bult ingängad på två ställen och sen svarvad av jämnt. Hall-givaren flyter sen nära ovanpå skivan, ca 1.0-1.5 mm för att Autronic SM4 skulle gilla läget. Man ser en av bultarna längst upp på skivan faktiskt..
Man behöver inte magnetiskt material med Honeywell GT1-givaren.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
mattias skrev:Magnus motor använder en remskiva av solid aluminium med grov (14 mm?) gängad bult ingängad på två ställen och sen svarvad av jämnt. Hall-givaren flyter sen nära ovanpå skivan, ca 1.0-1.5 mm för att Autronic SM4 skulle gilla läget. Man ser en av bultarna längst upp på skivan faktiskt..
Man behöver inte magnetiskt material med Honeywell GT1-givaren.
Smart.. Ja tyckte ja såg nått lite mörkare just på skivan.. skulle ju lätt kunna svarva till en ny alu rämskiva te b20.. Sen kan man ju passa på göra diametern något mindre så varvar man ju ner både vattenpump å generator på köpet.. Sen har vi ju fjärde axel på jobbet så man kan ju även fräsa små spår för gradering för tändningskontroll..
Du vet att det är hårdvaluta om du gör fler såna remskivor .. ?
mattias skrev:Du vet att det är hårdvaluta om du gör fler såna remskivor .. ?
Om ja ser rätt så sitter m12 skruvarna på 20 grader före öd ca..
Hehöver man tänka nått på skruvens diameter i förhållande till vinkeln?
Sen borde de väl va graderad
|10.20(bult).30.40.50.60.70.80|80.70.60.50.40.30.20.10|10.20(bult).30.40.50.60.70.80|80.70.60.50.40.30.20.10 (360 grader) Ser ut som det är nå sånt iaf.. Svårt se.. Kan svarva te 2 st sen när de ger sej.. Så får man se om de värt besvär göra fler..