Somsagt, du har nog liiite för mkt fritid
Men ballt är det! Jag har lekt lite med ett gammalt 3dsmax ( 5 tror jag de va) va tvungen att ha den versionen för att kunna importera till ett visst spel. Gjorde lite fälgar osv
Men nu blev jag sugen på att grejja med dedär igen! får skaffa mig autocad och ett nyare 3dsmax kanske Är solidworks och auotcad typ samma sak förresten?
EDIT: Har du 240 modellen? skulle man kunna få original modellen om du har den?
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Jag har både autocad 2010 och solidworks 2010 och programmen skiljer sig väldigt mycket åt. Personlig tycker jag solid är enklare att rita i. Men jag har iför sig så har jag inte försökt lära mg autocad.
Säger bara en turbo trimmad 20b wankel vilket fantastiskt ljud
Jacob skrev:Jag har både autocad 2010 och solidworks 2010 och programmen skiljer sig väldigt mycket åt. Personlig tycker jag solid är enklare att rita i. Men jag har iför sig så har jag inte försökt lära mg autocad.
ok.. skaffat autocad nu iaf.. fattar dååligt Hur har du lärt dig? skola/jobb? läst på internet? Provat dig fram helt?
Länk till någon vettig sida med guide till autocad osv? hittat en men bra med fler
Skaffar 3dsmax 2011 just nu med.
Någon fördel/nackdel alls mellan solidworks och autocad?
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Man arbetar helt olika i solid och autocad, nu är jag ingen hejare på nått av dom men har läst en kurs i autocad på gymnasiet och nu sitter jag å leker i solid vid tillfällen.
Men för att förklara det enkelt så allt du ritar i autocad blir så definitivt, ritar du en metallkub å lägger radier eller hål på biten, så efter du har gjort något så är biten så, i solid så skissar du en grund på frihand och därefter måttsätter den å lägger till detaljer(features), men varje gång du gör nått så räknar den ut från grund skissen. så vill du förlänga biten så ändrar du bara att ändra måttsättningen och allt följer med, har du lagt ett hål å definerat att det är fäst på mittlinjen ja då sitter det där, har du måttsatt måttet säg 10mm från en kant sitter den kvar där.