Behöver komma i kontakt med XXXXXXXXX !!! Allt löste sig !

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Finns många bekanta till han på detta forum... Och alla vet hur det ligger till...
Chevelle SS -65
Pzyklojan
För mycket laddtryck

Inlägg av Pzyklojan »

Men hur skall man gå tillväga för att polisanmäla han då ? Eller är det bara o knata in på våran lokala polisstation så skickar dom iväg ärendet till svergie månne ?
BMW - Brings Me Womens
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Knalla in och förklara hur det ligger till helt enkelt, Har du telefonnumret så be polisen testa ringa och berätta att han blir polisanmäld om du inte har cashen dagen efter.. Har funkat oxå någon gång. Men knalla in och förklara situationen du så hjälper dom dej.
Dänniz 073-8447664
chevyzon
Lite mer laddtryck

Inlägg av chevyzon »

Det är bara att knalla in på den Åländska stationen. Först tar de anmälan. därefter blir du kallad till ett vettigt förhör ang ärendet. Sedan skickar polisen det vidare till det polisdistrikt som han hör hemma i varav de kallar honom till förhör där.
Sen skickar den svenska polisen hit vad som hänt till åländska polisen och fallet avslutas i rättegång på Åland som han ska tvingas befinna sig på.
Tar kanske ett år men ärendet läggs nog inte ner eftersom det sköts här på ön och vi har inte samma utsträckning på dessa brott som i Sverige.

Frugan min var med om en sådan här händelse så därför är man nu vis av erfarenhet hur det går till.

"Karanko" sköter nu indrivningen av pengarna hon blev blåst på då det blev rättegång och hon hade kvittot på inbetalningen samt mejl från bedragaren som visade sig vara 100% skyldig. Blev en dyr kostnad för personen att åka ända hit till ön :thumbright:
Kommer personen inte hämtas de till slut samt de får böter då man inte befinner sig till inkallad rättegång.
Så är nu denna Emilsson eller vad han nu hette smart så betala före det blir dyrare än vad han önskade :hihi:

Hoppas du fick all info nu hur du ska gå tillväga och att denna person fattar att det är kört att blåsa ålänningar:twisted:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jag fick själv i somras lämna ett vittnesmål över telefon, Gick smidigt och snabbt ca 10min bara.. Orkade inte åka till stationen helt enkelt så det gick finemang det oxå :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Behöver komma i kontakt med Emilsson242 !!!

Inlägg av Dennis Öhman »

Hur går indrivningen?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Stener skrev:Finns många bekanta till han på detta forum... Och alla vet hur det ligger till...
förklara? vad sitter det i? tråkigt att det ska behöva va på detta sätt!

tråkigt för ni som känner han tycker jag.
Pzyklojan
För mycket laddtryck

Inlägg av Pzyklojan »

Hans far är nu kontaktad o vi har pratat lite om det här o han skulle se till att Johan ringer mig GENAST!

Kanske detta blir uppklarat trots allt utan anmälningar.
BMW - Brings Me Womens
Pzyklojan
För mycket laddtryck

Inlägg av Pzyklojan »

ALLT ÄR NU UPPKLARAT OCH PENGAR FINNS PÅ MITT KONTO

Tråden kan nu låsas eller tas bort !
BMW - Brings Me Womens
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »