självsvängning av turbo.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
SWR
Forumsberoende

Inlägg av SWR »

Ajden skrev:synd att ni inte hade lyckats fått bort det, trodde det iom att det blev tyst i tråden.
Med någon polyretangrej i mellan tror jag inte funkar så bra pga värmen som är där.

Ungeför 20*5mm plattjärn borde fundera
Det er jeg som har bygd "demper" med PU i, og den står helt nede ved motorfestet på bilen vi bygde på. Det er 15-20 cm med stål-bolt fra turboen ned til PU'en.. varmen er en non-issue. :)
-Bjørn
flobb
Forumsberoende

Inlägg av flobb »

Då tar jag och testar de, bör man plana turbo flänsen/toppflänsen efter de eller klarar man sig tror du?
Projekt!

volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

flobb skrev:Då tar jag och testar de, bör man plana turbo flänsen/toppflänsen efter de eller klarar man sig tror du?
Du behöver inte plana något för det blir ju bara ca 2 cm svets vid varje fläns så det är inte mycket värme som kan böja den.

Jag gjorde så på ett rör i dag i förutbyggande syfte.
flobb
Forumsberoende

Inlägg av flobb »

aah ookey, de låter bra att slippa de, finns inte så många som tar på sig sådant jobb här.

orkar du lägga ut en bild på hur du gjorde? bara för att få se?

på tal om ingenting så i övrigt är jag jävligt nöjd med ditt grenrör, fungerar klockrent på motorn med turbon ja kör med, tidig spool å rejält bra ork i maskinen =)
Projekt!

volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Jag har skickat iväg det grenröret som jag satte dit plattjärnet på.
Men det är bara att dra det ifrån toppflänsen ut till turboflänsen. borde till och med gå att göra med grenröret på platts ch med lite tur även turbon där, men det kan bli trångt.
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

Provade du att vikta på turbon nångång?
Christian Lundheim
Lite mer laddtryck

Inlägg av Christian Lundheim »

Hei igjen,

Har fortsatt problemet dessverre. Følgende ting er prøvd:

- Lage til et solid stag i 5x20mm direkte mellom T3 flensen og de to skruehullene i toppen. Dette hjalp ikke, gjorde bare at vibrasjonen høres mye mer fordi det forplantet seg i hele motoren.

- Et solid stag mellom turbo eksoshus og topp. Hjalp ikke.

- Fjernet de solide stagene og laget en brakett opphengt i 4 stk Polyurethan. Det ble muligens marginalt bedre kontra et stivt stag, men vibrasjonene er fortsatt veldig store.

- Kammen er byttet fra VX3 til en kam fra Jens Gustavsson. Problemet endret seg ikke. Problemet er også uavhengig av om kammen er justert 3 grader frem eller tilbake.

Noen andre ting som kan prøves?
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Re: självsvängning av turbo.

Inlägg av Deztallica »

Hej!
Någon som lyckats råda bot på detta problem?
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Skriv svar