Sida 2 av 24
Postat: ons aug 18, 2010 8:22 pm
av MadMange
Lillmicke skrev:Det här konceptet känns bekant

(
www.mtracing.se)
Akta dig för 3-skivig koppling på ZF-låda och originalbakvagn. Gick åt 4st lådor och 6st bakaxlar för mig innan jag gav upp.
Mvh Micke
Hehe härmas du... skit också du var visst först
jo jag vet att många har problem, funderar på att köra 2-skivig istället..
Postat: ons aug 18, 2010 10:16 pm
av MadMange
Någons som vet hur långa h-profil stakarna bör vara om man ska köra med diesel vev? och vilka kolvar är att föredra, vanos eller icke vanos?
Sen fick jag lite gjort idag iaf.

Porta grenrörsflänsen lite som Erik gjorde åt mig.

Började punkta ihop grenröret lite lätt.

Kan nog bli nått det här =)
Postat: tor aug 19, 2010 12:40 am
av ErikR
kul att flänsen funk. fick du borra upp hålen mycket sen? tråkigt med mycket värmeutveckling men så blir det med gasskärning. därav de små hålen blir något ovala. nästa gång ska jag göra om programmet så hålen blir 12mm då blir det mer runda.
Postat: tor aug 19, 2010 5:13 am
av micke999
varför byggde du inte ett riktigt nice grenrör?
Postat: tor aug 19, 2010 6:59 am
av MadMange
micke999 skrev:varför byggde du inte ett riktigt nice grenrör?
För av erfarenhet vet jag att det funkar alldeles utmärkt.
Är 48mm pipor till 58mm och twinentry, lär funka bra ska du se, kör efter metoden "keep it simple stupid"

Postat: tor aug 19, 2010 8:17 am
av knotan
MadMange skrev:micke999 skrev:varför byggde du inte ett riktigt nice grenrör?
För av erfarenhet vet jag att det funkar alldeles utmärkt.
Är 48mm pipor till 58mm och twinentry, lär funka bra ska du se, kör efter metoden "keep it simple stupid"

jag instämmer till fullo

Postat: tor aug 19, 2010 10:40 am
av Stener
Ja dom där rören funkar hur bra som helst. Bra många som kör BMW sexor på den typen av grenrör och bra med mos

Postat: tor aug 19, 2010 10:44 am
av Dennis Öhman
Jag är rädd för att du kommer få flytta ut flänsen från toppen när du får turbon, tyvärr
Den är Stoooor
Postat: tor aug 19, 2010 11:53 am
av knotan
Dennis Öhman skrev:Jag är rädd för att du kommer få flytta ut flänsen från toppen när du får turbon, tyvärr
Den är Stoooor
han har en likadan snurra (skuren) så misstänker den funkar som mall

Postat: tor aug 19, 2010 2:25 pm
av MadMange
Dennis Öhman skrev:Jag är rädd för att du kommer få flytta ut flänsen från toppen när du får turbon, tyvärr
Den är Stoooor
Kollektorn har jag bara "lagt på" för bildens skull, kommer inte att bli där =) Och som Knotan skrev så har jag en hx50 som jag har och måttar efter

hehe
Grenröret är iaf 70% svetsad nu, ska göra det sista efter jobbet och sedan blästra och planfräsa flänsarna.
Postat: fre aug 20, 2010 1:48 pm
av micke999
MadMange skrev:micke999 skrev:varför byggde du inte ett riktigt nice grenrör?
För av erfarenhet vet jag att det funkar alldeles utmärkt.
Är 48mm pipor till 58mm och twinentry, lär funka bra ska du se, kör efter metoden "keep it simple stupid"

okej känns som att när man ska bygga en så potent m50 vill man ha så nice grenrör som möjligt
Postat: mån aug 23, 2010 8:14 pm
av MadMange

Fick hem ett gäng Bosch 1680cc spridare idag.

Grenröret blästrat och planat, fick även turbon med bussgods idag, en Hx50 med 22ans avgashus.

Blev lite tajt med plats för WGn, men fick modda lite med kapen..

... och svetsen. =)

Imorgon ska jag till Tony på AG:s bilverkstad och hämta mitt ViPEC, nice =)
Re: Manges "BMW" 940 =)
Postat: sön feb 20, 2011 11:04 am
av MadMange
Nu börjar det hända saker igen, har lämnat in blocket till Progatec.se som ska fräsa och trixa lite med blocket

Handlade lite performance parts av j-lindgren.se så som oljekyl, dump, egt, mocca ratt osv

Dump

Kina EGT

(får väl se om den funkar)

Lite delar som ska tvättas..
Re: Manges "BMW" 940 =)
Postat: sön feb 20, 2011 6:53 pm
av knotan
gött att ha kommit igång igen...
Re: Manges "BMW" 940 =)
Postat: sön feb 20, 2011 7:47 pm
av MadMange
Jodå, se till att ge fräsarn en spark i vröva nu så jag kan få ihop bottendelen nu

Har pratat med Björck ang spridarna nu också. Du ska inte upp till Peter snart då svenne? =)