volvo 940 turbo, update 10 april
-
- Ganska mycket laddtryck
Sådär nu va toppen isär. såg riktigt fin ut, inga spricker eller dylik. Har även beställt hårdare ventilfjädrar. Sitter en a kam i toppen nu, vet faktist inte så mycket om den.
Någon som vet hur den funkar med lite mera varv? Har inte beställt nån kam än utan funderar på att vänta på det och prova den som sitter där.
Imon blir det till att fortsätta på grenröret.
Någon som vet hur den funkar med lite mera varv? Har inte beställt nån kam än utan funderar på att vänta på det och prova den som sitter där.
Imon blir det till att fortsätta på grenröret.
Turboglöggen
-
-
hallo! har inte hänt sådär jätte mycket köpte på min 2 531 toppar varav jag gort i ordning en med nya tätningar, hårdare ventilfjärdrar, och inslipade ventiler. kommer köra på vx3 kam nu i början.
Dock inget gjort med förbränningsrummet som vi prata på..
Motorn är ilyft och har börjat på ett grenrör som jag stått stila vid nu ett bra tag pga sjuk.. phuu..

Dock inget gjort med förbränningsrummet som vi prata på..
Motorn är ilyft och har börjat på ett grenrör som jag stått stila vid nu ett bra tag pga sjuk.. phuu..

Turboglöggen
-
varför i så klena rör? känns spontant som att dom där inte håller måttet vid 900graders avgastemp.. och när det gäller kam så finns det fina på t.ex folkrace shopen eller nån av jensas kammar.
Sen jakt på 2 bar, det är inte speciellt mycket, två bar klara nog standard packning, men jag skulle använda en skärrings packning och då slipper du oringa
Sen jakt på 2 bar, det är inte speciellt mycket, två bar klara nog standard packning, men jag skulle använda en skärrings packning och då slipper du oringa
Johannes wikström
0768486335
"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
0768486335
"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
-
-
klena rör? hur kan du säga det utan veta samansättningen eller dimension? okej okej, ja vi får se hur det blir med den andra biten:)
Wikstrom skrev:varför i så klena rör? känns spontant som att dom där inte håller måttet vid 900graders avgastemp.. och när det gäller kam så finns det fina på t.ex folkrace shopen eller nån av jensas kammar.
Turboglöggen
turboglöggen skrev:Vrf inte? för turbon ska få plats och rören är runt 60 cm långa om du undrar, är det för tok på för långa?JohanK skrev:Varför så långa rör?
Om de är FÖR långa vet jag inte, men det känns som att du hade kunnat göra grenröret betydligt kompaktare och använda kortare rör.
Mer rör = mer värme
Att alla ska vara lika långa är inte så himla viktigt på en överladdad morot.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
okej okej! jaja jag är ifl nöjd:)
JohanK skrev:turboglöggen skrev: Vrf inte? för turbon ska få plats och rören är runt 60 cm långa om du undrar, är det för tok på för långa?
Om de är FÖR långa vet jag inte, men det känns som att du hade kunnat göra grenröret betydligt kompaktare och använda kortare rör.
Mer rör = mer värme
Att alla ska vara lika långa är inte så himla viktigt på en överladdad morot.
Turboglöggen
[/]turboglöggen skrev:klena rör? hur kan du säga det utan veta samansättningen eller dimension? okej okej, ja vi får se hur det blir med den andra biten:)
Wikstrom skrev:varför i så klena rör? känns spontant som att dom där inte håller måttet vid 900graders avgastemp.. och när det gäller kam så finns det fina på t.ex folkrace shopen eller nån av jensas kammar.
RF? 42or eller 48or? solen gör så dom ser mycket tunn ut i godset
Hjälpt jiim på forumet mycket i sommar då jag själv saknade motivation till min egen bil och den blåste vi 3bar utan problem med skärrings

Johannes wikström
0768486335
0768486335
-
48 +2.6 syrafast på kl racing kör dom ju 2 mm på rostfritt så de hoppas jag ska funka.
Okej okej:) hehu
Okej okej:) hehu
Wikstrom skrev:turboglöggen skrev:klena rör? hur kan du säga det utan veta samansättningen eller dimension? okej okej, ja vi får se hur det blir med den andra biten:)
[/]
RF? 42or eller 48or? solen gör så dom ser mycket tunn ut i godset
Hjälpt jiim på forumet mycket i sommar då jag själv saknade motivation till min egen bil och den blåste vi 3bar utan problem med skärrings
Turboglöggen
-