Sida 2 av 2

Postat: tor sep 23, 2010 8:19 pm
av bmwdiesel
jo det är rör en bit och slang en bit. har hitta problemet nu..lamellen är helt enkelt inte gjort för bmw tds,så den långa hylsan på lamellen som ska på splincen från lådan är nu lite nerfräst så den ska passa, för jag kör med org lamell och den förstärkta plattan nu så länge,så problemet va att lamellen inte passa:)ska bytas i helgen sen får vi see om det fortfarande slirar :twisted:

Postat: tor sep 30, 2010 10:46 am
av Love
Hur går det med dieseln? Du har ingen projekttråd någonstans så vi får se åket?

Postat: tor sep 30, 2010 7:17 pm
av bmwdiesel
jodå har fått kopplingen och funka, men slirar på 5an vid för hög belastning och laddtryck,men han får gå så i vinter:) hmm kan nån visa hur man lägger upp lite bilder och så, så skulle jag kunna göra ett försök:)

Postat: tor sep 30, 2010 9:25 pm
av mattias
Vi vill gärna se bilder, kolla de klistrade trådarna längst upp i forum-delen som heter "Filmer & Bilder" :
http://forum.savarturbo.se/viewforum.php?f=9

Re: kopplingsproblem vässad bmw 525tds

Postat: ons jun 01, 2011 2:30 pm
av laddet
Tokigt problem.När jag bytte svänghjul tryckplatta å lamell till sachs fick jag förlänga tryckstången ca 1 cm
har jag för mig.Kan passa på att tipsa om att använda 524td e28 svänghjul då det är massivt