Men idag ringde jag till en ingenör på bilprovningen o då fick jag svar direkt, bältestvånget kom först 1970 så nu svetsar jag fästet i buren o bilrpovningen kan inte klaga över det


Rutan ur, nu väntar jag på en ny.

Hejsan!NOS-Johan skrev:Hej, kul att det mekas vidare med min gamla bil. Jag har inte varit på forumet på länge men hörde via en kompis att du laggt upp en tråd. Jag har faktiskt besiktigat tidigare med dom plastrutorna. Sidorutorna är vanligt makrolon men framrutan var en härdad svindyr som går att använda torkare på. Tror inte dom märkte att det var plastrutor, det syns ju inte förrän man trycker eller knackar på dom.
Lycka till med bygget, jag har många roliga minnen med den, hoppas du får desamma.
Mvh Johan
okej :s Ringde till SBP för några månader sedan och kollade upp med en tekniker. Tydligen måste org. huvlåsning finnas oavsett om man kör med sprintar eller ej. Ang. gångjärn osv. vette tusan om det måste finnas men.Granlund skrev:Huvudsaken är väl att huven sitter fast?
99an jag har är besiktad flera ggr med låssprintar istället för orginallåsningen.
Ang SBPs tekniker så skulle jag nog inte lita så mycket på dom.. En kompis till mig ringde och frågade hur långt man skulle ha mellan punkterna på trösklarna han skulle byta på en escort. 50mm svarade teknikern, så han svetsade och lackade. Väl på SBP så säger besiktningsmannen att det får vara max 30mm. Så det var bara hem och svetsa och lacka igen innan den gick igenom.carfreak skrev:
okej :s Ringde till SBP för några månader sedan och kollade upp med en tekniker. Tydligen måste org. huvlåsning finnas oavsett om man kör med sprintar eller ej. Ang. gångjärn osv. vette tusan om det måste finnas men.
Hmm, om man bara har ett steg från början då?Sleeper_86 skrev:DE jag hört är att man ska kunna öppna huven i 2 "steg" som de e från början. dvs hoodpins och stormhaken tex.