Vafan, har du kollat felkoder?Bödvar skrev:Bytte lambdan, och nu är det inte samma fenomen längre.
MEN, ger jag fullt från botten nu dör helt ist, någon misständing, Släpper jag gasen hoppar den till liv igen. Men över 3000rpm går den klockrent fortfarande.
Inte insugsslangen som suger ihop sig.
B230fk går inte som den ska
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Dänniz 073-8447664
Hade felkod på lambda "Lambdareglering, mager eller fet vid dellast"Dennis Öhman skrev:Vafan, har du kollat felkoder?Bödvar skrev:Bytte lambdan, och nu är det inte samma fenomen längre.
MEN, ger jag fullt från botten nu dör helt ist, någon misständing, Släpper jag gasen hoppar den till liv igen. Men över 3000rpm går den klockrent fortfarande.
Inte insugsslangen som suger ihop sig.
och efter nollställning och byte av lambda är felkoden "Lambdareglering, mager eller fet vid tomgång".
Läste någonstans att detta kunde även kunde bero på att Lmm sagt upp sig?
"Exempelvis kan en defekt luftmassmätare ge dålig eller ingen signal vilket leder till felaktig bränsle/luft blandning. Detta genererar i sin tur till en felkod från lambdasonden."
Prova byta Luftmassemätare igen alltså?
Nu går bilen allmänt skit.
Håller sig knappt vid liv på tomgång, om jag gasar så dör den i princip. Går att sakta gasa upp mot 3-4000 varv, därefter går den hyffsat bra.
Vad bör man felsöka i första hand? Står jävligt still i mitt huvud för tillfället, Byta lamdbasond, provat en annan Lmm senast idag.
Håller sig knappt vid liv på tomgång, om jag gasar så dör den i princip. Går att sakta gasa upp mot 3-4000 varv, därefter går den hyffsat bra.
Vad bör man felsöka i första hand? Står jävligt still i mitt huvud för tillfället, Byta lamdbasond, provat en annan Lmm senast idag.
Gör som så att du sänker ner laddtrycket till ca 0.6 och se om den fortfarande beter sig som den gör nu. ÄR du helt säker på att den är chipad så inte shommen du köpte bilen av bara ljugit för dig. Att en 940 spikar vid 0.9bar tryck utan chip är inte ovanligt annars.
Testa även att dra ut luftmassemätaren helt nu när den börjat gå riktigt illa och se om den går bättre då. Bilen går då inte i sitt såkallade säkerhetsläge.
Går bilen på alla cylindrar?
Testa även att dra ut luftmassemätaren helt nu när den börjat gå riktigt illa och se om den går bättre då. Bilen går då inte i sitt såkallade säkerhetsläge.
Går bilen på alla cylindrar?
Jag hade typ samma fel på min, visade sig att styrpinnen till kamdrevet hade gått av och drevet hade vridit sig typ 1/4 varv
Svarvade en "riktig" pinne och smälde ihop skiten och nu funkar bilen som en klocka

Svarvade en "riktig" pinne och smälde ihop skiten och nu funkar bilen som en klocka

V50 2,0d ocean-race paket brukis
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Volvo 360 3dörrars halvkombi
TIG licenser i 2348 rostfritt, Duplex och Hastelloy
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
Enåsa Uggletorp 2 Mariestad
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
testa byt regulator, kanske dåligt soppatryck?
Hur ser stiften ut?
Hur ser stiften ut?
V50 2,0d ocean-race paket brukis
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Mindre fräsjobb utföres
Henrik Roslund
Chevrolet Parkwood -60