svår startad bmw diesel

En plats för olje-brännare!
Användarvisningsbild
Elias
För mycket laddtryck
Inlägg: 207
Blev medlem: lör maj 02, 2009 1:11 am
Ort: Vadstena / Orlunda

Inlägg av Elias »

Min tds startar inte heller direkt efter att den glödat färdigt. Men låter jag tändningen fortsätta vara på 10-15 sekunder innan jag försöker starta så går den igång direkt.

Vet ej vad felet är, men värt att du testar.

Mvh
magnusjonsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tis jan 13, 2009 5:35 pm
Ort: Älsvbyn

Inlägg av magnusjonsson »

pröva montera en backventil? låter som dieseln rinner tillbaka i tanken
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

Inlägg av maax »

Elias skrev:Min tds startar inte heller direkt efter att den glödat färdigt. Men låter jag tändningen fortsätta vara på 10-15 sekunder innan jag försöker starta så går den igång direkt.

Vet ej vad felet är, men värt att du testar.

Mvh
det ska ja testa
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

Inlägg av maax »

magnusjonsson skrev:pröva montera en backventil? låter som dieseln rinner tillbaka i tanken

okej men varför rinner den tillbaka till tanken måste vara nått som är fel eller trasigt.
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

Inlägg av maax »

hejsan ha nu provat med fulltankad bil med de bli ingen skillnad fortfarande svår startad. snälla någon som kan komma med ett nästa tips ja kan prova. :)
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Användarvisningsbild
Elias
För mycket laddtryck
Inlägg: 207
Blev medlem: lör maj 02, 2009 1:11 am
Ort: Vadstena / Orlunda

Inlägg av Elias »

525tds skrev:hejsan ha nu provat med fulltankad bil med de bli ingen skillnad fortfarande svår startad. snälla någon som kan komma med ett nästa tips ja kan prova. :)
Problemet kanske är så pass enkelt att den börjar bli gles .. ?
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

Kolla över pumptimeingen..
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

Inlägg av maax »

Elias skrev:
525tds skrev:hejsan ha nu provat med fulltankad bil med de bli ingen skillnad fortfarande svår startad. snälla någon som kan komma med ett nästa tips ja kan prova. :)
Problemet kanske är så pass enkelt att den börjar bli gles .. ?

börja bli gles?
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

Inlägg av maax »

Sleeper_86 skrev:Kolla över pumptimeingen..


hur kollar man pumptimeingen?
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Tykoo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: lör aug 23, 2008 11:15 pm

Inlägg av Tykoo »

kolla ALLA returledningar från spridarna, minst lilla läckaget så blir den motorn svår att starta. kanske inte ens syns något på slangarna, men kan vara värt att byta till nya ändå.
(dom små gummislangarna på spridarna som jag menar)

mät även upp glödstiften när du ändå är och bökar kring insuget. är något glödstift ihjäl blir dom också svåra att få igång.
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck
Inlägg: 188
Blev medlem: tis jun 30, 2009 7:15 pm
Ort: umeå

Inlägg av maax »

okej ha kollat tidigare å det va då inte blött runtikring men ska kolla igen å ska nog byta dom för de skadar ju inte. borde inte glöd lampan lysa eller blinka eller nått om nått stift ha farit som på merca då bruka ju glöd lampan fortsätta lysa en stund efter start om nått stift ha farit.

och om nått stift skulle ha farit så borde den väl vara lätt startad när den är varm men det är den inte, lika svår startad varm som kall.

vars kan man köpa backventiler? och vars är bästa stället att sätta den på? nära motorn eller tank? hade varit bra om man fick till det för lär ju nöta som f**n på dieselpumpen när den bli tomm på diesel hela tiden
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
tjust
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: ons dec 22, 2010 9:36 am

Inlägg av tjust »

det spelar ingen större roll var du sätter bakventilen . de viktigaste är bara att dieseln stannar i pumpen .
skulle hela bränsle systemet vara tätt så ska man inte behöva backventil, så antagligen så drar den tjuv luft nån stans eller läcker när de rinner tillbaka till tanken.
prova me bakventilen så ska nog se att de blir bra
Skriv svar