svår startad bmw diesel
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: tis jan 13, 2009 5:35 pm
- Ort: Älsvbyn
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
Elias skrev:Problemet kanske är så pass enkelt att den börjar bli gles .. ?525tds skrev:hejsan ha nu provat med fulltankad bil med de bli ingen skillnad fortfarande svår startad. snälla någon som kan komma med ett nästa tips ja kan prova.
börja bli gles?
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
kolla ALLA returledningar från spridarna, minst lilla läckaget så blir den motorn svår att starta. kanske inte ens syns något på slangarna, men kan vara värt att byta till nya ändå.
(dom små gummislangarna på spridarna som jag menar)
mät även upp glödstiften när du ändå är och bökar kring insuget. är något glödstift ihjäl blir dom också svåra att få igång.
(dom små gummislangarna på spridarna som jag menar)
mät även upp glödstiften när du ändå är och bökar kring insuget. är något glödstift ihjäl blir dom också svåra att få igång.
okej ha kollat tidigare å det va då inte blött runtikring men ska kolla igen å ska nog byta dom för de skadar ju inte. borde inte glöd lampan lysa eller blinka eller nått om nått stift ha farit som på merca då bruka ju glöd lampan fortsätta lysa en stund efter start om nått stift ha farit.
och om nått stift skulle ha farit så borde den väl vara lätt startad när den är varm men det är den inte, lika svår startad varm som kall.
vars kan man köpa backventiler? och vars är bästa stället att sätta den på? nära motorn eller tank? hade varit bra om man fick till det för lär ju nöta som f**n på dieselpumpen när den bli tomm på diesel hela tiden
och om nått stift skulle ha farit så borde den väl vara lätt startad när den är varm men det är den inte, lika svår startad varm som kall.
vars kan man köpa backventiler? och vars är bästa stället att sätta den på? nära motorn eller tank? hade varit bra om man fick till det för lär ju nöta som f**n på dieselpumpen när den bli tomm på diesel hela tiden
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
det spelar ingen större roll var du sätter bakventilen . de viktigaste är bara att dieseln stannar i pumpen .
skulle hela bränsle systemet vara tätt så ska man inte behöva backventil, så antagligen så drar den tjuv luft nån stans eller läcker när de rinner tillbaka till tanken.
prova me bakventilen så ska nog se att de blir bra
skulle hela bränsle systemet vara tätt så ska man inte behöva backventil, så antagligen så drar den tjuv luft nån stans eller läcker när de rinner tillbaka till tanken.
prova me bakventilen så ska nog se att de blir bra