Monterade även en ThoJo-shifter idag. Äntligen dax att testa konstruktionen själv. Har sålt över 100 shifter men inte kört en meter med någon än.
Tjenare, jaha det är du som är i farten, det var länge sen. Du kanske vet att jag har bytt jobb och nu är det bilbygge på heltid, fast i elbilsbranschen. inge mer kursande... Har kollat lite på ditt bygge och det ser spännande ut, skall läsa hela tråden sen. Jo, primärrören måste vara 42, annars blir det för trångt, ventilerna är små. Det jag funderar på är de andra rören, 2,5" känns för stort men 48 känns för litet och jag hittar inga alternativ där emellan, Ahlsell har då inget. Men 2,5" bör ju vara att föredra framför 48 antar jag. Skall kolla lite närmare på Jobys rör, kanske hittar något att kopiera där. Vet inte alls hur mycket effekt det kommer att bli. Motorn ger ju 230 hk original och kammen bör ju ge några till, vet inga värden men har skaffat lyftmätare så jag skall mäta upp den snarast. Återkommer när det finns något att skriva om.Jonathan_ skrev: Hej!
Kul projekt!
Ang. diametern på primärrören, blir det hemskt tajt med lite större dimension?
Vad har topparna för diameter på avgasventilen?
Jag använde 48,3x2,6 på Dustern vilket fick plats, men det var aningen trångt dock.
Det funkar ju säkerligen med 42 också beroende på hur mkt mos du ska ta ur den stackars 350´n.
Här finns ett (nästan) liknande koncept, att dra ihop primärerna till ett större rör ganska tidigt.
viewtopic.php?t=6628
Mvh Jonathan @ Scana Söderfors