Allu D. skrev:jo dom är VÄLDIGT känsliga för värme, vet vad jag talar om, 3 toppar o 6 kolvar före man lärde sig men nu så ger motorn 535hk utan värme bekymmer
hur mkt sås ger pumpen?? vilken kamaxel kör du med och vilket flöde har du i toppen vid 28" pelare och maxlyft,typ 14mm??hur stora är ventilerna i toppen? vad har du för mått på turbon in-ut och vilket avgashus kör du med? vilken avgastemp kör du med på fullt ös?? vad ger den för vrid och vid vilket varvtal? du behöver nog köra i fler bromsbänkar för jag tycker effekten verkar ligga väl högt för en 2-ventilstopp
Allu D. skrev:jo dom är VÄLDIGT känsliga för värme, vet vad jag talar om, 3 toppar o 6 kolvar före man lärde sig men nu så ger motorn 535hk utan värme bekymmer
hur mkt sås ger pumpen?? vilken kamaxel kör du med och vilket flöde har du i toppen vid 28" pelare och maxlyft,typ 14mm??hur stora är ventilerna i toppen? vad har du för mått på turbon in-ut och vilket avgashus kör du med? vilken avgastemp kör du med på fullt ös?? vad ger den för vrid och vid vilket varvtal? du behöver nog köra i fler bromsbänkar för jag tycker effekten verkar ligga väl högt för en 2-ventilstopp
Enligt Antti (Mynä) så kan man få ut ca 520 ur en 603, så nog stämmer säkert siffrorna, det konstiga är att på 606an så är ca 580 Max med 7mm, så de skiljer ju inte så värst mycket;)