Sida 2 av 2

Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?

Postat: mån maj 21, 2012 8:22 pm
av NiclasA
trååd lyft, men efter drog du bultarna?

Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?

Postat: tis maj 29, 2012 8:32 pm
av 940 Guldboxen
Jepp jag varmkörde och drog en gång till på samma moment. Minns ej exakt om det hände något faktiskt då det var över ett år sen :)

Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?

Postat: lör jul 06, 2013 6:56 pm
av 142R
lyfter tråden lite, jag satte i kl racings 12.9 i min 16v nu, men har inte efter dragit, drog 30 65 sen 115nm med original packning, men då de är 16v så är de ju inte lika smidigt som 8v. så min fråga om de är jätte nödvändigt att efterdra, kör runt 1.2 i ladd

Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?

Postat: lör jul 06, 2013 7:18 pm
av philleee
Frågan är om det är värt ett topppackningsbyte eller mödan att efterdra? Den frågan hade jag ställt mig själv åtminstone, jag hade svarat efterdra eftersom alla verkar göra det och rekommendera det:)

Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?

Postat: lör jul 06, 2013 8:14 pm
av hauge
Är det 12.x bultar eftermarknads hade jag nog kontrollerat efter ett tag.

Sånna bultar sträcker på sig relativt lite så det krävs inte så mycket för att de skall tappa en stor del av klämkraften. Även om moderna packningar är av den fjädrande typen så känns det lite olustigt att chansa

Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?

Postat: sön jul 07, 2013 7:03 am
av DreRacing@
Jag vet inte om det blir samma med ARP, men jag efterdrar dom aldrig, och det har aldrig varit nogot problem.

men på en 8 ventilare så tar det inte långa tiden att efterdra, värre med 16v och bmw s38