här ser man en 1.56/ 10.66 repa där jag åker smala mönstrade dot 8.5" däck där det spinner lite lagomt i starten. men den trycker ned däcken jäkligt hårt sen stutsar den om man kör filmen i slowmotion http://pro-mille.se/film/jensa_10.66_pite_07.mov" onclick="window.open(this.href);return false; den skulle nog haft hårdare dämpare bak? det är en hög % rise i bakvagnen då stagen möts långt fram sista 8 åren iallafall. på 90 talet hade jag standard bakaxel med övre staget längre ned eller framför bakaxeln och då var den mindre aggressiv med att trycka däcken ( 26x10" MT sliks)
den va giftig på gatan då den klarade låga sjuor på halv dålig asfalt (räckte långt i street -race stegarna på den tiden).
det stora problemet med den bilen va att den tappade laddtryck i växligen till tvåan som va före 60 foten. problemet vart större med hårdare fjädring tyckte jag. oftast va det för lite effekt i starten också. aldrig problem med fästet iallafall och den gick alltid mycket rakt och odramatiskt även om den stegrade.
med sliks och mjukare fjädring 1.49 60 fot om jag mins rätt. rolig bild