Finnsebbe skrev:Konvertering till nyare karossmodell är nog något som de flesta som gör det kommer senare att ångra. Gamla 1975 karossmodellen är ju så fin med de runda lamporna och stora kofångarna. Att bilen dessutom har den läckra sjuttiotalsoranga färgen är ju dessutom ett stort plus. Jag skulle hellre satsa på att renovera karossen till så fin som möjligt, endast sänkning och större hjul.
Ja jag hade tänkt det från början men då rosten tagit den så hårt så större delen av plåten från framskärmarna och bak är bytt så försvan orginal stuket på karossen då det råkade hamna breddade hjulhus bak så har jag letat efter den oranga färgen, som tydligen var svår att få tag på, alla plåt delar som är hela sparas ifall jag skulle ångra mej.
lyyski skrev:Varvräknaren du har, vart har du hittat den? Såg fin ut!
Förövrigt tycker jag att du ska spinna vidare på75an
Mvh
Den finns på biltema så är det växlingslampa och fot med, den passar ganska bra i gammla instrumentpanelen
Jag vet men blir så himla mycket jobb att rädda 75:a lucken, hade gärna byggt på en nyare kaross från början men 75:a krävs för att kunna besikta med den motorn.
Det är en eftermarknads mätare till motorcykel med magnet givare, googla på hasrighetsmätare och första träffen så finns flera olika, ganska dyr runt tusenlappen men det va det värt.
Dage före duppare dagen. ställde in trigger signalen till sprutet och startade pumparna, upptäckte två soppa lekage, den ena vid en av två suppampar och den andra vid fördelnings röret till spridarna.
Bara att dra åt kopplingarna och 0:a tändningen sen blir det farligt runt Nyhammar