MIKUNI 40 RS PÅ B21
-
- Forumsberoende
Re: MIKUNI 40 RS PÅ B21
hehe,nja jag gissar dom inte är ihopmonterade än då.jo det brukar bli så,här kommer husrenoveringar o vedhantering o sånt i mellan då jag bor ute på landet o håller på med lite av varje.men man blir då inte sysslolös iaf=0)
Roger (Magic T) Thomasson
hm... Har köpt Keihin fcr 41-brygga till b23an, rs-förgasarna kommer användas på b20in istället. Fcrförgasaren är lite lutad, passar mycket bättre till b23ans lutning, RS förgasaren är rak och blir optimal till b20.
Kommer lite bilder på allt sen i min projekttråd för vinterbilen.
Kommer lite bilder på allt sen i min projekttråd för vinterbilen.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
-
- Forumsberoende
kul med b20.det mekade jag mycket förr om åren när jag körde 142 a och 145 i folkracen.det gick allt o få riktigt bra fart i dom också
Ska bli skoj att bygga b20 med mikuni
Kommer bli väldigt kort insug för att förgasaren ska räcka till så mycket effekt och varv som möjligt, bara så att man kan fästa siliconslangen på det
Måste säga att fcrförgasaren är mycket finare än en mikuni rs/hsr, kullagrade hjul på trotteln bla. Men så kostar det ju därefter...
Bara att riva isär och bredda denna brygga också, har även dubbla acc-pumpar nu
och billet-trattar från Sudco
Skulle vara intressant att byta förgasare på samma motor, RS vs FCR och se register och toppeffekt, då med tanke på det korta och helt raka insuget som går att bygga med fcr downdraft förgasare.
Kommer bli väldigt kort insug för att förgasaren ska räcka till så mycket effekt och varv som möjligt, bara så att man kan fästa siliconslangen på det
Måste säga att fcrförgasaren är mycket finare än en mikuni rs/hsr, kullagrade hjul på trotteln bla. Men så kostar det ju därefter...
Bara att riva isär och bredda denna brygga också, har även dubbla acc-pumpar nu
och billet-trattar från Sudco
Skulle vara intressant att byta förgasare på samma motor, RS vs FCR och se register och toppeffekt, då med tanke på det korta och helt raka insuget som går att bygga med fcr downdraft förgasare.
/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
-
- Forumsberoende
Nu har jag fått en alu vinkel o borrat hål i och monterat på förgasarna på insugningssidan så dom är stabila och raka,och gasspjället funkar fint.
Men jag fann en liten fjäder och 2 st små kulor på arbetsbänken,misstänkte dom ramlat ur förgasarna och jag fann dem på sprängskissen över förgasarna.det visade sej att dom sitter i 2 av förgasarna under axeln till choken,ungefär som i gamla volvo växellådorna till växelföraraxeln.
så att axeln ska sitta i läge o inte glappa.så jag undrar nu behöver man choken?
Men jag fann en liten fjäder och 2 st små kulor på arbetsbänken,misstänkte dom ramlat ur förgasarna och jag fann dem på sprängskissen över förgasarna.det visade sej att dom sitter i 2 av förgasarna under axeln till choken,ungefär som i gamla volvo växellådorna till växelföraraxeln.
så att axeln ska sitta i läge o inte glappa.så jag undrar nu behöver man choken?
Jag kommer inte att använda choken, funkar fint utan om du har accpumparna inkopplade.
Dock lite osäker hur det blir i vinter runt -25, kanske kopplar in den då om det behövs.
Dock lite osäker hur det blir i vinter runt -25, kanske kopplar in den då om det behövs.
/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960