Projekt 242 T5 Grenrörsbygge 28-01-07

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

newbie skrev:jäkligt fin bygge, det tar ju sin tid.. men det är det ju alltid värt :D
Jo man tackar :) Tid tar det huva, sjukskriven just nu så nu går det inte framåt alls :( ...

Blir nog i januari innan man kommer till garaget igen..
Mvh Roger
Garaget
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

Har iaf beställt julklapp till bilen, Nya Verdi stakar :D
Mvh Roger
Garaget
volvosmurfen
För mycket laddtryck
Inlägg: 187
Blev medlem: tor dec 08, 2005 10:23 pm

Inlägg av volvosmurfen »

Tjena.
Kul att se en till som bygger 242. :)
Ser rysligt kul ut ditt bygge men jag är lite nyfiken...
Du gör allt sådär sjukt seriöst men så köpte du ett 16T turboagg?
Vilken effekt siktar du på?
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

volvosmurfen skrev:Tjena.
Kul att se en till som bygger 242. :)
Ser rysligt kul ut ditt bygge men jag är lite nyfiken...
Du gör allt sådär sjukt seriöst men så köpte du ett 16T turboagg?
Vilken effekt siktar du på?

Jo rätt skoj att bygga, men man tapar suget i bland...

Ja det blev ett 16T , siktade bara på ca 280hk först men så tog jag å handla stakar nu då..

Ska ju som tänkt åka bana med bilen så nå herrejösses effekt ha jag inte tänkt satsa på men man vet ju aldrig hehe..

hade tänkt köpa en GT3071R kanske...
Mvh Roger
Garaget
volvosmurfen
För mycket laddtryck
Inlägg: 187
Blev medlem: tor dec 08, 2005 10:23 pm

Inlägg av volvosmurfen »

Jodu, med ett GT3071R så skulle det bli lite mera effekt. :)
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

Nicke Lindgren skrev:Du får inte någonsin sälja fälgarna till någon annan än till mig, kom ihåg det. :D

Bild
Fälgarna till salu nu ;)
Mvh Roger
Garaget
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

Lite allmän info kanske.....


Sålt TD04-t16 turbon. Så där va alla olje/vatten rör som man dragit. WG fäste.. till igen nytta
Sålt M90 lådan med 707 tryckplatta , allt till drivlinan som jag bygt ( ugh )

Inhandlat en Tremec 3550 låda med Tryckplatta + 4-puckars ATC med sinterlamel +
urtramp. + lättat svänghjul mm så nu är det bara bygga om igen!!!

letar för övrigt efter en HX-35 Holset som jag ska handla och sen bygga om...

Ska bygga bromsvåg oxå, dra om nya kopparledningar till alla hjul..
Störe bromsar bak håller på räknas på, kommer nog använda mig av 4-kolvs oken som sitter fram på 240:in..
Satt ut fälgarna på försäljning, kommer nog vilja gå upp till 16" ( vill ha störe skivor fram)

Vill gärna inte sälja fälgarna men men...

Ja lite uppdate men inte va det mycke...
Mvh Roger
Garaget
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Rogga skrev:Lite allmän info kanske.....

Ska bygga bromsvåg oxå, dra om nya kopparledningar till alla hjul..
Störe bromsar bak håller på räknas på, kommer nog använda mig av 4-kolvs oken som sitter fram på 240:in..
Satt ut fälgarna på försäljning, kommer nog vilja gå upp till 16" ( vill ha störe skivor fram)

Vill gärna inte sälja fälgarna men men...

Ja lite uppdate men inte va det mycke...
Ska försöka forska lite i vad mina Compomotive Split tog vägen jag hade på en 240 förut.. Va 10x16 bak och 8x16 till fram.. Fast de kanske e för stort?
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

Bengan skrev:
Rogga skrev:Lite allmän info kanske.....

Ska bygga bromsvåg oxå, dra om nya kopparledningar till alla hjul..
Störe bromsar bak håller på räknas på, kommer nog använda mig av 4-kolvs oken som sitter fram på 240:in..
Satt ut fälgarna på försäljning, kommer nog vilja gå upp till 16" ( vill ha störe skivor fram)

Vill gärna inte sälja fälgarna men men...

Ja lite uppdate men inte va det mycke...
Ska försöka forska lite i vad mina Compomotive Split tog vägen jag hade på en 240 förut.. Va 10x16 bak och 8x16 till fram.. Fast de kanske e för stort?
men bengan :) Leta fram dom så ska jag fundera, för det va väl alu och magnesium oxå?
Mvh Roger
Garaget
TommyBrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av TommyBrand »

var är buren inköpt? om den är bagagnad eller ett hemmabygge, var kan man köpa? ska ha i en 144a..
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

what did you do with the oil catch pan? Was it one from a 6cylinder engine before?
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

TommyBrand skrev:var är buren inköpt? om den är bagagnad eller ett hemmabygge, var kan man köpa? ska ha i en 144a..
Det är en OMP bur, jag har köpt den av en kompis.. Vet ej om dom säljs längre, jag tror inte det...
Mvh Roger
Garaget
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Holset HX35 har jag, dock inte till salu om du inte hittar nåt fint agg som klarar 450hk... ;)

Adios! 8)
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

koenvbr skrev:what did you do with the oil catch pan? Was it one from a 6cylinder engine before?
Tro om han menar oljetråget? jag är kass på engelska..

I cut the oil catch pan, it was from a 6cylinder engine yes...
Mvh Roger
Garaget
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

Nicke Nyman skrev:Holset HX35 har jag, dock inte till salu om du inte hittar nåt fint agg som klarar 450hk... ;)

Adios! 8)
men den ska väl klara ev ca 450hk??
Mvh Roger
Garaget
Skriv svar